Ač nerad, musím i já přidat příspěvěk k tomuto tématu. I když je to taková slohová práce, zkusím to popsat nějak od začátku, budu rád za každou radu, postřeh, názor.
V dubnu jsem koupil Cromu 2,4 JTD automat, bylo to za „výhodnější“ cenu, ale auto mělo nějaké nedostatky a chyby. Při koupi nám diagnostika hlásila 2 chyby – 1. - P0168 Teplota paliva motoru příliš vysoká, ukazovalo to 136,9°C a za 2. - P010F nesoulad vzduchu/měření množství vzduchu – k tomu se dostanu později. Čidlo teploty nafty dával předchozí majitel nové, ale nepomohlo to. Nakonec jsme zjistili, že je problém v ŘJ – asi vyteklý odpor. Vyměněna ŘJ (pro jistotu nahrán origo software), spínací skříňka, bodycomputer, el. zámek volantu a tím byl tento problém vyřešen.
Další problém je, a ten přetrvává, že auto nemá výkon a nadměrně kouří (černý dým, když jde auto do „tahu“). A má horší starty. Za studena a za tepla to chytne celkem v pohodě, ale takové to „vlahé“ je problém, buď dlouho točí, nebo naskočí třeba až na popáté. Zjistili jsme, že DPF a katalyzátor jsou vymlácené a na autě jsou jen prázdné obaly. V původní ŘJ byly tyto komponenty softwarově upraveny (odstraněny). Nechal jsem namontovat katalyzátor, lambda sondu, DPF filtr s čidlem, dle diagnostiky jsou funkční. Auto mi stále vyhazuje chybu P010F nesoulad vzduchu/měření množství vzduchu. Chyba nerozsvítí kontrolku na přístrojovce, to ta chyba s teplotou paliva ano. Chyba se objevuje v momentě, kdy auto nejde do výkonu, spíš když dojíždím bez plynu, případně když přibrzdím. Ale dělá to spíše při vyšších rychlostech, pokud se mu tedy povede vyšší rychlost vyvynout, ne při jízdě ve městě. Když se auto ohřeje na provozní teplotu, tak rozjezd je utrpení, přirovnal bych to k rozjezdu na 3. převodový stupeň. Výkon mi přijde jako stará Škoda 100 před GO motoru. Když už nějakým způsobem (většinou na manuál) dostanu motor do otáček, turbo zabírá až na hranici cca 2800 ot. Když byla cesta výfuku "volná", nebyl tam kat a DPF, tak turbo zabíralo při cca 2200 ot. V případě, že je chyba aktivní, turbo nezabírá vůbec. Doposud provedená opatření – žhavící svíčky, nový katalyzátor, lambda sonda, DPF, vzduchový filtr, váha vzduchu Bosch. Kontrola hadic sání, EGR ventil – vyčištěn a funkční. Dále jsem nechal zkontrolovat rozvody a vyměnit řemen. Dle mechanika to bylo posunuté o 3 zuby dle přípravků, ale ani potom se problém nevyřešil. Ba naopak, možná to hulí ještě víc. Ještě zkoušíme, zda se nám povede změřit tlaky ve válcích.
Už jsem tak nějak v koncích, už mě nenapadá, co by s tím mohlo být. Uvítám každý nápad nebo radu.
Díky, pokud jste to přečetli až do konce.