Fórum FIAT Croma klub https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/ |
|
Check vehicle protection system https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=21&t=1476 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Beban [ sob 20. čer 2015 23:34:01 ] |
Předmět příspěvku: | Check vehicle protection system |
Dnes jsem dojel, vypnul zapalování a auto mi napsalo Check engine protection systém a nezamkl volant. Později jsem zjistil, že ani nezabzučí ve spínačce, když zandavám a vyndavám klíč, někdy se mi k tomu navíc rozsvěcí ikonka immo a píše ještě zpráva steering lock disabled. Dělá to s oběma klíči, tj. není to klíčem. Podle zahraničních fór se tohle děje při slabé baterii. Při zapnuté spínačce mám na baterii 11,1 V (podle diagnostiky). Ostatně baterku už podezřívám delší dobu, protože vždy po nastartování mi o pár vteřin déle než normálně svítí ikonka baterky. Může někdo potvrdit, že tyto symptomy vymizely po výměně baterie, ať zbytečně nevyhazuju za novou? Díky |
Autor: | Pavel1 [ ned 21. čer 2015 8:17:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Pokud se už baterka blíží ke konci životnosti, stejně Ti za chvilku klekne a věř, že to bude v tu nejnevhodnější chvíli. A té investici se pak stejně nevyhneš. Jaké máš parametry baterky? Ah, startovací proud.... |
Autor: | ommko [ ned 21. čer 2015 10:06:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Tieto auta su na baterku dost haklive. Mne pri slabej baterke neslo esp asr hill holder. Radsej vymen neoplati sa ti setrit. |
Autor: | Lars2 [ ned 21. čer 2015 17:18:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Beban: 100% je to baterie a navíc 11,1V je fakt malo. Dobře seřízená nabíjecí souprava udržuje akumulátor blízko plně nabitého stavu. Při seřízené hladině napětí (13,8V - 14,3V pro 12V akumulátor; přes 14,6V pro tzv. celovápníkové baterie (ta v Cromě není); nutno měřit na svorkách akumulátoru) a průměrných jízdách stačí po 6ti - 12ti měsících (podle provedení akumulátoru) kontrolovat hladinu elektrolytu akumulátoru a případně doplňovat destilovanou vodou (ovšem to neplatí pro uzavřené akumulátory). Při náročnějším jízdním režimu a jiné hladině regulovaného napětí je třeba kontrola hladiny elektrolytu častější. Přebíjení akumulátoru na vozidle (více jak 14,3V) se projeví velkým úbytkem elektrolytu a vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, případně k jeho zničení! (hustoměrem při hustotě 1,285kg/dm3 se rovna 100% nabiti baterie - a je jedno jestli je to 50Ah nebo 100Ah) Úroveň nabití / Napětí baterie 100% = více jak 12,6V 75% = 12,4V - 12,54V 50% = 12,24V - 12,4V 25% = 11,88V - 12,18V |
Autor: | Beban [ ned 21. čer 2015 20:25:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Je to asi trošku jinak. 11,1 mi ukazoval OBD Auto Doctor v mobilu, který předpokládám, že asi není nejpřesnější. Multimetr mezi svorkami mi ukazoval 12,75. Jinak jsem zkusil do auta dát jinou baterku, novou, akorát mi tu rok ležela. Měla 12,5 mezi svorkami, auto dobíjí 14,13, po dojetí měla baterka 13,3. Na chybu to ovšem nemělo žádný vliv, je tam pořád. |
Autor: | Lars2 [ úte 23. čer 2015 16:44:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Beban: ještě mne napadlo že by tu chybu hlasil imobilizer (Check vehicle protection system - Zkontrolujte systém ochrany vozidla) |
Autor: | Engi [ stř 24. čer 2015 7:56:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Mne se toto delo v zime, kdyz bylo chladno - resp teplota nizsi nez +3, tak mi odemkl moznost otoceni klicku az napodruhe a vzdy s hlaskou check protection - jakmile je tepleji tak to nehlasi. Jednou se k tomu dokonce pridal i posilovac rizeni - po dobiti OK. Mam tedy taky podezreni na baterku, protoze prijela uz z Italie a troufnu si rici, ze je stale puvodni. Dalsi zimu pujde nejspis nova |
Autor: | Beban [ stř 24. čer 2015 11:09:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Pánové, problém vyřešen. Popíšu detailněji i se vším, co jsem zjistil, ať to tu zůstane pro budoucnost (i pro mě, kdybych to zapomněl ): Dojel jsem, vytáhl klíček, zámek spínačky nezamkl, zámek volantu nezamkl, displej vypsal Check vehicle protection system. Při dalším startování se rozsvítila kontrolka imobilizéru, ale auto normálně startovalo, sporadicky dokonce zamklo volant, občas naopak přidalo hlášku Steering lock: Disabled. Klíčem to nebylo, dělalo to s oběma. Diagnostika (Multiecuscan) ŘJ TEG Reader TRW (Electronic key) psala jen obecnou chybu B1001 - Systém blokování / odblokování TEG. Diagnostika (Multiecuscan) ŘJ Steering Lock TRW vracela chyby B1004 - Souslednost výskytu TEG a sporadicky B1016 - Nepovoleno odemknutí řízení jednotkou Body. Chyby z ŘJ zámku řízení mizely a občas se vracely. Diagnostika Delphi hlásila v podstatě totéž jen pod jinými kódy: Elektronický klíč 9001 Transpondér v klíči, systém zamykání / odemykání - přítomná a 9005 Transpondér klíče - přerušovaná. Co jsem se dočetl různě po netu, co by vám mohlo pomoct ve stejné situaci: Tato chyba se v Cromě a AR159 nejčastěji projevuje při slabé baterii, kdy systém odstaví zamykání volantu a spínačky, aby auto bylo pojízdné / schopné odtahu. Řešením je nová baterka. Baterku jsem vyměnil za rok uleželou ale jinak novou, která se v autě dobila, avšak problém nevyřešila. Stejně se projevuje i stav, kdy nefunguje CAN komunikace mezi ŘJ elektronického klíče / ŘJ zámku volantu a body computerem. Komunikace od spínačky potom teče jiným protokolem po záložní W lince, aby auto zůstalo pojízdné, i když s částečně nefunkčním imobilizérem. Jelikož u mě Multiecuscan psal, že komunikace probíhá standardně po CAN B sběrnici (nízkorychlostní CAN do 125 kbps ISO 11898-3, v Cromě je kromě toho ještě CAN C, vysokorychlostní 1 Mbps ISO 11898-2, v eLearnu se dočtete, která ŘJ je na které sběrnici), ani toto nebyl můj případ. Další možností byl zkrat / špatná kostra skoro na čemkoliv, co nějak souvisí s funkcí ŘJ elektronického klíče / ŘJ zámku volantu / Body computeru. Narazil jsem na týpka, kterému imobilizér na AR159 zablokoval zkrat na vyhřívání levého zrcátka (viz elektrická schémata auta - elektronika předních dveří a obě ŘJ předních dveří jsou systémy propojené s ŘJ elektronického klíče (snad to teď nepletu se zámkem volantu), napájení je dokonce na jedné pojistce. Až do procházení kilometrů kabelů v celém autě to u mě bohudík nedošlo. Zmiňovaný týpek měl zkrat dokonce takový, že imobilizér nedovolil ani zapnutí elektroniky auta. Stejného stavu se dá dosáhnout třeba odpojením ŘJ zamykání volantu. Po otočení klíčkem se jen napíše chyba na displeji, žádné přístroje jinak neobživnou. Tuto ŘJ já zkusil odpojit v představě, že když ze systému zmizí domnělý zkrat, vypíší ostatní jednotky, co se jim skutečně nelíbí. No, tak nic, když bez ní auto nešlo zapnout Taky jsem se dočetl, že stejné problémy u jednoho cizince vyvolal manželčin pudr rozsypaný do spínačky. Zároveň jsem věděl, že když není sepnutý zámek spínačky, dá se spínačkou otočit prstem, není na to potřeba klíč. Chvíli jsem si s tím hrál a pak mě napadlo vyzkoušet nouzový start, tj. vyndat klíč z elektronického klíče, zasunout jej do správné zdířky a otočit nejdřív jen prstem a pak i nastartovat klíčem. První zasunutí klíče do nouzové zdířky se nevyvedlo. Uvnitř klíč nemá vedení, a tak se různě kýve - ve skutečnost jsem tam s ním spíš chvíli šťoural. Vyšťoural jsem i nějaký bordel. Při dalším zasunutí jsem nechal klíč v nouzové dírce a nastartoval zbytkem klíče a CHYBA ZMIZELA. Příčinou mého problému tedy byl BORDEL VE SPÍNAČCE, který jsem vyšťoural buď tím, že jsem do spínačky strkal prst, nebo tím, že jsem do nouzové dírky strčil klíč. Každopádně problém je vyřešen, spínačka i volant se mi zamykají, kontrolka nesvítí. Multiecuscanem jsem vymazal uložené chyby na ŘJ zámku volantu i elektronického klíče a zatím (klep, klep) je všechno v naprostém pořádku. Takové opravy se mi líbí Za pomoc a konzultace děkuji fanovi (znáte odsud i z FMC), Ondra_Markow (znáte z FMC) a spoustě anonymních chudáků na internetu, jejichž nápady jsem zkoušel a jejichž problém často skončil vypláznutím mnoha desítek tisíc za nové řídící jednotky, i když možná stačilo pošťourat bordel |
Autor: | Pavel1 [ stř 24. čer 2015 16:13:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Tak to je dost dobrý! Gratuluju k vyřešení problému! A dík za podrobný popis - může se to fakt hodit! |
Autor: | Lars2 [ stř 24. čer 2015 18:58:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Gratuluji k vyřešeni problemu. Pravda je že ja už to čistil ale spiše že jsem si "hrál" s kličem a tou zdiřkou a tak jsem ji už vyčistil |
Autor: | fana [ stř 24. čer 2015 19:31:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
hurááááááá |
Autor: | Zzzipp [ úte 30. čer 2015 11:33:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Tak to sis Fando oddychnul, že? |
Autor: | fana [ stř 01. črc 2015 18:48:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
jj |
Autor: | Pavel1 [ pon 12. říj 2015 10:49:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
No, pěkně sis to zavařil! Tak držím palce - ať se dílo podaří! Já bych si tam to kafe nedal ani s víčkem.... |
Autor: | Lars2 [ pon 12. říj 2015 19:05:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Spiron to je naděleni to fakt "nasere" jsem zvědav co tomu bude doufam že to bude "prkotina" |
Autor: | Spiron [ stř 14. říj 2015 5:06:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Tak akce vídenská melance ve spínačce ukončena Vyndání skřinky z auta zabralo 5 minut,dobře vymyšleno na demontáž,ale dostat se do skřinky bylo už horší,velmi dobře držela na dvou klínech po stranách.Když už povolila tak jsem pomalu otevíral,čekal jsem že na mě vyskočí sto pružin a už to nedám dokupy,naštestí se nic takového nekonalo,povolil tři šroubky a vše šlo hladce ven,celá mechanika byla doslova přilepena kafem,následovala koupel v ipě i elektronika,zubní kartáček ideální nástroj.Nechal jsem to celý den vyschnout na radiátoru,pak namazal vazelínou,od výroby ji tam bylo požehnaně,složení už byla záležitost 10 minut.Překvapila mě mechanika na nouzové startování pomoci planžety klíče a to vtom že čímkoli co tam vleze stačí plastovou záklopku posunout dolu,tim se aktivuje motorek,který vyřadí mechaniku a spolknutí klíče při zasunutí,funguje už jenom elekronika načítáni kodu z klíče,kterým lze volně otáčet. Výsledek,podařilo se,funguje ještě lépe jak nová Hláška zmizela a vše běží uplně vpohodě. |
Autor: | Pavel1 [ stř 14. říj 2015 14:25:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Tak to jsi dobrý! Gratuluju! A fotodokumentaci postupu demontáže a montáže máš? |
Autor: | Pavel1 [ čtv 15. říj 2015 11:43:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check vehicle protection system |
Díky za podrobný popis! Určitě se to bude někomu hodit! |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |