Ahoj rád bych se s vámi podělil o následující problém horšího startování.
Při samotném startu se to chovalo tak, že auto mělo tendenci naběhnout ale rozhádaně - jakoby to cuklo na jeden válec pak na dva a pak naběhl na zbytek. Bez delšího držení startéru se podařilo nastartovat třeba až napotřetí. Po naběhnutí se auto a chod motoru choval bez problémů. V mrazech to bylo o něco lepší.
Provedena diagnostika všeho možného, kontrola + repase vstřikovačů, nové žhavení, kontrola tlaků v railu, dávkování - vše podle předpisů a v tolerancích, vyčištěn EGR, klapky....
Bohužel nic nepomohlo.
nakonec jsem po diskuzích s kolegou, co se zajímá o koncerny a pročítání diskuzních fór nejen italských aut našel a následně si potvrdil v diskuzi s dalším cromákem, že s tím má mimo jiné co do činění i teplotní čidlo ( v mém případě nové - výměna termostatu )
Zkusil jsem čidlo odpojit a nestačil se divit, jak to naběhlo.
Takže otázka zněla a zní - bude to problém dávkování paliva v závislosti na teplotě, tedy problém SW v RJ ? Pomohla by úprava map startování ?
na diskuzním fóru jsem našel následující schéma, které se snaží oblbnout RJ při startu a uměle snižuje hodnotu teploty pro start. Tím pádem se upraví dávka paliva, změní se tím pádem i délka žhavení,... (u koncernu to používali pro teplé starty Octavie) ale psal tam člověk s AR159 že mu to pomohlo ve stejném případě, který jsem popisoval.
Provedli jsme zapojení podle schématu a startování je teď bez problémů.
Je to nejlevnější řešení, ale neříkám že nejlepší, každopádně mi to teď ušetřilo spoustu nervů a peněz v experimentování.
Snad to nebude porušení pravidel, zde je odkaz na výše zmíněnou diskuzi:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1932&postdays=0&postorder=asc&highlight=rel%E9+tepl%FD+start&start=0Třeba to někomu taky pomůže.