Tlačítko RES na páčce tempomatu obnoví poslední uloženou rychlost, ale to pouze tehdy, byl-li tempomat vypnut sešlápnutím spojky. Vypnutí tempomatu sešlápnutím brzdy uloženou rychlost vymaže, tudíž není, co obnovovat. Teoreticky rychlost obnoví i při vypnutí tempomatu sešlápnutím plynu, ale ve skutečnosti, jak víme, sešlápnutí plynu tempomat nevypíná, ale jenom dočasně přidá a po puštění pedálu vrátí nastavenou rychlost i bez tlačítka.
Takže... Vypnutí tempomatu spojkou nebo brzdou - je správně, tak se to chovat má. Jak říkáš ještě to jde vypnutím otočením páčkou natvrdo, ale taky třeba šílenějšími způsoby - vypnutím motoru, zatažením ruční brzdy, u automatu přepnutím na sekvenční řazení, zpomalením pod 30 km/h (čehož se s tempomatem dosáhne jen těžko), nebo aktivací ABS/ESP. A představ si, že (pominu-li všechny ty nesmysly) u automatu nemáme spojku
Takže já osobně vypínám tempomat vždycky ťuknutím do brzdy a nevidím v tom absolutně problém.