tak prvně ti odpovím na poslední otázku ... na to všechno co by sichtěl si připrav tak dvojnásobek toho, co plánuješ
a teď popořadě
z vlastní zkušenosti ti nedoporučuju rozebírat něco, co bez problému šlape. hlavu ani nesundávej, jediné, co je duležité, tak sundat víko ventilů a nechat změřit vůle ventilů, což je pak do budoucna duležité dělat pravidelně, mám pocit každých 40tkm ? to ted z hlavy nevím, každopádně je to duelžitá věc a není drahá. tlakovat hlavu, se kterou není problém je taky zbytečné. Co se týče přetěsnění, tak bych se zaměřil jen na kritická místa, takže pokud ti tečou prsa rozvodů, tak přetěsnit třeba ty, pak případně van a víko ventilů. pokud se nepletu, tak mas ten starší motor, který vypadá jako 77kW, že? tam ten blok v místě rozdělení pro klikovku stejně asi neutěsniš, protože je to tam docela nešťastně řešené, takže možná nechat tak, jak to je, abys rozborkou nedosáhl ještě většího úniku. Co pro spolehlivost motoru mužeš udělat, tak vyměnit rozvodový řemen a napínací kladku, ostatně tak, jako všechny řemeny na motoru. očista sání od karbonu výkonu nepomůže, ale nic tím nepokazíš a není to složité, sudat sání a trochu to počistit aspon pro ten pocit. Slícováím kanálů u přeplněného motoru taky získáš 00 prd, určitě se kvuli tomu nevyplatí sudavat a rozebírat hlava. poslat vstřikovače na vyčištění a přezkoušení klidně mužeš, ale prvně se informuj na ceny případných oprav, at nejsi překvapen
silentbloky taky není na škodu vyměnit, ale taktéž si připrav pěkný balík
hlavně ty spodní nejsou nic levného, vím o čem mluvím. to tvoje "dát do turba aspon nové ložiska" znamen repas turba za 6000,-
takže dokud s turbem není problém, asi bych to nepokoušel. Navíc se domnívám, že turbo z 95 Cromy je sice taky K16, ale novější typ, který má jinou přírubu, protože motor 97Y má jiné svody. A GO hlavy přidat 15koní a 50Nm?
spadl si odkud?
s 15 koněma ti poradí ropakhanz
jak přidat tlak a palivo a těch 15k by se asi dalo
čím větší IC, tím lépe, takže není žádné pravidlo o kolik ho zvětšit
pokud se ti chce ho měnit, tak čím větší IC tam dostaneš, tím líp.
na kompletní GO podvozku dnes snad ještě vše seženeš, na pření ramena jsou to dva čepy a 2*2 silentbloky + silentbloky k stabilizátoru, na zadní nápravu pak 2*2 silentbloky na podélná ramena, na příčná ramena nejsou sehnat, ale i u hodně starých Crom jsem je neviděl vymačkané
croma turbo a croma V6 mají vetsi brzdy, namísto 258 mají 285mm nejsem si ted jistý číslama, říkám z hlavy, každopádně na větší brzdy budeš potřebovat minimálně 15" disky. Nevím jak s těhlicema, jestli Manas někdy náhodou neříkal, že těhlice jsou jiné, takže bys musel sehnat možná i těhlice, což by přinášelo tu kompliakci, že tam je asi jiný náboj, takže by ti neseděly homokinetické klouby, takže bys musel přelisovat náboj a nevím, jestli tento typ ložisek v kolech je 2x použitelný a nemusel bys kupovat i nové přední ložiska kol. ale to nechci strašit, tohle jsou neověřené informace
vím, že to vypadá divně, od někoho, kdo rozebral motor do šroubku, ale možná naopak právě proto jsem ten nejpovolanější, kdo by ti v tomhle mohl poradit
já osobně bych to klidně udělal znovu, ale do auta, které plánuješ na 5 let, to bych asi takové psí kusy nedělal