Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je čtv 21. lis 2024 21:46:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 228 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 18:59:54 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
kluci hele slysel sem neco ze se i na atmosfericke motory dava intercooler...je to pravda? co byto udelalo s cromuli co myslite?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 19:19:48 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
vzduch z okolí se ti nepovede ochladit na teplotu nižší, než má samotné okolí :) takže je jedno, jestli ti jde do klapky vzduch z okolí a nebo "ochlazený" vzduch z mezichladiče ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 19:26:42 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
ale kdybych ho dal do narazdniku tak by se to chladilo naporem ne?? proc se tzo dava treba na bmv a takle?? a sou to jen atmosfery a treba i ubohe 16ky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 21:34:00 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
náporem vzduchu o nějaké okolní teplotě, ale ten samý vzduch o té samé teplotě ty nasáváš ... a mezichladič funguje jen jako výměník tepla .. takže pro názornost - řekněme, že je léto, okolní vzduch má 25°C ... ty ho nasaješ bez mezichladiče do atmo motoru, oukej, uznejme, že v motorovém prostoru se o nějaký stupeň ještě ohřeje, ale teoreticky to můžeme zanedbat ... a ted si představ, že ten vzduch nasaješ přes mezichladič ... jak ho chceš ještě více ochladit, když okolní náporový vzduch, který ho chladí má těch stejných 25°C ? nehledě na to, že takhle donutíš atmo motor tahat ten vzduch nejen přes filtr, ale ještě X metrů trubek a restriktor v podobě mezichladiče a než ho těma trubkama přivedeš k ventilům, tak ti ho teplota motorového prostoru stejně znova zahřeje ... takže pochybuju, že na atmosféry někdo dává mezichladič

mezichladič stlačeného vzduchu se tak jmenuje proto, že chladí stlačený vzduch, který je potřeba (né nezbytně) chladit, protože průchodem přes turbo zahřáté na několik stovek stupňů se prostě dost ohřeje

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 21:40:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
jakych stovek stupnu cez turbo???????? vdyt ked som mal dolu sanie pridal som a dal ruku na sanie ziadne vyrazne zmeny teploty určite neboli

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 21:55:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
přečti si to znovu ;) já nepsal, že vzduch má stovky stupňů ... a zapomínáš na fakt, že vzduch se zahřívá už jeho samotným stlačováním ;) což si samozřejmě na ruce s rozpojeným okruhem mohl jen těžko pocítit

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 22:11:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
nech čitam ako čitam nechapem.pockaj ako turbo je zahriate?? aha ale nechapem potom ten medzichladič

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 22:13:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
jaj moj mozeček to až teraz pochopil :D:D:D:

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 22:17:59 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
tak hlavně, že jsme se pochopili :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 23:29:18 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Taky to zkusim vysvetlit.Nasavanej vzduch se ohriva kvuli vetsimu tlaku z turba a ohrati pri pruchodu teplym turbem.Teplej vzduch se rozpina a o to min se roztahne pri zapalu ve valci.Schlazenej vzduch vznicenim s palivem ma vetsi rozpeti nez objemove stejny mnozstvi teplyho vzduchu pri vzniceni s palivem.Takze chlazenim vzduchu se zvetsuje efektivita.Proto v zime jede lip.Zalezi i na vlhkosti vzduchu,ta ovlivnuje rychlost horeni,dobu kterou se horici plyn opira do pistu.Po desti,za vlhka jede lip.Ale to jsem trochu odbocil.Hlavne ten chladic musi byt cistej,ne omasta jak to Cromulky mivaji.Jinak je nanic.Pak to ma znatelnej vliv.Navic jsou tabulky,napr. pri 25 st venkovni teploty pri 60km/hod ma naporovej vzuch 15 st.Odhad,uz si to nepamatuji.Takze u turba je mezichladic podstatna cast.A u atmosfery 15 let nove to asi nema smysl.Hlavne jak psal Simmy,bude to brzda pro nasavani.Musel by byt vetsi,pruchodnesi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 6:48:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
tomi6677 píše:
jakych stovek stupnu cez turbo???????? vdyt ked som mal dolu sanie pridal som a dal ruku na sanie ziadne vyrazne zmeny teploty určite neboli
Je obrovskej rozdíl kolik ti tlačí turbo když protáčíš motorem na neutrál a kolik tlačí když stojíš na plynu při jízdě pak je i teplota někde jinde zkus si někdy na ten chladič sáhnout když pojedeš trošku ostře

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 9:23:49 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
tak tet uz sem to pochopil ...takze stoude atosferou zatim nic nenadelam


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 10:08:49 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Manas: máš to malinko domotané ... studený vzduch nemá při vznícení větší rozpětí ... je to přesně naopak ... stlačený vzduch se chladí z toho důvodu, aby měl vyšší měrnou hmotnost (hustotu) (s vyšší teplotou se vzduch rozpíná a měrná hmotnost klesá) a tím pádem, aby se ti do stejně objemného válce vešlo více vzduchu (než u nechlazené varianty), kterému můžeš tím pádem dát více paliva a získat tím vyšší výkon

Za další vlhkost vzduchu nepodporuje rychlost hoření, ale spíš se zakládá na tom, že voda je nestlačitelná a pokud se ve válci naskytne voda ze vzdušné vlhkosti, tak je tam na úkor stlačitelného vzduchu, tím pádem se zvyšuje kompresní tlak ... a v neposlední řadě se posouvá detonační limit

A ještě mi není jasné, jak se u náporového vzduchu může měnit jeho teplota? Vzduch má přece nějakou teplotu a ta se nemění i kdyby měl rychlost 150 km/h ... ten vzduch teoreticky stojí na místě o té svojí teplotě a nezajímá ho, že ty do něj najedeš v rychlosti 60 km/h a neochladí se kvůli tobě na 15°C :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 10:30:50 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
a da se neco ziskat zvlhcenim vzduchu neco jako byvaj obstriki intercooleru a nebo pri vstrikovani nakyho chladnejsiho plynu pred klapku??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 22:55:05 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Simmy,tak nejak jak to popisujes jsem to myslel.Tak jsem to asi spatne napsal,nebo s nepresnymi vyrazy.Cim chladnejsi,tim lepsi.Nemyslim zas nejaky extremne nizky teploty.A ta vlhkost to stejny.Vim ze pomaha.Ale jen nekterym motorum.Nafta je skoro ctverec,lehce pod.U tohoto motoru je dulezita ta doba horeni ktera je vlhkem ovlivnena.Ono se zda ze je to vybuch,ale ten ma taky svou rychlost.U podctverce a benzinu co pracuje s 8tis otacek zase vlhkost dela problem,ten potrebuje okamzitej vybuch.Slysel jsem o autech 50-60 let starych,takze ctverec nebo nadctverec ktery mely dva karbece.Jeden benzin a druhej voda.Samozrejme 15l benzin a 1l voda na 100km.Treba,detaily neznam.Vlhcili smes a zpomalovali horeni.Mozna byl jen prototyp,nejak se to neuchytlo.Taky co s tim v zime.A naporovej vzduch je taky jasnej.Kup si zimni kapalinu do ostrikovacu na -15 a behem jizdy ti pri -10 zamrzne na skle.Pokud bude 0 a nebude v chladici nemraz,tak ti chladic za jizdy zamrzne nez otevre termostat.Teplota vzduchu se nemeni,ale proudeni vduchu ochladi to okolo ceho proudi na teplotu nizsi nez je jeho samotna teplota.V nejake knizce fizyky to asi tak nejak bude.Jsou na to i tabulky pri jake rychlosti o kolik to jde dolu.Zkus az bude hodne mrznou t a bude ti fakt zima i v tom nevytopenym aute se rozjet a vystrcit hlavu z okynka rict tomu vzduchu ze ho vubec nemusi zajimat ze do nej vrazis ze je ti porad stejna zima :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 6:35:40 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
prej porat stejne zima...takze pomohlo by to nebo ne??...bo vic pomuzu tim ze tomu dam tepelnej stit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 18:50:03 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Myslim ze bys do toho nemel zbytecne vrtat.A pokud chces zvednout vykon,tak je lepsi se zeptat jak na to.Kdyby intercoler pomahal u atmosfery,tak by to byla uz hodne znama uprava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 19:05:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
vstřikování vody se používalo už za války a výkon to zvedne ale ten motor to dlouho nevydrží je zpousta jinejch způsobů jak zvednout výkon ale většinou je to dost drahý když to chceš mít na nějaký úrovni a rapidně to zkracuje životnost motoru. Já mám oskenovanou knížku od jednoho anglickýho specialisty na motory Fiat 2.0 2XOHC. Je to tam pěkně popsaný i s obrázkama a grafama co to provedlo. Věnuje se jak atmosférovejm tak přeplňovanejm motorům je to zajímavý počtení ale kdyby se do toho někdo chtěl pouštět tak upozorňuju že to chce opravdu dobrý vybavení a hodně peněz na speciální mnohem odolnější díly a i tak ten motor jde rychle do háje

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 19:17:10 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Myslim ze chce spis nejakou lacinsi verzi.Domovinu.Tak probirejte,tyto zasahy jdou mimo me.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cromista/ NUFIK
PříspěvekNapsal: ned 10. dub 2011 18:21:35 
Offline

Registrován: pon 03. kvě 2010 10:56:25
tak sem dnes zjistil proc mi hudba nehraje tak jak ma jak sou zezadu na radiu audio vystupy tak bilej nejde..takze bych se nedivil kdyby ta hudba hrala min...takze radio na reklamaci :twisted: :twisted: :evil: jinak cromulina je uz trosku ve strikacim kitu ...jinak stema upravama..nu tak zajma me jak by se tomu dalo pridat filtr ma klapku vycistenou take komplet predelanej vyfuk teez...tak nevm...uz me napadaj jen sampionky svicky pac nevim ani jestli se daj najit naky lepsi kabeli kni m a tak


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 228 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz