Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 7:48:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 436 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013 22:15:00 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To se vi.Vyroba v licenci.Proto do desiny ara pasnou naftovy rencky.Nevim kterej,desina me nezajima.Jinak toho pasuje podstatne vic.
A desina se pro vyvoz nekam(nevim uz kam) jmenovala Duster.Dacia Duster r.v. 1986
Ve 240 je koncepce motoru Fiat z roku 1936.To na cem delam :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013 22:16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Pavel 3 píše:
tahle flaška od okurek není vynález z Rumunska ale pochází z Francie taková nádobka byla v Renaultech 16, 12 a asi i v dalších typech v Rumunsku se objevila díky dacii

Jj Renault takže Dacia. Takže možno hledat flašku i tam. Mne muselo stačit až po vyučni list 11 ročníku 8 tříd základní školy a zbytek učňak

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013 22:24:07 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Tak pocet trid sedi! ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: úte 19. bře 2013 22:06:08 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Jeste trochu z minulosti Ara. Tomu verim vic jak puvod motoru z Fiata.Udajne nemeckej Ford(mozna americkej),stredni nakladni s motorem petilitr osmivalec do V.Ten zkopirovali rusi (nevim jak se tam jmenoval) a od nich zkopirovali rumuni s nazvem Bucegi(cti buček).A kdyz rumuni premysleli co daji za motor do ara tak pouzili pulku petilitru do V.Vznikl radovy dvaapullitr.Ten V8 jsem videl a je to fakt pulka Ara.Navic jako dukaz mu z V8 zustalo na ctyrvalec nelogicky poradi paleni 1-2-4-3.A nejen to paleni.Trochu me zaskocilo poradi serizovani ventilu.
Nemeni nic na tom ze tam mam motor z pocatku tricatych let.Za chvilu tady budou zas tricaty leta,co na tom,ze.
A tadyhle muj starej spalenej stator dynama z motorky.
Obrázek
A zde novej kousek!Jak ja se tesim na svezeni bez akupriteze!!!!
Obrázek
Nadhera,ze.
Simmy,ty ses tak trepal na moji masku z Avky a zadnej aplaus?Jsem to delal pro tebe.Ted ji musim sundat,vymenit klakson a rozhybat zamek kapoty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: úte 19. bře 2013 22:13:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
já jsem vždycky myslel že aro vzniklo z ruskejch UAZů a ty měli motory který vzešly z americkejch Jeepů

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: úte 19. bře 2013 22:45:41 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Predchudce me 240 je Aro M461.To vzniklo z Gaze 69.Motor Volha a ta nevim z ceho vznikla.Rumuni meli jinou prevodovku a pulmotor z Bucegi uz od toho staryho ara.Uaz je nastupce Gaze 69 a rumuni tou dobou kdy zacali delat rusi Uaze sli v ramci moznosti "vlastni" cestou a zacali s hranatou 240.
Na pohled je Gaz 69 oproti Aru M461 k nerozeznani.
G ma puleny celni sklo,napust nadrze nalevo.
Technicky G trirychlostni s redukci/A ctyrrychlostni bez redukce.
U G na vydelani difiku pulis napravu,ruska klasika/A ma standartni benžo
G rucni brzda buben na kardanu,A lanka do bubnu
Je tam rozdil ve tvaru ramu atd.Doma jsem nemel oba kusy,vic nevim.Fakt je ze kdyz je vedle sebe postavis tak jsou k nerozeznani ale pasujou snad jen blatniky.Vic nezamenis.Bez nasili.Dost zajimavy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: stř 20. bře 2013 8:09:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
tak to je zajímavý já jsem doposud žil v tom že Aro je jenom lehce předělanej gaz ale je pravda že takhle do hloubky jsem to nikdy nestudoval. My máme doma Aro 10 tchán s ním jezdí do lesa a to je zase úplně něco jinýho tam je motor z dacie a když mu nedávno odešla hlava tak tam celkem bez problémů pasovala z nějakýho renaulta

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: stř 20. bře 2013 19:53:58 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Na desinu mam hlavni prevodovku s rozbitym blokem,vnitrek ok.Pridavnou s omletyma prvnima dvema kolama-slabina desitek a jeste pul predniho kardanu.Tam je takovej atyp,blbe se shani a nahrazuje z neceho jinyho.Aji z lady je tam na predek velkej.A zadni svetla,do lesa asi nanic.Vic me nezbylo a jeste ted se tlucu do hlavy ze jsem to cely poslal do srotu,skoro dva kusy.Zadni napravy,predni difiky,poloosy,naboje s rameny.
A ted k zivotnosti prevodovky Cromy.
Tak si frcim svych 140 a pri vyhazovani kvaltu zabouchalo,piskly kola,motor chcipl.pedal spojky dole.Rozsekana prevodovka do spojky,olej ven,asi utrzeny ulozeni vidlice spoj loziska,proto pedal dole.
No,opakovane jezdila na malo oleje(mel jsem dolivat castej),tak uz podle ruznyho kvileni na ruznou rychlost jsem cekal kdy to bude.Asi rok.Zvladl jsem ji asi 1km tlacit a to jeli okolo pomahat a chranit!Asi se zrovna divali jinam kdyz me objizdeli.
Musim to zapit,protoze to davam do servisu.Na vymenu se musi lehce spustit celej ram a na to tady v tom blbakove nemam prostredky.
Jo s petem u nas lhote by to vyslo na dva chastle jedenactky a prijemnej vikend.
Borec ze to za den da(ve dvou) a ze prace za cca 1500kc!!!!
To chci videt!!!!Asi nema moc tuseni co si uzije!!!A s cepici,pod mou olejnickou!
A arecko mam zality.Hladina je nad vodni pumpou uz od patku,vim tekla hadice nad ni.Z pumpy jsem mel strach,vytvrdly tesneni na hrideli by bylo pro me zly.Nadrz jsem sundal abych mohl pokracovat na odstranovani barvy a rzi na nater.A v nadzi pet l specialu.Prvni myslenka co me to tece za rez a on cervenej spec,to uz jsem dlouho nevidel. Krasne cistej do posledni kapky,to me potesilo,cekal jsem ze to bude horsi.Akorat uz je problem ho zapalit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: stř 20. bře 2013 23:47:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Manas nevím proč ale u tvého čtení se pobavim. Čeče tebe bude radost potkat.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 18:24:37 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
No jo,neni nad zabavnou formu.
Takze borci v servise nezvladli za den prevodovku VYDELAT!!!!Amateri a sracky!Se zvedakama atd!Venku bych to mel za den s dobrym tramem,retezovym granychem a heverem sam!!!!Druhej den by byla prevodovka tam!!!
Co v tech servisech dela za pocitacovy slecinky?!!!!Toto uz neni normalni kam ten svet speje!!!!
Bych jim dal opakovane rozpulit Zetor 120 a udelat oba portaly!!!By chcali krev.
Oni by hrozne radi menili sondy a ridici jednotky,fesaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 19:25:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
to by mně v práci hnali kdybych nedokázal vyndat a nandat převodovku za den tj. za osm hodin

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 19:42:33 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Ja si myslim.Norma bude jina.Asi nebude chtit 500/hod,ale misto sesti hodin napocita 12 za 250/hod.
A ja diky tomu budu vikend+dva pracovni dny bez auta.Proste amateri.Jak ja u bytovky na chodniku,ta sama uroven prace.
Jaka je na toto norma?Ze bych je setrel?A jak je to s naslednyma hodinama nad normu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 20:07:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
kolik je na to norma nevím ale každopádně to nebude víc jak 4 hodiny na demontáž podle servisní příručky ani není nutno povolovat nápravnici mají tam nějakej udělátor kterým se ta převodovka vytahuje. Sundavali tam akorát celý zavěšení včetně tlumiče. Já jsem na themě samotnou převodovku nikdy nevyndaval já jsem to vyndaval komplet s motorem i celou nápravnicí. V neautorizovaným servisu se budou vymlouvat že nemají speciální přípravky a zvedáky. Já teda taky dělám v takovým tom univerzálním servisu ale zrovna dneska jsem dával převodovku do toyoty a za tři hodiny jsem to měl hotový bez nějakýho zvláštního úsilí

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 20:24:14 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Asi takto,ze.To jsem delal spojku a ta prevodovka fakt nejde ven,musi dolu ram a asi prava poloosa po od prevodovky po ulozeni,takze silenblok motoru.Taky trochu blby.

Obrázek

Obrázek
Toto na spojku staci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 20:31:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
já mám celej manuál na themy a tam je popsaná demontáž s pomocí nějakýho speciálního držáku kterej nemám takže bych tu nápravnici povoloval taky ale to zase není až takovej problém poloosy vyndavám pokaždý obě páč pak se to blbě montuje zpátky

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 20:48:47 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Prava se odsroubuje ze sesti obvodovych sroubu a cast v ulozeni se vyrazi smerem ke kolu? Nebo jak oddelavas tu pravou ulozenou cast? Jak vidis ja jse oddelal celou levou stranu,pravou poloosu nechavam,jen odsroubuji domek s guferem a nechavam ho na poloose abych nesprasil gufero.Tak aji na leve poloose.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 21:57:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
to ložisko tý uložený poloosy je na třech šroubech ty povolíš a vyrazíš směrem ke kolu jde to většinou dobře samozřejmě to musíš rozpojit u toho vnitřního kloubu jak už si psal. Gufera dávám nový preventivně když už se hrabu s převodovkou

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 22:29:25 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Dik za radu,pro priste.Ikdyz doufam ze prevodovku nebudu delat.Aspon ne na chodniku.
Gufera mam rok,pokud je prasitele nesprasi.Aji o-krouzky na domecky rok.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: sob 23. bře 2013 8:07:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
výhoda práce servisu je že ti za to musí ručit takže pokud něco sprasí tak to musí i zdarma opravit. Kdybych náhodou já musel kvůli čemukoliv vyndavat převodovku tak bych asi opět vyškubl celou nápravnici i s motorem páč už to mám vyzkoušený a jde to poměrně rychle a rovnou bych si dal dohromady i případný motorový problémy a třeba ponatíral nápravnici apod. Výhoda takový demontáže je že to vlastně vyndáš komplet i s chladičem a zavěšením kol a venku potom se to všechno dá pohodlně rozebrat a kontrolovat a ani zpětná monáž není tak náročná já na to používal normální paleťák

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Moje Cromy
PříspěvekNapsal: sob 23. bře 2013 18:18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Pravde vyhoda servisu "garance na prácí" i když jsme v Česku že a dalši vyhoda je dostatek nařadi a místa na prácí.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 436 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz