Fórum FIAT Croma klub https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/ |
|
Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=1119 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Simmy [ ned 31. bře 2013 18:03:52 ] |
Předmět příspěvku: | Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
Na Cromě Mk.1 byl ještě budík, který ukazoval tlak oleje. Na Mk.2 ho z nepochopitelných důvodů nahradili nějakým stupidním voltmetrem baterie. Chci se zeptat .... kde přesně je umístěno čidlo tlaku oleje pro ten budík a jak přesně na tomto motoru vypadá? Případně rovnou .... neměl by ho někdo volné? |
Autor: | Manas [ ned 31. bře 2013 21:45:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
Ses nemohl zeptat o dva dny driv,mel by jsi cidlo tady.74 kw ho ma na vyvodu pro mazani turba v mista ze strany rozvodu.Je pro pristup k nemu dira v plastu podbehu.Kde ho ma mit tvuj motor nevim,uz mas mazany turbo nekde od vymeniku. Chudinky ti tady stoji opusteny,zapadany.Baba za to muze.Prazanda,co? Jsi asi zapomel o na ten tram zevnit vrat,ze? |
Autor: | Manas [ ned 31. bře 2013 22:57:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
Na toto mam uz matny vzpominky.Cidlo kontrolky je na rozvodech(predtim jsem tvrdil to cidlo tlaku) a odtud vedeno mazani turba a cidlo tlaku je na vymeniku kde je jeste cidlo teploty oleje.Primo na tom potralu neni zadny cidlo ani odtud neni vedeno mazani turba.Pokud si dobre vzpominam a pokud to zas nemam prehozeny.Ale to je 74 kw.Vic neznam. V odlitku rozvodu nemas nejakou nevyuzitou zaslepku? |
Autor: | Simmy [ ned 31. bře 2013 23:09:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
počkej ... to jako že 74/77 má vedený tlakový olej pro mazání turba někde od rozvodů jakože tam od filtru? tak to víš, že by se to dalo vymyslet někde u filtru ... tam je záslepek tři prdele a ve finále není problém ani do otvoru pro čidlo kontrolky hodit Téčko ... ale prostě mě zajímalo, jak to kluci italští vydumali na papíře |
Autor: | Manas [ pon 01. dub 2013 0:22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
to je spis v miste pod hlinikovym odlitkem pro kost motoru,ten co kryje prostor vody valcu.Od kola,jak jsem psal,je pro to cidlo kontrolky dira v plastu podbehu.A odtud i mazani do turba.Ve vymeniku je teplota a tlak. A k te galerii,tam kde mas diru tam ja nemam a kde ji nemas me jde olej z vymeniku.Myslim. Mas ty vubec vymenik?Nebo airchladic? A na sve 74kw mam turbo 77kw,takze sam ani nevim kolik kw mam.Po odecteni veku a pruchodnosti myho intercooleru o poslednich dvou neucpanych kapilarach doufam ze jsem na 60ti. Rad si to s vami rozdam |
Autor: | Simmy [ pon 01. dub 2013 6:55:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
já mám výměník ... ale výměník olej-vzduch možná už vím, kterou záslepkou to máš vyvedené, ale přestávám tomu mazacímu okruhu 74/77 rozumět jinak turbo na 74 a 77 bylo stejné a to K26, ne? |
Autor: | Simmy [ úte 02. dub 2013 10:13:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
Jak to tak pozoruju, tak ještě než budu pokračovat s pracema na převodovce, pro jistotu si vytesám nějaký bytelný trámeček ... abych se náhodou s převodovkou nepiplal zbytečně Co je mi známo, do Crom se dávaly jen dvě turba ... do 74/77kW to byla K26 a pak do 85kW K16 ... rozdíl je ten, že K26 má ty štefty TŘI a K16 je má pouze dva. Tvar hliníkové roury je jasný (i když ... poamatujete, jak tu kolovaly docela časem podložené zprávy o tom, že i motor s altíkem nahoře měl 85kW ) jinak turbo z 85kW nedávej, je menší ... naběhne ti sice dřív, ale dřív umře ... třeba takový Staňa ten je z toho celý na prášky přemýšlím nad tím, jakou váhu bude mít, když pujdeš ve svém vůzku po olejovém vedení tam totiž nezůstal kámen na kameni já mám radši chlazení vzduchem, než vodou .... a pro venkovní teplotní rozdíly je tam přece termostat S tím Veyronem je to nějaká špatná interpretace jednak nevím, jak by to bylo konstrukčně proveditelné, druhak pochybuju o tom, že by zrovna tohle mazivo potřebovalo chladit a jinak si myslím, že ten kdo ti to říkal, si to popletl s diferenciálem, ten tam je skutečně chlazený a stejně tak převodovka |
Autor: | Manas [ úte 02. dub 2013 19:45:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
S tim olejem to asi vazne nema smysl,jak rikas,mas vse jinde.Musis nekde namyslet durku Fotka udelat nejde,je to vsechno hluboko. Vliv venkovni teploty/rychlosti jsem mel namysli u vzduchem chlazenyho oleje,me to prave u vody hlida termostat.Nic si z toho nedelej ze to mas horsi ,me zas tu vodu chladi vzduch A turbo se ctyrma steftama na koleno je co?Tech jsem par (na pohled rozdilnych) pozadiral na 74kw.Vlivem sucha Jednou teda se zastavilo samo,ale za cca tyden se zas rozbehlo,lajdak jeden. Peta ma altik hore a v TP 85kw,jak to teda je? Veyron mohl byt spatny preklad.Ale konstrukcne mozny to je jak centralni dofuk kol.Nakladni Tatra.Vic to nemam zapotrebi rozebirat. |
Autor: | Simmy [ úte 02. dub 2013 20:00:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
mě zase ten olej hlídá termostat prostě dokud není přehřátý, tak se nechladí .. v čem je to teda horší? čtyří štefty na koleno sem ještě neviděl ... ale zase narážíme na to, že sem mladé lečo, takže nic 85kW s altíkem nahoře se prostě nejspíš dělal |
Autor: | Manas [ úte 02. dub 2013 20:24:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD |
No to me nedoslo ze je rec o termostatu oleje .Tak ubrali vymenik vodni a zas museli dat termostat,z louze do blata.A jak rikas,v extremu uz nemusi uchladit.Ale od toho jsou kluci konstruktersti a delali to s rezervou.Zvlast na jejich tepla. To ja hrnul donedavna T na ctyri stefty.Stary motory,muj obor.Ty me zas muzes peskovat za novejsi motory,mas to dovoleny |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |