Manas píše:
Nechci se moc hadat.Ale 215 nebo 225 se při vaze cromy (ne)prořízne sněhem uplne stejne.Tato šířka je vhodna pro SUV od 2t nahoru.
Není ani tak dulezity proriznuti sněhem,ale jizda po ujetym snehu nebo ledu.Tam uz rozhoduje vaha na cm stycne plochy pneu s vozovkou.A s timto rozmerem bych radej prasarny nedelal.Taky z tohoto duvodu je v TP vic rozmeru a ten nejuzsi je zimni.
Zdar chlapy, nejužší rozměr mám 215/50, takže cajk... Ale to teď nebude hrát nějakou dobru roli...
Moje story dneška:
Jedu do AutoScanu s požadavkem na zkontrolování auta s tím, že bych chtěl pro jistotu vyměnit olej v motoru a v převodovce, aby to bylo takové čisté a hezky to jelo, že... No nic, Jirka s kolegou to hodili na hever, Jirka zalez do auta a napíchl řídící jednotku. Byly tam nějaké chybky, tak je pro jistotu promazal a ještě, že to projedeme. Kolega mezitím informoval, že by to chtělo vyměnit manžety a že by to chtělo asi i brzdy, ale že ještě přes zimu vydrží. Zkontroloval čepy a vůle na přední nápravě a vůli v řízení - vše OK. To jsem všechno věděl. Přešli jsme společně k zadní části, kde jsme vypozorovali špatné tlumiče (byly trochu oblité), takže ty vyměnit. To jsem taky tušil. Pak si kolega ještě jednou zalezl pod předek a povídá:"Trochu vám líná gufero na klice, to bude možná dvouhmota a spojka." Podíval se ještě na přírubu do sání od turba, protože rosil olej okolo příruby, kterou sundal a hle - sání plné oleje. "Turbo bude mít asi vůli..." Tak se jedeme projet, diagnostika zapojená. Jirka povídá: "Trošku se mi nelíbí turbo. Zdá se, že netlačí a ani to auto nejede jako dobrá 1.9 16V mJET. Spojka je opravdu KO, a vypadá, že i ložiško - celkem to hučí, ale zatím vystavuje. Tím se dá předpokládát že bude mít dvouhmota vůli. Nic jedeme projet to turbo." Auto bylo zahřáté, ale i tak Jirka raději ještě jel asi 5km projížďku vlažným tempem. Na rovince jsme dali 3° a z 1500ot/min. do 4000ot/min. plný plyn. V duchu jsem si říkal, že to jede slušně a že asi žádný problém. V 3700ot/min. se ozvalo divné zašramocení od motoru. Tak se ptám Jirky:"Co to bylo?" Jirka se jen podíval na grafy a povídá:"Hmm to není moc dobrý." Zvolnil a pak se ozval zvuk, na který asi nikdy nezapomenu. Je to, jak když vezmete kočku na pilu a začnete ji velmi pomalu řezat (nikdy jsem nedělal, ale takhle si představuju, že bude řvát). Mňaááááááááááááááááááááááááuu mnáááááááááááááu.... krrrrrrrrr.. Jirka vyřadil a povídá. "Hmm a je po turbu. Velmi opatrně doploužíme na dílnu. Tohle se mi ještě nestalo...." Cestou jsem zkouknul ještě graf. Turbo mělo do 3700ot/min. relativně stabilní tlak a pak propad. Takhle to může znít, že turbo šlo do kytek po zásahu servisu. Není to tak. Tuhle jsem najížděl na zúžený úsek dálnice a tam jem taky točil přes 3000ot/min, takže se to mohlo klidně stát tehdy a ne nyní. Tady se jen projevila profesionalita a znalost italských aut ze strany AutoScanu a zaplať pánbůh, že se to stalo teď 500m od dílny a ne při lednové cestě do Itálie.
Abych dlouho nenudil.
motor - OK
převodovka - zatuhlá táhla, mělo by stačit promazat
turbo - KO
spojka - KO
dvouhmota - KO
hydroložisko na spojce - KO
gufero na klice - KO
zadní tlumiče - KO
DPF - po regeneraci na 70% zanešený = KO
EGR - opravovaný - vyměněn za rozebíratelný z Alfy = OK, ale i tak půjde pryč
výrivé klapky - zaaretované a není poznat zatím jak moc dobře = půjdou ven.
No, resumé zní takto, vyměnit vše, co je potřeba včetně DPF OFF, EGR OFF, klapky OFF = 60 000,-
Projekt Croma Abarth může začít...