Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je sob 23. lis 2024 11:20:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2012 19:06:19 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
cau kluci chci se vas zeptat jestli nekdo nemate nakou zkusenost s rozborkou a zborkou turba. Mam doma turbo Garet a na vrtulce u vyfuku ma na jedne lopatce kousek ulomenej. Kdybych sehnal jen tu vrtulku byl bych schopen si tu hridelku doma povolit prehodit vrtulky a sesroubovat? Diky za rady...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2012 19:58:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
turbo rozebereš ale tu vrtulku budeš těžko shánět ta výfuková je jedině s celou hřídelkou ale největší problém je že to doma nevyvážíš takže jedině firma co dělá repas turba. Kdybys to přece jenom chtěl rozebírat sám tak ta matíčka na hřídelce má obrácenej závit

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2012 21:04:01 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
A nevis na kolik prijde repas vcetne te vrtulky cca?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pát 23. bře 2012 21:05:00 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
Nebo treba to vyvazeni?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: sob 24. bře 2012 7:55:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
repas turba vyjde zhruba od čtyř do deseti tisíc je tady hromada firem co se tím zabejvají dost často ti to i udělají výměnným způsobem koukni na internet tam určitě najdeš víc informací

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 14:58:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
By mne teda zajimalo co chces vyvazovat kdyz jsou ty vrtulky uz vyvazeny z fabryky.Pokud to turbo nema brutalni vule a nechcije znej olej jak z dunaje tak to nech byt na víkonu to nepoznáš a zbytecne by sis rozhodil uz zajety a spasovany turbo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 18:29:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
kdyby si četl co tu bylo napsaný drřív tak by si se dozvěděl že má ulomenou lopatku na svým turbu a otázka zněla jestli se dá ta výfuková vrtulka snadno vyměnit což se sice dá ale naruší se tím vyvážení. Vzhledem k hodně vysokejm otáčkám je to vyvážení nutný a jedna ulomená lopatka může nadělat dost paseku. Další věc je sehnat potřebný díly což taky není jednoduchý a kombinovat díly ze starších turb bych taky moc nedoporučoval. Věř mi že jsem se taky snažil turbo doma opravit svépomocí ale nefunguje to nejrychlejší a nejlevnější řešení je repas ve specializovaný firmě nebo ještě je možnost koupit jetý ale dobrý turbo

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2012 18:42:07 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
jety a dobry turbo to je sazka do loterie!!! to je asi lepsi obetovat tech +-6000,- co mi napsali kdyz sem se informoval ve specializovanych servisech a budu vedet ze ho tam dam a bude makat na 100% nez koupit na inzeratu za 1500,- (i kdyz se treba prodavajici dusuje ze je po repasu a ve 100% poradku) nez trnout jestli se mi neposere a jestli k tomu neposkodi motor...zatim na to nespecham doma se mi valet muze jedno nahradni kloudny taky mam tak az budou prebejvat penize tak to asi obetuju a pujdu do toho....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2012 17:31:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Pavel 3 píše:
kdyby si četl co tu bylo napsaný drřív tak by si se dozvěděl že má ulomenou lopatku na svým turbu a otázka zněla jestli se dá ta výfuková vrtulka snadno vyměnit což se sice dá ale naruší se tím vyvážení. Vzhledem k hodně vysokejm otáčkám je to vyvážení nutný a jedna ulomená lopatka může nadělat dost paseku. Další věc je sehnat potřebný díly což taky není jednoduchý a kombinovat díly ze starších turb bych taky moc nedoporučoval. Věř mi že jsem se taky snažil turbo doma opravit svépomocí ale nefunguje to nejrychlejší a nejlevnější řešení je repas ve specializovaný firmě nebo ještě je možnost koupit jetý ale dobrý turbo

Jo jeste cist zvladam.Ale porad nechapu co chces vyvazovat na vymnenenych vrtulkach??Snad nechces vyvazovat vrtulku ktery chybí lopatka nebo ji spravovat to je asi dost kravina ne?Není zadny problem sehnat starsi vrtule prehodit je a jezdis dal prace na dva dny a turbo bude zas slapat jak hodinky.Samozrejme nesmis byt chromej to se dotoho radsi nepoustej a dej to zrepasovat.A dily sezenes sice jen tam kde to repasujou ale sezenes a neni problem si obednat futra s vyfukovou vrtuli.Tady mam nafoceny turbo k16 nic natom neni je to jednoduchy zarizeni proti treba čerpadlu.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2012 18:16:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
výfuková vrtulka je jedině i s hřídelkou a sací vrtulku musíš na tu hřídelku namontovat až když jí provlíkneš i futrama a pak se musí celej komplet vyvážit jinak hrozí vibrace a celý turbo jde hodně rychle do háje a klidně se i může stát že se vrtulka utrhne a nebo se ohne hřídelka a celý turbo se rozsype a ještě je i možnost že se ti motor nasaje ty trosky a odepíšeš celej motor. Už jsem viděl utrženou sací vrtulku narvanou do sacího potrubí a plnej intercooler lopatek motory mě živí už dost dlouho a vysypanejch turb co si nějakej boreček repasoval v garáži ze součástek který sehnal kdo ví kde jsem viděl desítky a i zničenejch dieselovejch motorů který začaly nasávat olej přes turbo a nešly zastavit dokud nesežraly veškerej olej z vany. Tady si o tom něco přečti http://www.rrauto.cz/turbodmychadla/

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Naposledy upravil Pavel 3 dne sob 31. bře 2012 18:31:03, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2012 18:18:38 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
jednotlivé díly turbodmychadla nikdy nevyvážíš tak přesně, navíc výrobce vyvažuje jen do cenově unosné meze, navíc je nutné turbo vyvážit jako CELEK. a jistě víš, že odstředivá síla roste s druhou mocninou rychlosti, což při otáčkách 250.000 za minutu uždělá docela slušnou rotyku ... pokud bys tedy vzal jednotlivé díly a každý byl v nějaké toleranci vyvážení a smontoval si je tak, že by se nevývažek sečetl, tak jsi rázem překročil toleranci a snižuje se ti životnost celého turba. nehledě na to, že nevyvážené turbo je hlučnější atd. nebo proč se podle tebe turba vyvažují? pro prdel se to nedělá :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 13:06:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Aha tak to sem nevedel to sou veci to sou veci :D .Vzdyt jo jedine repas a novi.Pak to vsechno lita a saje a nicise atd atd :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 17:13:15 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
říkej si co chceš, faktem však zustane to, že kvalitně zrepasované a vyvážené turbo vydrží daleko vyšší nájezd km, než turbo namontované v továrně ;)

já neříkám, že se ti to turbo nebude točit, když ho složíš doma, otázka je jak dlouho se ti vydrží točit, v jakých podmínkách, s jakou spotřebou oleje a taky s jakou hlučností :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 19:39:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Simmy píše:
říkej si co chceš, faktem však zustane to, že kvalitně zrepasované a vyvážené turbo vydrží daleko vyšší nájezd km, než turbo namontované v továrně ;)

já neříkám, že se ti to turbo nebude točit, když ho složíš doma, otázka je jak dlouho se ti vydrží točit, v jakých podmínkách, s jakou spotřebou oleje a taky s jakou hlučností :)

No to mas pravdu ze si rikat muzu co chci je demokracie ne?Takze me chces ric ze turbo z tovarny je horsi nez turbo po repasi jo?Jak si nato prosimte prisel?V tovarne je nevivazujou nebo jak?Nehlede nato ze zadne stehle kryplu co repasujou unas turba nemaj ani trosicku podobne podminky na sestavovani jako ve fabrice.A nemluve otom ze to je jeden zlodej vetsi jak druhej ale to je vec jina.Ja sem tech turb uz poskladal pomerne dost a znicil jsem jen jedno a to proto ze bylo na pokusi a nevydrzelo po strance konstrukcni po velmi narocne zatizeni ostatni jezdi dodnes a jeste si nikdo nestezoval daval jsem nane zaruku 2 roky.Vsechny byli poskladane z jinych turb nikdy zadny problem.To totiz nesmis brat sekac a kladivo to se pak spatne opravuji takove veci.Jo a jeste jedna vec vrtule jsou vyvazovany kazda zvlast ne jako celek!!!Kde jste natohle prisli to by me zajimalo.Je vydet ze jste to nemeli ani jeden rozdelany protoze by si tohle nemohl napsat.Saci vrtule nema zadny centralni osazeni na hridelku s vyfukovou vrtuli tudiz asi nemohou byt vyvazovany jako celek. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 20:52:28 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
ropakhanz píše:
No to mas pravdu ze si rikat muzu co chci je demokracie ne?Takze me chces ric ze turbo z tovarny je horsi nez turbo po repasi jo?Jak si nato prosimte prisel?V tovarne je nevivazujou nebo jak?Nehlede nato ze zadne stehle kryplu co repasujou unas turba nemaj ani trosicku podobne podminky na sestavovani jako ve fabrice.A nemluve otom ze to je jeden zlodej vetsi jak druhej ale to je vec jina.Ja sem tech turb uz poskladal pomerne dost a znicil jsem jen jedno a to proto ze bylo na pokusi a nevydrzelo po strance konstrukcni po velmi narocne zatizeni ostatni jezdi dodnes a jeste si nikdo nestezoval daval jsem nane zaruku 2 roky.Vsechny byli poskladane z jinych turb nikdy zadny problem.To totiz nesmis brat sekac a kladivo to se pak spatne opravuji takove veci.Jo a jeste jedna vec vrtule jsou vyvazovany kazda zvlast ne jako celek!!!Kde jste natohle prisli to by me zajimalo.Je vydet ze jste to nemeli ani jeden rozdelany protoze by si tohle nemohl napsat.Saci vrtule nema zadny centralni osazeni na hridelku s vyfukovou vrtuli tudiz asi nemohou byt vyvazovany jako celek. ;)


turbo z továrny je svým vyvážením podřízeno výrobním nákladům, takže vyvažování probíhá jen na nezbytně nutnou uroveň. to je asi tak, jako bys řekl, že ve Fiatu ti Cromu naladili jak nejlíp to jen jde, takže ty už z toho auta víc nemáš šanci dostat :roll: což není pravda, jak ty sám nejlíp víš. jasně, že nesmíš dát turbo na vyvážení kryplovi :roll: jestli s takovýma spolupracuješ, tak se nedivím, že na to máš takový názor, protože takovým firmám už nepomůže ani svěcená voda. Jsou u nás ale i firmy, které mají nejpřesnější vyvažovací mašiny v oboru ;)

ještě jednou to teda zopakuju ;) já netvrdím, že turbo, které si doma seskládáš se musí hned rozesrat, jasně fungovat bude, otázka je, jak dlouho ... druhou věc tam hraje to, že se klidně mužeš trefit do natočení hřídele a sací vrtulky takového, že se nevývažky budto kompenzují uplně, nebo nejsou na jednotlivých dílech nijak velké, nebo nevyvážení nepřichází v otáčkách, ve kterých je turbo nejčastěji ... a pak je to o tom, kolik ti takové turbo vydrží právě při vyšším zatížení, když točíš a nebo foukáš víc ... precizně vyvážené by třeba vydrželo i to, cos měl na pokusy ;)

a ještě jedna věc ... jestli ti z fotek mojí práce přijde, že řeším věci sekáčem, tak to skutečně děkuju za uznání ;)

a proč by jako nemohl byt vnitřní uzel turba vyvážený jako celek proboha? viděl jsi někdy, jak se turbo vyvažuje? vždy jako celek! na co bys potřeboval nejake osazení proboha? sestavíš turbo, dotáhneš sací vrtuli k hřídeli a ten už se ti nepohne, pak to přeměřuješ na mašině a nevývažky pak jemně ubrušuješ ... nebo mi chceš říct, že všichni výrobci vyvažovaček to dělají zbytečně, špatně a nahovno? zkus si najít nejaké video z vyvažování ;)

jinak bud prosím opatrnější s volbou slov o tom, co kdo měl a co kdo neměl ... Pavlovi na servise rukama prošlo hodně turbín a já jsem se turbodmychadly zabýval ve svojí maturitní práci ;) takže nejen, že jsem měl turbo rozebrané na prvočinitele, ale prováděl jsem konstrukci ve 3D včetně veškerých geometrií a podobně, takže si dovolím tvrdit, že bych o tom něco malilinko vědět mohl ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 7:17:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
já jsem to vyvážení taky nepovažoval za důležitý ale po tom co se mi ohla hřídelka na turbu co jsem mu vyměnil ložiska jsem změnil názor a sekáčem jsem tam nic nerozebíral ono to ani není nutný to turbo jde skutečně rozebrat a složit celkem snadno. Na tom odkazu ode mě je fotka toho vyvažovacího zařízení kde je jasně vidět jak se vyvažuje celej ten sestavenej střed turba

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 18:33:55 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
hele kluci hlavne se nehadejte...jeste se zeptam kdyz to turbo slozim ze dvou kvuli te vrtulce a necham ho jen vyvazit tak si k necemu pomuzu nebo ne? Asi nejlepsi bude tam dat ten dil novy jak pouzity ze??? at to k necemu vypada a ma to nejakou uroven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 18:47:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
pokud si ho složíš ze dvou a nebude mít vůle a bude se lehce točit tak to fungovat určitě bude a může to fungovat i dlouho a dobře pokud ti ho někde vyváží tak to bude ještě lepší ale myslím že ti to nikde nebudou chtít vyvažovat pokud ti ho rovnou i nezrepasujou ale zkusit to můžeš. Ono to turbo skutečně není nic složitýho ale problém je v těch vysokejch otáčkách a hlavně v tom že porucha turba ti může nadělat dost velkou paseku v motoru proto nedoporučuju takovýhle bastlení ale zároveň vím že ta repase je dost drahá a že zvlášť u Cromy může snadno převýšit cenu auta. Je to tvoje riziko můžeš klidně s takhle poskládaným turbem jezdit léta a nic se nestane ale taky se ti klidně může stát že kvůli turbu odrovnáš celej motor po pár kilometrech. Pokud nakoupíš nový díly a vyměníš si to doma sám tak ani moc neušetříš ta repase o moc nepřevýší cenu těch dílů protože ty vrtulky a ložiska bejvají dost drahý

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 19:36:44 
Offline

Registrován: čtv 15. bře 2012 19:02:06
rozumim nechat udelat u odbornika a smitec neriskovat moc toh na ty nase farokary neni a mam ji rad...:-D nechci ji ublizit....:-D :-D :-D :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo Garet vrtulka
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 21:17:44 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
my se nehádáme, teda doufám, že se ropák nehádá, já ho za jeho zkušenosti samozřejmě uznávám, ale nebudem se tu přece plácat po ramenou, když se naše názory a zkušenosti rozcházejí

sestavit ze starých dílů, pokud nejsou poškozené, tak není problém, ale jak jsme s Pavlem říkali, lepší je to nechat vyvážit ... za zkoušku nic nedáš, mužeš někomu zkusit napsat, jestli ti to převáží, nemusíš ani psát, že sis ho rozebíral a skládal ... na druhou stranu ... mě už by zas třeba vrtalo hlavou, jestli mít turbo s vyměněnou vrtulí a dávat ho na vyvažování, tak jestli rovnou nekoupit ty ložiska, když už to člověk dělá, at to prostě za něco stojí a ví, že mu to vydrží ... to zas pak záleží, jak dlouho chceš Cromu mít a tak

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz