Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je sob 03. pro 2022 19:05:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 31. črc 2014 19:03:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Koplo,myslím když chvili pojedu "kudlu", a pak zmirnim, automat myslím ze 4 na 5 vytočil i při mírném plynu,kdy by mel radit u 1500ot, a rychlosti cca 90km/h, se sám při prerazeni vytočil víc než mel a tu 5 tam přeřadil s kopnutím..co sem zjišťoval je to tím ze olej se nedostatecne chladí, ze je už na hraně použitelnosti a pak to dela tyto kopance..kdyz jedu na spotřebu, nikdy sem nic nezaznamenal..proto sem se rozhodl to podstoupit, a Výměna i jen 4l zjevně pomohla, z Třebíče na VelMez jsem Crome dával co proto a radila krasne ale co víc, bez těch priznaku jako předtím..a to je pro mě důležité.. Co víc proto muže obyc clovek udělat..jiní jezdi na doraz a bud to prodaji těsně před kleknutím automatu,nebo jim už kleknul..

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. črc 2014 19:36:33 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Nejhorsi je, ze je spoustu nazoru na nemeneni oleje. Pokud olej vymenim, klekne prevodovka. Me se to zda jako blbost (nic neni vecne) ale rika to spoustu lidi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. srp 2014 19:10:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
VojtikGsxR750 píše:
Tak výměna za mnou..nakonec mě to finančně bolelo méně než se očekávalo..pri vypuštění starého se vypustilo cca 3,7l, olej mi byl ukázán, kousek byl prelit do jiné nádoby aby mi ukázali barvu, pro radost mou i mechaniků byl olej tmavě Červený, tudíž Nee až tak prepaleny a víceméně ok, a řekli mi ze při takové kondici by udělali jen jednu výměnu právě těchto vypuštěných cca 4l, a vic by neměnili,az po těch 30-60 tis km,dle stylu jezdeni- dálnice,město,atd..ukazali mi napouštěcí šroub, vypouštěcí šroub, který je zároveň kontrolní..ma v sobe dva imbusy..auto bylo projeto,dle mého radi stejně, jen lepe řadí když je teplo a jedu kudlu, jde vidět ze je lepe chlazen, tam sem mel u jedné rychlosti problém, kdy to jemne koplo a teď v pořádku..cena Tutela 520kc/litr, cena 750 Kc za výměnu, navíc mi prošli podvozek, řekli co kde je horsi, udělali změření geo zdarma, sjížděli se mi vnitrky, cena úpravy geo 750kc..za mě super jednání, spokojenost a da se s nimi hodně povídat,radit,a vemou vás i k autu a vše ukáží..navic v čekárně wifi, dva notebooky, občerstvení za rozumný peníz, a moznost odvozu třebas do centra,kdyby to bylo na déle,coz sem koukal.,je to tedy origo Bosch servis a prodejce Opel a Croma je tam jak doma, podvozek stejný, motor i automat také..tolik má vymena oleje v automatu a příště pojedu opět do servisu Hlouch Motors Ostašov..



No vidiš já tam taky jezdím a taky plna spokojenost

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. lis 2014 21:35:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jsem i já byl ve 160 100 km na první výměně. Nakonec jsem ze strachu z chemie na výplach a změkčování gumy, co používají odsávači, zvolil výměnu ve Fiatu, kde to dělají pěkně po garážnicku tak, že nechají půl náplně vytéct a dolijí a po zhruba 1000 km celý proces opakují. Cenově to vychází podobně. Olej prý byl už hodně černý, ale především si myslím, že ho tam bylo málo, protože po výměně se snížily vibrace, hluk a především o řazení nevím! Cítím jen řazení v zátahu pod plynem a někdy při podřazování. V první chvíli jsem dokonce na výjezdu z města na dálnici myslel, že mi převodovku rozbili, protože jsem nezaregistroval přeřazení ze čtyřky na šestku. Před výměnou jsem cítil každé přeřazení, myslel jsem, že to tak má být. Na jednu stranu jsem teď maximálně spokojený, jak auto jede, na druhou je mi líto, že jsem tu převodovku takhle dlouho huntoval. Tak doufám, že jsem jí moc nezkrátil životnost.

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. lis 2014 18:20:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. kvě 2014 21:33:54
Beban píše:
Tak jsem i já byl ve 160 100 km na první výměně. Nakonec jsem ze strachu z chemie na výplach a změkčování gumy, co používají odsávači, zvolil výměnu ve Fiatu, kde to dělají pěkně po garážnicku tak, že nechají půl náplně vytéct a dolijí a po zhruba 1000 km celý proces opakují. Cenově to vychází podobně. Olej prý byl už hodně černý, ale především si myslím, že ho tam bylo málo, protože po výměně se snížily vibrace, hluk a především o řazení nevím! Cítím jen řazení v zátahu pod plynem a někdy při podřazování. V první chvíli jsem dokonce na výjezdu z města na dálnici myslel, že mi převodovku rozbili, protože jsem nezaregistroval přeřazení ze čtyřky na šestku. Před výměnou jsem cítil každé přeřazení, myslel jsem, že to tak má být. Na jednu stranu jsem teď maximálně spokojený, jak auto jede, na druhou je mi líto, že jsem tu převodovku takhle dlouho huntoval. Tak doufám, že jsem jí moc nezkrátil životnost.

a aky olej ti davali???

_________________
fiat croma 1.9 88kw,r.v 2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. pro 2014 4:25:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Předpokládám, že Tutelu předepsanou výrobcem (GI/VI). :-)

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. pro 2014 12:55:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak a druhá výměna za mnou. Interval jsem asi pětkrát přetáhl, ale jinak to vyšlo dobře:

Práce: 3,8 h * 650 dle normy (reálně to trvalo spíš 5 hodin)
Selénia Tutela GI/VI 8D: 7,0 l * 368,97
Wurth odmašťovač 8B: 0,5 l * 95,11

Sakumprásk 5745 korun za obě výměny ;-) Tak doufám, že teď se převodovka bude mít jako v bavlnce.

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09. kvě 2015 15:16:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Tak aby toto fórum neumřelo,opět ozivuji diskuzi na téma olej a automat.. Po úspěšné výměně v servisu minulý rok sem se letos rozhodl koupit cca 7l oleje Mobil 1 3309, a udělat výměnu na jámě sám.. Postup není nijak složitý,Diagnostiku mám a doufám že automatu víc neublizim :lol: .. Na netu je dosti info, ale než od Cromy tak spis od Volva, opelu ci saabu..maji úplně stejné automaty,jen jine označení..udělám prvně jednu výměnu cca 3,5l, projedu cromuli a udělám hned druhou, dalších 3,5l..timto postupem by melo byt vymeno cca 65%náplně..nějakej chytrej to spočítal na netu..doporučuje se jeste třetí výměna ale to udělám pokud by vytekl fakt cernej prepalenej hnus..kdyby byl zájem o fotky ci postup, muzu to sem pak postupně nahrát a napsat..tak se zatím mějte kolegové 8-)

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 30. srp 2015 18:43:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Tak se musím opravit, olej Mobil Jaso 3309 NENÍ určený pro naše převodovky A-W 6gang..je to pro 5ti rychlostni skříně.. Pro Aisin Warner Af40-6 je určen olej specifikace Jaso 3324, a lidma z oboru doporučen olej Kroon Oil 2062
http://www.kroon-oil.cz/products/107-at ... aleni.aspx
Je to levnější náhrada origo Tutely a opravdu si ho prevodovkáři chválí že je to adekvátní náhrada za poloviční cenu..
Jinak výměnu sem zvládl, je potřeba dle Diag pohlidat teplotu oleje a dle ní, dolit potřebné množství, mění se to dle teploty a hustoty a na netu je i přesná tabulka.. Jinak laicky se da říct že to co vypustíte,presne nalijete zpět..ale to je hodně laicky řečeno..

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2016 12:45:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Ahoj, mohl bych poprosit o ty fotky? Díky.

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 12:31:36 
Offline

Registrován: čtv 25. dub 2013 10:22:56
Mám najazdené cez 230 000km a zatiaľ nebol menený olej v prevodovke. S autom nemám žiadne problémy, prevodovka ladí super no pre istotu chcem vymeniť olej.
Kúpil som 7 litrov Tutela G1/VI
Olej budem meniť sám. Pozeral som originál návod z Croma eLEARN. Je to jednoduché a tak dúfam že to bude brnkačka.
Posielam originál návod na výmenu oleja spolu s návodom na kontrolu stavu oleja ak by niekto potreboval.

Kontrola stavu oleja
Obrázek

Návod na výmenu oleja v automatickej prevodovke
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2016 14:42:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Mně začalo auto trošku víc škubat při řazení (nechápu, jak můžou v článcích psát, že si toho řidič nevšimne), a tak jsem po 45 000 km od poslední výměny, což je asi polovina doporučovaného intervalu (ale všichni víme, že se nikdy nevymění všechno), zajel znovu. Zatím jsem byl jen jednou, ale je to ohromně znát. Auto při řazení neškube, řadí plynule a rychleji. A tak zase ve 205 000 km celkem jezdíme jako kočárem ;-)

Tj. automat v Cromě, pokud to nervete hodně pod plynem, nemá při řazení škubat - přeřazení nelze téměř vnímat tělem (pohybem), řidič normálně jen slyší pokles otáček, případně cítí, že auto na půl vteřiny přestalo táhnout, drbnout autem by to ale nemělo. A zrovna takovouhle péči tak drahé součástce, jakou je převodovka, rád dopřeju :-)

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 9:59:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Obrázek
Výměna oleje za mnou. První obrázek ukazuje vypouštecí šroub. Skládá se ze zátky (malého šroubku) a šroubovací rourky. Nejdříve odšroubovat zátku a pak imbusem vyšroubovat onu rourku. Tohle dělejte nad nádobou na olej.
Obrázek
Obrázek

Až olej vyteče, tak šup s tím zpátky. Pomocí hadičky natlačit stejné množství nového oleje zpět. Když ho dáte více, tak hladina přeteče přes tu trubičku a nic neděje. Ta zátka je v podstatě hlídač hladiny.

Ještě pak zbývá nastartovat, přeřadit (hlavně s brzdou abyste nikam neujeli :lol: ) všechny polohy tam a zpět s 2vteřinovou prodlevou aby se olej dostal všude (hladinka mírně poklesne pod hrdlo trubičky) a přes tu zátku opět natlačit trochu oleje do převodovky.

Toť vše.
Filtr ani měrku na převodovce nehledejte, není tam. A jedná se o převodovku Aisin AF 40, tak snad máme všichni stejné automaty.

EDIT: olej vypustit bez nastartovaného motoru (ale zahřátá přebovodovka), nový olej (stejné množství + deci) napustit s nastartovaným motorem, jelikož olejové čerpadlo nenechá olej stéct do vany převodovky.

Bylo mi totoiž divné, proč při otevření malého šroubku, když motor stojí, vyteče tak velké množství, když ta tyčinka má být jako hlídací hladinka. Prostě olej steče nad hlídací hladinku tyčinky. A když se olej plní, tak se motor nastartuje, a olej se nasaje i do dalších částí převodovky.

EDIT: auto musí být patřičně zahřáté na provozní teplotu a jestli máte diagnostiku tak hlídat teplotu oleje v převodovce aby měl alespoň 80 stupňů.

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14. srp 2022 10:21:55 
Offline

Registrován: čtv 25. dub 2013 10:22:56
nedavno som menil olej v automate.
Vsimol som si, ze ked sa jemne rozbieham tak medzi 50-70km/h mi trasie auto.
Oleja mam urcite dost, skor by som povedal, ze som ho tam nalial viac ako bolo treba. Myslite si, ze to moze byt ten problem?
Dakujem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz