bambinot píše:
zdravím kolego a díky za odpověď, je mi to taky divné, že na silnější baterku to nechytne
, na tu 54-Ah to zatím jede, i když poslední asi 3-dny bylo -6 a točí trošku déle
. Tak snad mi to ještě vydrží budu to řešit až bude tepleji.
Ahoj
Nerad zasahuji ale mám k tomu taky co řici i když mám 2,4JTD ale stejnej rok 2006 a já mám 73Ah (teda v mánualu je že stači pro 2,4JTD 64Ah) tak řikam je to divny protože když daš silnějši tak ma většinou větší výkon nejduležitější je ale strovaci proud.Startovací proud totiž určuje, kolik proudu je baterie schopna krátkodobě dodat při startování vozidla. Baterie však musí v krátkém čase nejenom nastartovat motor, ale i napájet další spotřebiče ve vozidle, automobily vybavené větším množstvím spotřebičů jako jsou alarmy, autorádia, centrální zamykání a podobně tedy vyžadují baterii s vyšším startovacím proudem. Dieselové motory vyžadují proud větší, cca 600 A a výše. Vzhledem k faktu, že akumulátory nacházející se na trhu disponují výbornými dobíjecími vlastnostmi, je výhodnější pořídit baterii s nižší kapacitou, ale vyšším startovacím proudem. Kapacita a startovací proud totiž nejsou přímo úměrné veličiny, je tak možné mít kupříkladu baterii s kapacitou 60 Ah, která má větší startovací proud, nežli baterie s kapacitou 66 Ah.
Třeba tady je přiklad:
http://www.chci-autobaterie.cz/fiat-croma#auto5449