Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je čtv 21. lis 2024 19:01:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: pon 18. úno 2013 22:47:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
No jo vlastně to bylo u vás ta bomba. Přiznej se bez mučení která ruka to byla??? Spravedlnost i když je slepá tak si tě najde a když ne tak si tě najde nejakej STBak. Ten ti ukáže zač je toho loket.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: pon 18. úno 2013 22:53:22 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Kliiid.Ja ho mam v merku,co muze byt horsiho?!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: pon 18. úno 2013 23:29:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Manas píše:
Kliiid.Ja ho mam v merku,co muze byt horsiho?!

A já to říkal že se tam něco semele :) že si čumáky rozbyjou :) a taky jsem to říkal že si ho někdo pohlída :)

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 19:28:58 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
jestli někdo někdy pochyboval o tom, že ten projekt dám někdy dohromady, tak dneska jsem to rozčísl :) pač sem se jal rozebrat domeček plný koleček
ObrázekObrázekObrázekObrázek

v průběhu celé rozborky jsem si opakoval jednu věc pořád dokola: "až mi někdo zas bude tvrdit, že převodový olej je bezúdržbový a nemění se, tak ho pošlu do patřičných míst" ... mám pocit, že tohle heslo tady razil tommi6677, ale to nemá žádný vliv ... přesto, že z převodovky tekl docela čirý olej a nic nenasvědčovalo tomu, že by něco mělo být v nepořádku, tak vnitřek skříně vypadá diametrálně odlišně ... všude, kde vyloženě nevířily proudy oleje jsou usazeniny skoro jako v motoru ... jdou sice snadno dolů, ale prokazatelně tam jsou a to má převodovka "jen" 180tkm

ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

v jednom zákoutíčku nedotčený čistý povrch odlitku hliníku :D dokonce v tom koutě bylo ještě nezaschlá a tekutá těsnící hmota, kterou tam před skoro dvaceti lety někde v Turíně nanesli :D ... dál zas jen kolečka a nánosy
ObrázekObrázekObrázekObrázek

ve skříni diferenciálu je umístěn na dně magnet, aby posbíral co nejvíce kovových pilin kolujících v oleji ... pořád mi chce někdo tvrdit, že olej se v převodovce nemusí měnit? na tom magnetu jsou vidět výstupky vlivem magnetických siločar, které jsou formované jen kovovýma pilinama ... pak ten mazut při snaze o otření ... magnet po očištění

ObrázekObrázekObrázek

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 19:42:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
tohle je celkem normální stav takhle vypadají uvnitř i mnohem mladší a míň ojetý převodovky

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 19:44:11 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Simmy diky, aspon vidim jak to vypada vevnitr :)
A jinak hlavne nezapomen na foto PO.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 19:48:16 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Pavel: docela tomu věřím, v jádru na tom vlastně není nic nepochopitelného, ale doteď jsem neměl přímou vlastní zkušenost s tím, jak to tam vypadá, takže jsem mohl výměnným intervalem oleje jen chabě argumentovat ... nicméně to, že olej je potřeba měnit alespoň po 120tkm jak předepisuje výrobce to jen dokazuje

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 19:58:34 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To se vi.Menit aji v prevodovce.Na to ma Croma vypustnak.Ale celozivotni napln je realna kdyz ma cely auto najet 150-200.Coz se nasich stroju netyka.
Taky uz jsem rozdelaval,tak vim.Ale na hlinik :lol: ,me skladani necekalo.Uz jse bliz odpovedi na prevod z Tie?Dej vedet rychle,nevim kdy pojedu na Lhotu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:03:43 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
dokonce vypušťáky dva :D aby výměna byla fakt k něčemu ... ne jak u dnešních aut, abys z převodovky odsával přes měrku a ten maras a piliny ti tam stejně zustaly :D

jak říkám ... FIAT předepisuje u Cromy měnit po 120tkm :)

když si rozebíral na hliník, jak snadno se ti odjišťovaly ložiska, které jsou pod 5° ? jsou tam ty pojistné kroužky a ty se musí natočit tím rozevřením proti sobě, abys je mohl vubec vyndat, jenže já je měl pootočené a za boha sem je nemohl dostat do správné polohy, tak nakonec jsem ten větší překlepal, ale to klepání ho trochu rozevřelo O_o .... tys to rozebral ofiko? nebo flexou?

blíž odpovědi jsem do té míry, že jsem přišel na to, že Tie nejspíš bude až moc rychlý :( chtělo by to 16vt Themu ideálně ... ještě uvidím, pořád jsem se nedostal k výpočtu, ale teď v týdnu snad už konečně JO! :) předběžně tušíš, kdy pofičíš na lhotu?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:04:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
vím že existujou auta kde se olej měnit nemá třeba nedávno jsem dělal BMW X6 a tam byla u výpušťáku cedulka že se olej nemění ale většinou se to předepisuje někdy kolem 100 000 km a rozhodně se nic nepokazí když se to udělá častěji olej zase tak drahej není a ani výměna nebejvá nic složitýho

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:08:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
No drzim palce aby ti to po slozeni radilo.Jestli budes rozebirat i ty hridele a mnenit treba sinchrony tak jestli ti to bude bez problemu radit osobne se prijdu poklonit k tvim noham :D drzim palce.Jinak ja tam prevodak uz davno neleju :mrgreen: mimochodem po dvou letech by se mel menit vetsinou kazdej olej on po dvou letech ma vzdy po zaruce takze celozivotni napln je uz ztohodle hlediska kravina.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:11:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
přesně jak říkáš ... během těch řekněme 100tkm jsou a auto takové výdaje, že investovat do těch pár litrů převodového oleje už je uplný prd ... na to, že to pak zachraňuje synchrony a hlučnost a celkově spolehlivost převodovky

cedulku u výpušťáku a neměnění oleje bych zas jen připisoval té slavné "celoživotní" náplni s celou životností vozu do 200tkm ... k tomu fakt není potřeba olej měnit, protože i když tam sice funguje jako abrasivum, tak skřin zřejmě přežije celé auto nebo motor

... jinak ejště co se týče toho stálého převodu z Tie nebo celkově nějakého jineho SP, tak nevím, proč jsem žil v domnění, že stačí vyměnit diferák, ale ono bude nutné přeskládat celou špajzku .... tzn. vzít výstupní hřídel + diferák z jiné špajzky a na tu výstupní hřídel kompletně přeskládat rychlosti z TDčka, že?

a nebo jsou moduly a zuby na všech diferácích stejné, takže by fakt stačilo jen přehodit diferák a tím pádem počítat s počtem zubů na hřídeli z TDčka a počtem zubů na diferáku z toho dárce? nějak se mi totiž ty "zaručeně samozřejmé věci" začly motat, jak sem s tím čaroval v rukách teďkom

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:14:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
rozebrat a složit ty hřídele není zase takovej problém akorát je někdy potřeba speciální stahovák a dávat bacha aby se ti nepostrácely ty válečky a pružinky z těch synchronů kdyby náhodou jo tak bych tu i nějaký našel a možná i kolečka by se našly každopádně převodovku z dvoulitra tu jednu mám jestli chceš měnit stálej převod tak bohužel musíš stáhnout všechny kolečka a popřehazovat je na obou těch hřídelích

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Naposledy upravil Pavel 3 dne sob 09. bře 2013 20:18:46, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:15:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
hanzi :D ty škarohlíde :D ale počkej, nepsal si už jednou, že se mi ještě za něco chceš klanět? :D já jen, aby sme pak těch poklon měli správný počet :D

ty už si nějakou rozebíral a skládal? že to vidíš tak černě? :) jako neříkám, že to je hračka, ale je to jen pár koleček ne? :D synchrony bych chtěl měnit na trojce :) a budu muset měnit nějaké ložisko :) protože převodovka dělala kravál na neutrál bez vymáčknuté spojky (hluk jako spojkové ložisko, ale při sešlápnutí spojky hluk zmizel, takže spojkové ložisko by to být nemělo) ... a nepamatuje si někdo, který převod mi šel trošinku huř? :D ja už si to za ty roky nepamatuju :D :D :D nevím no, prostě mám koupený synchron na 3° :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:21:00 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Pavel: jo, takže jsem si to myslel správně ... takže přelisování výstupní hřídele by mě stejně neminulo :) nevím, proč jsem měl utkvělou představu, že je to tak lehké :)

z jaké série máš tu dvoulitrovou skříň? i když obávám se, že na všech sériích sou ty SP jen o něco malinko delší, takže bych si moc nepomohl

ty stahováky jsou to jediné, co mi trochu drásá nervy .. i když mám už v hlavě výrobní výkresy na výrobu univerzálního stahováku, ale kdo ví, jak to dopadne ... horší je, že pak potřebuju zase tři prdele přípravků, abych to tam mohl nalisovat zpátky, což je pak asi horší

co se týče ztrát dílů, tak už se úspěšně kutálely po zemi válečky ze syncrhonu 5° :D přesně ty, na které si mě před lety upozornoval ... a taky kuličky zajišťující vidličky :D nadával sem si do debilů, no ale měl bych mít vše :)

EDIT: na obou hřídelích? jaktože nestačí jen vzít výstupní hřídel a naházet na ni kolečka z TD do páru s origo vstupní TD hřídelí?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:21:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
osobně bych vyměnil všechny synchrony a všechny ložiska když už si se do toho takhle pustil hlavně zkontroluj vedení těch řadicích vidliček jestli to není v tom hliníku vymačkaný to občas u těhle skříní zlobí

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:25:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
ty hřídele nejsou nějak zvlášť slisovaný zpravidla to jde bez stahováků stačí stáhnout ty horní ložiska a rozpadne se to samo ty kola jsou zajištěný segrovkama a sundat a nandat se to dá poměrně lehce ta skříň by měla bejt z první serie z 2.0 8v ale jistě to nevím možná bych vyhrabal ještě jednu ze druhý generace

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Naposledy upravil Pavel 3 dne sob 09. bře 2013 20:29:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:29:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Pavel 3 píše:
osobně bych vyměnil všechny synchrony a všechny ložiska když už si se do toho takhle pustil hlavně zkontroluj vedení těch řadicích vidliček jestli to není v tom hliníku vymačkaný to občas u těhle skříní zlobí

s tebou souhlasím kontroval bych všechno případně vyměnil co bylo potřeba.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:29:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
je to uz dlouho co jsem to mel taky kuchli ale co me pamet neklame tak co jsem nato koukal staci jen diferak vymnenit nejvetsi pomer byl na TD to male kolecko v diferaku melo 21 zoubku a to velke 67 ono to tie ma to velke kolo jeste vic zubu??nebo jaky pomer tam je?jo jenze nastaveni tech radicich vydlicek neudelas od oka pokud tam neni udelany vybrani na zajisteni vydlicky primo v hrideli
Presne ty problemi co popisujes mame asi vsicky kraval s prevodovky ja jsem snad jeste neslisel cromlici bez to tipickeho rachotu prevodovky no pravda vsechny meli najeto pan bilion :D ,ale vazne prevodovka neni sranda ono to poskladas spatky ale aby to pak radilo to je vec druha.Me stacilo jen uz jak ji rozeberes jak to vsechno ztoho vyskace no jak rikam drzim palce!!


Naposledy upravil ropakhanz dne sob 09. bře 2013 20:36:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:30:57 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
ložisek tam není zase tak moc, tak sem nad tím uvažoval .. uvidím co cenovky ... synchrony bych rád poměnil, ale ty už stojí ranec, takže pokud mě nezlobily, tak je asi měnit nebudu ... na tu trojku jsem sehnal ve fiatu uplně náhodou za hubičku, ale ostatní budou stát dardu

vedení vidliček by mělo být v toleranci, snad ... spíš co jsem si říkal, že budu řešit, tak vedení táhel co jsou vně skříně, protože tam trochu vůle jsou a říkal sem si, že by to mohlo docela zpřesnit řazení

mimochodem, vymáčkáním myslíš vyloženě vymačkané plochy, které jdou vidět? nebo jen to, že na vidličce je cítit vůle? ... a kdyby to bylo vymačkané, řešil bys to nějakou opravou? případně jak? nějaké vyvložkování?

nvm jeslti sis všiml, ale ještě jsem taky editnul svuj předchozí příspěvek ;) to s tím přeházením obou hřídelí

... první i druhá série by měla mít u 2.0 8v stejný SP

... pokud by to šlo bez stahováků, tak jedině dobře, ale obávám se, že zrovna ty ložiska budou lisované trochu silněji ... no uvidím

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 29  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz