Fórum FIAT Croma klub
https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD
https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=1298
Stránka 2 z 2

Autor:  VojtikGsxR750 [ čtv 31. črc 2014 19:03:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Koplo,myslím když chvili pojedu "kudlu", a pak zmirnim, automat myslím ze 4 na 5 vytočil i při mírném plynu,kdy by mel radit u 1500ot, a rychlosti cca 90km/h, se sám při prerazeni vytočil víc než mel a tu 5 tam přeřadil s kopnutím..co sem zjišťoval je to tím ze olej se nedostatecne chladí, ze je už na hraně použitelnosti a pak to dela tyto kopance..kdyz jedu na spotřebu, nikdy sem nic nezaznamenal..proto sem se rozhodl to podstoupit, a Výměna i jen 4l zjevně pomohla, z Třebíče na VelMez jsem Crome dával co proto a radila krasne ale co víc, bez těch priznaku jako předtím..a to je pro mě důležité.. Co víc proto muže obyc clovek udělat..jiní jezdi na doraz a bud to prodaji těsně před kleknutím automatu,nebo jim už kleknul..

Autor:  Jozev* [ čtv 31. črc 2014 19:36:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Nejhorsi je, ze je spoustu nazoru na nemeneni oleje. Pokud olej vymenim, klekne prevodovka. Me se to zda jako blbost (nic neni vecne) ale rika to spoustu lidi.

Autor:  Lars2 [ sob 02. srp 2014 19:10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

VojtikGsxR750 píše:
Tak výměna za mnou..nakonec mě to finančně bolelo méně než se očekávalo..pri vypuštění starého se vypustilo cca 3,7l, olej mi byl ukázán, kousek byl prelit do jiné nádoby aby mi ukázali barvu, pro radost mou i mechaniků byl olej tmavě Červený, tudíž Nee až tak prepaleny a víceméně ok, a řekli mi ze při takové kondici by udělali jen jednu výměnu právě těchto vypuštěných cca 4l, a vic by neměnili,az po těch 30-60 tis km,dle stylu jezdeni- dálnice,město,atd..ukazali mi napouštěcí šroub, vypouštěcí šroub, který je zároveň kontrolní..ma v sobe dva imbusy..auto bylo projeto,dle mého radi stejně, jen lepe řadí když je teplo a jedu kudlu, jde vidět ze je lepe chlazen, tam sem mel u jedné rychlosti problém, kdy to jemne koplo a teď v pořádku..cena Tutela 520kc/litr, cena 750 Kc za výměnu, navíc mi prošli podvozek, řekli co kde je horsi, udělali změření geo zdarma, sjížděli se mi vnitrky, cena úpravy geo 750kc..za mě super jednání, spokojenost a da se s nimi hodně povídat,radit,a vemou vás i k autu a vše ukáží..navic v čekárně wifi, dva notebooky, občerstvení za rozumný peníz, a moznost odvozu třebas do centra,kdyby to bylo na déle,coz sem koukal.,je to tedy origo Bosch servis a prodejce Opel a Croma je tam jak doma, podvozek stejný, motor i automat také..tolik má vymena oleje v automatu a příště pojedu opět do servisu Hlouch Motors Ostašov..



No vidiš já tam taky jezdím a taky plna spokojenost

Autor:  Beban [ stř 05. lis 2014 21:35:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Tak jsem i já byl ve 160 100 km na první výměně. Nakonec jsem ze strachu z chemie na výplach a změkčování gumy, co používají odsávači, zvolil výměnu ve Fiatu, kde to dělají pěkně po garážnicku tak, že nechají půl náplně vytéct a dolijí a po zhruba 1000 km celý proces opakují. Cenově to vychází podobně. Olej prý byl už hodně černý, ale především si myslím, že ho tam bylo málo, protože po výměně se snížily vibrace, hluk a především o řazení nevím! Cítím jen řazení v zátahu pod plynem a někdy při podřazování. V první chvíli jsem dokonce na výjezdu z města na dálnici myslel, že mi převodovku rozbili, protože jsem nezaregistroval přeřazení ze čtyřky na šestku. Před výměnou jsem cítil každé přeřazení, myslel jsem, že to tak má být. Na jednu stranu jsem teď maximálně spokojený, jak auto jede, na druhou je mi líto, že jsem tu převodovku takhle dlouho huntoval. Tak doufám, že jsem jí moc nezkrátil životnost.

Autor:  amiga [ sob 08. lis 2014 18:20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Beban píše:
Tak jsem i já byl ve 160 100 km na první výměně. Nakonec jsem ze strachu z chemie na výplach a změkčování gumy, co používají odsávači, zvolil výměnu ve Fiatu, kde to dělají pěkně po garážnicku tak, že nechají půl náplně vytéct a dolijí a po zhruba 1000 km celý proces opakují. Cenově to vychází podobně. Olej prý byl už hodně černý, ale především si myslím, že ho tam bylo málo, protože po výměně se snížily vibrace, hluk a především o řazení nevím! Cítím jen řazení v zátahu pod plynem a někdy při podřazování. V první chvíli jsem dokonce na výjezdu z města na dálnici myslel, že mi převodovku rozbili, protože jsem nezaregistroval přeřazení ze čtyřky na šestku. Před výměnou jsem cítil každé přeřazení, myslel jsem, že to tak má být. Na jednu stranu jsem teď maximálně spokojený, jak auto jede, na druhou je mi líto, že jsem tu převodovku takhle dlouho huntoval. Tak doufám, že jsem jí moc nezkrátil životnost.

a aky olej ti davali???

Autor:  Beban [ pon 08. pro 2014 4:25:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Předpokládám, že Tutelu předepsanou výrobcem (GI/VI). :-)

Autor:  Beban [ úte 30. pro 2014 12:55:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Tak a druhá výměna za mnou. Interval jsem asi pětkrát přetáhl, ale jinak to vyšlo dobře:

Práce: 3,8 h * 650 dle normy (reálně to trvalo spíš 5 hodin)
Selénia Tutela GI/VI 8D: 7,0 l * 368,97
Wurth odmašťovač 8B: 0,5 l * 95,11

Sakumprásk 5745 korun za obě výměny ;-) Tak doufám, že teď se převodovka bude mít jako v bavlnce.

Autor:  VojtikGsxR750 [ sob 09. kvě 2015 15:16:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Tak aby toto fórum neumřelo,opět ozivuji diskuzi na téma olej a automat.. Po úspěšné výměně v servisu minulý rok sem se letos rozhodl koupit cca 7l oleje Mobil 1 3309, a udělat výměnu na jámě sám.. Postup není nijak složitý,Diagnostiku mám a doufám že automatu víc neublizim :lol: .. Na netu je dosti info, ale než od Cromy tak spis od Volva, opelu ci saabu..maji úplně stejné automaty,jen jine označení..udělám prvně jednu výměnu cca 3,5l, projedu cromuli a udělám hned druhou, dalších 3,5l..timto postupem by melo byt vymeno cca 65%náplně..nějakej chytrej to spočítal na netu..doporučuje se jeste třetí výměna ale to udělám pokud by vytekl fakt cernej prepalenej hnus..kdyby byl zájem o fotky ci postup, muzu to sem pak postupně nahrát a napsat..tak se zatím mějte kolegové 8-)

Autor:  VojtikGsxR750 [ ned 30. srp 2015 18:43:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Tak se musím opravit, olej Mobil Jaso 3309 NENÍ určený pro naše převodovky A-W 6gang..je to pro 5ti rychlostni skříně.. Pro Aisin Warner Af40-6 je určen olej specifikace Jaso 3324, a lidma z oboru doporučen olej Kroon Oil 2062
http://www.kroon-oil.cz/products/107-at ... aleni.aspx
Je to levnější náhrada origo Tutely a opravdu si ho prevodovkáři chválí že je to adekvátní náhrada za poloviční cenu..
Jinak výměnu sem zvládl, je potřeba dle Diag pohlidat teplotu oleje a dle ní, dolit potřebné množství, mění se to dle teploty a hustoty a na netu je i přesná tabulka.. Jinak laicky se da říct že to co vypustíte,presne nalijete zpět..ale to je hodně laicky řečeno..

Autor:  Zzzipp [ čtv 11. úno 2016 12:45:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Ahoj, mohl bych poprosit o ty fotky? Díky.

Autor:  marandy [ pon 22. úno 2016 12:31:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Mám najazdené cez 230 000km a zatiaľ nebol menený olej v prevodovke. S autom nemám žiadne problémy, prevodovka ladí super no pre istotu chcem vymeniť olej.
Kúpil som 7 litrov Tutela G1/VI
Olej budem meniť sám. Pozeral som originál návod z Croma eLEARN. Je to jednoduché a tak dúfam že to bude brnkačka.
Posielam originál návod na výmenu oleja spolu s návodom na kontrolu stavu oleja ak by niekto potreboval.

Kontrola stavu oleja
Obrázek

Návod na výmenu oleja v automatickej prevodovke
Obrázek

Autor:  Beban [ pát 26. úno 2016 14:42:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Mně začalo auto trošku víc škubat při řazení (nechápu, jak můžou v článcích psát, že si toho řidič nevšimne), a tak jsem po 45 000 km od poslední výměny, což je asi polovina doporučovaného intervalu (ale všichni víme, že se nikdy nevymění všechno), zajel znovu. Zatím jsem byl jen jednou, ale je to ohromně znát. Auto při řazení neškube, řadí plynule a rychleji. A tak zase ve 205 000 km celkem jezdíme jako kočárem ;-)

Tj. automat v Cromě, pokud to nervete hodně pod plynem, nemá při řazení škubat - přeřazení nelze téměř vnímat tělem (pohybem), řidič normálně jen slyší pokles otáček, případně cítí, že auto na půl vteřiny přestalo táhnout, drbnout autem by to ale nemělo. A zrovna takovouhle péči tak drahé součástce, jakou je převodovka, rád dopřeju :-)

Autor:  Zzzipp [ pát 15. dub 2016 9:59:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

Obrázek
Výměna oleje za mnou. První obrázek ukazuje vypouštecí šroub. Skládá se ze zátky (malého šroubku) a šroubovací rourky. Nejdříve odšroubovat zátku a pak imbusem vyšroubovat onu rourku. Tohle dělejte nad nádobou na olej.
Obrázek
Obrázek

Až olej vyteče, tak šup s tím zpátky. Pomocí hadičky natlačit stejné množství nového oleje zpět. Když ho dáte více, tak hladina přeteče přes tu trubičku a nic neděje. Ta zátka je v podstatě hlídač hladiny.

Ještě pak zbývá nastartovat, přeřadit (hlavně s brzdou abyste nikam neujeli :lol: ) všechny polohy tam a zpět s 2vteřinovou prodlevou aby se olej dostal všude (hladinka mírně poklesne pod hrdlo trubičky) a přes tu zátku opět natlačit trochu oleje do převodovky.

Toť vše.
Filtr ani měrku na převodovce nehledejte, není tam. A jedná se o převodovku Aisin AF 40, tak snad máme všichni stejné automaty.

EDIT: olej vypustit bez nastartovaného motoru (ale zahřátá přebovodovka), nový olej (stejné množství + deci) napustit s nastartovaným motorem, jelikož olejové čerpadlo nenechá olej stéct do vany převodovky.

Bylo mi totoiž divné, proč při otevření malého šroubku, když motor stojí, vyteče tak velké množství, když ta tyčinka má být jako hlídací hladinka. Prostě olej steče nad hlídací hladinku tyčinky. A když se olej plní, tak se motor nastartuje, a olej se nasaje i do dalších částí převodovky.

EDIT: auto musí být patřičně zahřáté na provozní teplotu a jestli máte diagnostiku tak hlídat teplotu oleje v převodovce aby měl alespoň 80 stupňů.

Autor:  marandy [ ned 14. srp 2022 10:21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vymena oleje v automatu Fiat Croma 1.9 JTD

nedavno som menil olej v automate.
Vsimol som si, ze ked sa jemne rozbieham tak medzi 50-70km/h mi trasie auto.
Oleja mam urcite dost, skor by som povedal, ze som ho tam nalial viac ako bolo treba. Myslite si, ze to moze byt ten problem?
Dakujem.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/