Výměna oleje za mnou. První obrázek ukazuje vypouštecí šroub. Skládá se ze zátky (malého šroubku) a šroubovací rourky. Nejdříve odšroubovat zátku a pak imbusem vyšroubovat onu rourku. Tohle dělejte nad nádobou na olej.
Až olej vyteče, tak šup s tím zpátky. Pomocí hadičky natlačit stejné množství nového oleje zpět. Když ho dáte více, tak hladina přeteče přes tu trubičku a nic neděje. Ta zátka je v podstatě hlídač hladiny.
Ještě pak zbývá nastartovat, přeřadit (hlavně s brzdou abyste nikam neujeli
) všechny polohy tam a zpět s 2vteřinovou prodlevou aby se olej dostal všude (hladinka mírně poklesne pod hrdlo trubičky) a přes tu zátku opět natlačit trochu oleje do převodovky.
Toť vše.
Filtr ani měrku na převodovce nehledejte, není tam. A jedná se o převodovku Aisin AF 40, tak snad máme všichni stejné automaty.
EDIT: olej vypustit bez nastartovaného motoru (ale zahřátá přebovodovka), nový olej (stejné množství + deci) napustit s nastartovaným motorem, jelikož olejové čerpadlo nenechá olej stéct do vany převodovky.
Bylo mi totoiž divné, proč při otevření malého šroubku, když motor stojí, vyteče tak velké množství, když ta tyčinka má být jako hlídací hladinka. Prostě olej steče nad hlídací hladinku tyčinky. A když se olej plní, tak se motor nastartuje, a olej se nasaje i do dalších částí převodovky.
EDIT: auto musí být patřičně zahřáté na provozní teplotu a jestli máte diagnostiku tak hlídat teplotu oleje v převodovce aby měl alespoň 80 stupňů.