Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je čtv 21. lis 2024 17:05:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Baterka
PříspěvekNapsal: sob 31. led 2015 11:54:12 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř 30. dub 2014 19:59:04
Bydliště: CHOMUTOV
Zdraví přátelé,
mám dotaz na JiFiho, máme totožné auta co se týče motorizace a roku výroby. Zajímalo by mě, jak silnou máš v autě baterku, já mám původní 54 Ah a zdá se mi, že je slabá. Zbyla mi po mém "čendovi" 73 Ah a tak jsem ji vyzkoušel. Auto točilo jak divý ale nechtělo naskočit. Tak to nechápu, že by měla Croma nějak limitovanou sílu baterie? Díky :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 14:39:43 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. říj 2012 17:39:35
Bydliště: Opatovice
ahoj, já měl taky tu 54A a byla slabá.. Koupil jsem nakonec teď Varta 77Ah http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/products/automotive/silver-dynamic/577-400-078a šlape jak divá, nemyslím si, že by měla Croma omezení... To jsme nezažil v žádném autě a to jsem měl jednou v tehdejší marejce i 100Ah. Proč ti nešla naskočit mě nenapadá důvod. Na starou ti to jede stále? Když odpojíš baterii tak dojde maximálně k výmazu chyb v diagnostice což určitě víš a vliv by to mít nemělo. Takže je mi divné, že by na to měla vliv baterie.

_________________
Fiat Croma II 1,9JTD Multijet 88kW 12/2006
Fiat Marea weekend 1,9 tdi 1998 ex
Fiat Tipo 1,4i.e. ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 15:19:31 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř 30. dub 2014 19:59:04
Bydliště: CHOMUTOV
zdravím kolego a díky za odpověď, je mi to taky divné, že na silnější baterku to nechytne :? , na tu 54-Ah to zatím jede, i když poslední asi 3-dny bylo -6 a točí trošku déle :( . Tak snad mi to ještě vydrží budu to řešit až bude tepleji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 15:41:18 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. říj 2012 17:39:35
Bydliště: Opatovice
tak zkus pak jinou ideálně bezúdržbovou a pokud ti to ani tak nepůjde, je potřeba pátrat dále... I přesto si myslím, že naskočit musí. Zatím se mi nestalo, že bych po výměně baterie nenastartoval.

_________________
Fiat Croma II 1,9JTD Multijet 88kW 12/2006
Fiat Marea weekend 1,9 tdi 1998 ex
Fiat Tipo 1,4i.e. ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 18:37:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
bambinot píše:
zdravím kolego a díky za odpověď, je mi to taky divné, že na silnější baterku to nechytne :? , na tu 54-Ah to zatím jede, i když poslední asi 3-dny bylo -6 a točí trošku déle :( . Tak snad mi to ještě vydrží budu to řešit až bude tepleji.

Ahoj
Nerad zasahuji ale mám k tomu taky co řici i když mám 2,4JTD ale stejnej rok 2006 a já mám 73Ah (teda v mánualu je že stači pro 2,4JTD 64Ah) tak řikam je to divny protože když daš silnějši tak ma většinou větší výkon nejduležitější je ale strovaci proud.Startovací proud totiž určuje, kolik proudu je baterie schopna krátkodobě dodat při startování vozidla. Baterie však musí v krátkém čase nejenom nastartovat motor, ale i napájet další spotřebiče ve vozidle, automobily vybavené větším množstvím spotřebičů jako jsou alarmy, autorádia, centrální zamykání a podobně tedy vyžadují baterii s vyšším startovacím proudem. Dieselové motory vyžadují proud větší, cca 600 A a výše. Vzhledem k faktu, že akumulátory nacházející se na trhu disponují výbornými dobíjecími vlastnostmi, je výhodnější pořídit baterii s nižší kapacitou, ale vyšším startovacím proudem. Kapacita a startovací proud totiž nejsou přímo úměrné veličiny, je tak možné mít kupříkladu baterii s kapacitou 60 Ah, která má větší startovací proud, nežli baterie s kapacitou 66 Ah.
Třeba tady je přiklad:
http://www.chci-autobaterie.cz/fiat-croma#auto5449

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 19:25:49 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř 30. dub 2014 19:59:04
Bydliště: CHOMUTOV
JiFi - mě se to taky ještě nestalo, abych po výměně za silnější baterii auto nenatočil, jak se říká - vše je jednou poprvé. Zatím natočíme a jezdíme, tak dobrý. :)

Lars2 - samozřejmě každý názor je vítán, ten článek jsem také četl, když jsem šmejdil na netu a díval se na baterie. Dost zajímavé a poučné čtení. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 0:00:26 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. led 2014 22:01:52
Bydliště: Beroun
Přidám trochu do mlýna,mám 100Ah a vše funguje jak má 8-)

_________________
Fiat Croma 2.4 JTD
Fiat Ducato 100 JTD
Fiat Grande Punto 1.2 ex
Fiat Punto Mk2 1.2 ex
Fiat Punto Mk1 1.1 ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 22. lis 2015 14:17:55 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2015 14:09:24
Presne tak moje baterie ma taky nizssi hodnotu Ah ale naopak z nej de vyssi prud. tudiz nezalezi na tom kolik mAh nebo Ah ma dana batérie ale na tom kolik zo sebe umi dostat, stejne sem to mnel i u batérie do kamery

vse baterie funguji na stejnem principu su to jen baterie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 10:34:15 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2015 9:03:23
Presne ako pise lars, jediny smerodatny udaj pri startovani je startovaci prud... pokial nedostane starter dostatocny prud proste auto nechyti... a tocit moze vladat aj pol dna pretoze ma baterka velke Ah... Ah ovplyvnuje len to ako dlho mozes napriklad v aute pocuvat hudbu len na baterku, alebo ked nechas zapnute svetla ako rychlo sa vybyje... dalsia vec je ze ked je velmi velke Ah ta to ide aj do spotreby lebo ti ju neustale dobija... tento problem mal kamos na punte... mal silnu baterku a proste mu alternator nevladal ju dobyt... cize isiel nonstop co tiez neni dobre...
priklad slabeho startovacieho prudu ti viem povedat na mojej crome... mal som bezudrzbovu kontrolka svietila na zeleno, bola zmerana a funkcna, ale odysiel jeden clanok a tak prisla o startovaci prud... radio som mohol mat zapnute aj den a v poho, ale proste nevladala roztocit starter na pozadovanu uroven...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: pát 08. led 2016 2:13:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
zahynko píše:
Presne ako pise lars, jediny smerodatny udaj pri startovani je startovaci prud... pokial nedostane starter dostatocny prud proste auto nechyti... a tocit moze vladat aj pol dna pretoze ma baterka velke Ah... Ah ovplyvnuje len to ako dlho mozes napriklad v aute pocuvat hudbu len na baterku, alebo ked nechas zapnute svetla ako rychlo sa vybyje... dalsia vec je ze ked je velmi velke Ah ta to ide aj do spotreby lebo ti ju neustale dobija... tento problem mal kamos na punte... mal silnu baterku a proste mu alternator nevladal ju dobyt... cize isiel nonstop co tiez neni dobre...
priklad slabeho startovacieho prudu ti viem povedat na mojej crome... mal som bezudrzbovu kontrolka svietila na zeleno, bola zmerana a funkcna, ale odysiel jeden clanok a tak prisla o startovaci prud... radio som mohol mat zapnute aj den a v poho, ale proste nevladala roztocit starter na pozadovanu uroven...


přesně jak povidaš i ja mam podobny zkušenosti

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2016 15:07:19 
Offline

Registrován: čtv 21. lis 2013 20:58:33
Bydliště: Brno
Když odejde článek, tak je logické, že baterie nestartuje. Nová nebo plně funkční musí do -6 natočit auto bez rozdílu kapacity (u nafty 60Ah a víc) a startovacího proudu. Samozřejmě musí jít o baterii pro startování, ne trakční pro elkáry. Dotyčný ale psal, že točí jak zběsilá, tak nevím. Rozhodně vyšší kapacita nebrání startu. Jedině, že točí dlouho a pomalu, diesel potřebuje startovací otáčky, jinak může točit třeba 10min a stejně nechytne. Tož asi tak.
Ještě k tomu startovacímu proudu. Měří se běžně podle 3. norem a každá je diametrálně odlišná, takže pozor na to.
Nejčastěji se používají evropské (EN), německé (DIN) a americké (SAE) normy. Požadavky na měření dle jednotlivých norem se různí. Proto např. u 55Ah baterie je startovací proud podle DIN 280A, podle EN 460A a podle SAE až 500A.

_________________
Croma 2006 1,9 JTD 16V Multijet, automat, black Emotion
Marea HLX 2,4 TD 1998 grigio met. ex
Ritmo 1,9 TD 1987 grigio met. ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka
PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2016 22:34:40 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. led 2014 22:01:52
Bydliště: Beroun
To je zajímavé,budu se muset mrknout jakou tam mám nornu na baterii a jakou v návodu 8-)

_________________
Fiat Croma 2.4 JTD
Fiat Ducato 100 JTD
Fiat Grande Punto 1.2 ex
Fiat Punto Mk2 1.2 ex
Fiat Punto Mk1 1.1 ex


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz