Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je čtv 21. lis 2024 14:50:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 9:52:31 
Offline

Registrován: sob 31. pro 2011 19:45:51
Bydliště: Banovce nad bebravou
Ked som si Cromu pred 3mesiacmi kupoval tak to bolo stým že je maximalne na 2roky.Lenže mi mooc prirastli k srdcu vlastnosti auta a hlavne motora že som zmenil názor+ ešte ked vidím čo robia za problemi moderné dizlee v mojom okolí som rád že mám motor bez elektiky
No tak po prehliadnutí kopletného stavu auta som sa rozhodol že do nej chcem dať +-1000euro
Stým že ma to auto bude bezpečne a spolahlivo voziť nejblišich 5rokov
No začnem planom že čo z motorom ktorí má 240 000 takže moc toho zodrateho nebude nebude a po mesiaci som zistil krasnu vec že mám 85KW čo tiež zavažilo k mojmu rozhodnuťiu.No tak motor von z auta,čiastočna rozborka hlava dole dať pozreť do odbornej firmi(poradťe akej)nech ju natlakujú že či to ho znesie očistia od carbonu zabrusia ventili a zlicuju sacie a výfukovej potrubia,zrovnajúju a vymenia veci ktoré treba,medzi tím vstreky vyčistiť ultrazvukom.Dalej zarovnať blok koplet pretesniť skontrolujem ložiská a stav valcov(dufam že ma tam neprekvapia niake ryhy).Vymeniť ešte určite všetky silentbloky no a zamozrejme všetko zlé čo sa ukaže Dalej turbo z kamaratovej 95 ktorá bola šetrená ale aj tak dám v nom vymeniť ložiska nech je pokoj.No a k dokonalosti tochto motora a dostatočnej dinamike mi chýba 15koní a 50 nm naviše ktoré by som chcel tak od 1900 aspoň po 3000 otačok.Dosiahnem ich tou GO hlavy?Okolko zvišiť tlak turba?akych rozmerov cca IC pre vykon mojich predstav a čo dalej by sa dalo ešte upraviť? Prevodovka pojde z 74kw ma sice nabeha cca pol mega ale snať by mohlo stačiť vymeniť guferá a pretesniť,ked si ju pametam jazdiť tak škrknutie si teda nepametám takže a predpokladám OK stav a 130kmh pri 2250rpm bude nadhera,samzrejme nová spojka.K motoru by som sa chcel ešte opitať že či nemaťe odskušané niake zlepšovaky na spotrebu,a čo by ste ešte radili určite pri rozborke vymeniť?

A dal kompletná GO podvozku,...dajú sa ešte zohnať všetky dieli?(tlmiče sú už ok)
Predpokladám že 2.0 turbovica má lepšie brzdy ako TD ak má su zameniťelné bez večích problémov?

Kasňa je ako tak OK treba len prevariť len prahy a zadné lemi ktore boli fušersky oprávené
A ete možno celolak ked by sa nám moc chcelo...a samozrejme všetko nefunkčné z funkčniť a podoťahovať detali k mojej predstave
Bude mi rozpočet stačiť ktomu všetkemu čo by som chcel?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 10:51:11 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
tak prvně ti odpovím na poslední otázku ... na to všechno co by sichtěl si připrav tak dvojnásobek toho, co plánuješ :D

a teď popořadě :) z vlastní zkušenosti ti nedoporučuju rozebírat něco, co bez problému šlape. hlavu ani nesundávej, jediné, co je duležité, tak sundat víko ventilů a nechat změřit vůle ventilů, což je pak do budoucna duležité dělat pravidelně, mám pocit každých 40tkm ? to ted z hlavy nevím, každopádně je to duelžitá věc a není drahá. tlakovat hlavu, se kterou není problém je taky zbytečné. Co se týče přetěsnění, tak bych se zaměřil jen na kritická místa, takže pokud ti tečou prsa rozvodů, tak přetěsnit třeba ty, pak případně van a víko ventilů. pokud se nepletu, tak mas ten starší motor, který vypadá jako 77kW, že? tam ten blok v místě rozdělení pro klikovku stejně asi neutěsniš, protože je to tam docela nešťastně řešené, takže možná nechat tak, jak to je, abys rozborkou nedosáhl ještě většího úniku. Co pro spolehlivost motoru mužeš udělat, tak vyměnit rozvodový řemen a napínací kladku, ostatně tak, jako všechny řemeny na motoru. očista sání od karbonu výkonu nepomůže, ale nic tím nepokazíš a není to složité, sudat sání a trochu to počistit aspon pro ten pocit. Slícováím kanálů u přeplněného motoru taky získáš 00 prd, určitě se kvuli tomu nevyplatí sudavat a rozebírat hlava. poslat vstřikovače na vyčištění a přezkoušení klidně mužeš, ale prvně se informuj na ceny případných oprav, at nejsi překvapen :) silentbloky taky není na škodu vyměnit, ale taktéž si připrav pěkný balík :) hlavně ty spodní nejsou nic levného, vím o čem mluvím. to tvoje "dát do turba aspon nové ložiska" znamen repas turba za 6000,- :D takže dokud s turbem není problém, asi bych to nepokoušel. Navíc se domnívám, že turbo z 95 Cromy je sice taky K16, ale novější typ, který má jinou přírubu, protože motor 97Y má jiné svody. A GO hlavy přidat 15koní a 50Nm? :D spadl si odkud? :D s 15 koněma ti poradí ropakhanz :) jak přidat tlak a palivo a těch 15k by se asi dalo :) čím větší IC, tím lépe, takže není žádné pravidlo o kolik ho zvětšit :) pokud se ti chce ho měnit, tak čím větší IC tam dostaneš, tím líp.

na kompletní GO podvozku dnes snad ještě vše seženeš, na pření ramena jsou to dva čepy a 2*2 silentbloky + silentbloky k stabilizátoru, na zadní nápravu pak 2*2 silentbloky na podélná ramena, na příčná ramena nejsou sehnat, ale i u hodně starých Crom jsem je neviděl vymačkané

croma turbo a croma V6 mají vetsi brzdy, namísto 258 mají 285mm nejsem si ted jistý číslama, říkám z hlavy, každopádně na větší brzdy budeš potřebovat minimálně 15" disky. Nevím jak s těhlicema, jestli Manas někdy náhodou neříkal, že těhlice jsou jiné, takže bys musel sehnat možná i těhlice, což by přinášelo tu kompliakci, že tam je asi jiný náboj, takže by ti neseděly homokinetické klouby, takže bys musel přelisovat náboj a nevím, jestli tento typ ložisek v kolech je 2x použitelný a nemusel bys kupovat i nové přední ložiska kol. ale to nechci strašit, tohle jsou neověřené informace

vím, že to vypadá divně, od někoho, kdo rozebral motor do šroubku, ale možná naopak právě proto jsem ten nejpovolanější, kdo by ti v tomhle mohl poradit :) já osobně bych to klidně udělal znovu, ale do auta, které plánuješ na 5 let, to bych asi takové psí kusy nedělal

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 11:48:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
Simmy to napsal naprosto dokonale ještě si uvědom než se do něčeho pustíš že jakákoliv preventivní výměna znamená že nahradíš originální díl nějakou druhovýrobou která nikdy není tak kvalitní jako originál i když koupíš sebedražší druhovýrobu. Kdysi jsem taky dělal takovou GO přední nápravy na deltě HF turbo nakoupil jsem všechno co se dalo, povyměňoval, ponatíral a netrvalo to ani rok a vracel jsem tam zpátky ty použitý originální díly který byly starý dvanáct let a měly najeto přes sto tisíc. Nový manžety na poloosách nevydržely ani tři měsíce, všechny kuláky i silentbloky odešly po zhruba půl roce nejdýl vydržely tlumiče najely zhruba 8000 km a vydržely skoro rok ale pak vytekly prakticky oba najednou ty ale aspoň nebyly jako nový ale z finančních důvodů jsem koupil repasy. Prostě abych to shrnul nepouštěj se do žádnejch větších oprav pokud to není nezbytně nutný vyčisti, přetěsni, ponatírej apod. všechno co se dá ale nepouštěj se do žádnejch větších akcí protože akorát utratíš hromadu peněz a výsledek je nejistej

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 12:49:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
sa čudujete že druhovýroba nič nevyidrži ked ste lakomý dat za kvalitné diely viac penazí!!!!

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 12:53:38 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
sorry, ale to je s prominutím pičovina :roll: sebekvalitnější druhovýroba dneska nic nevydrží

ale že ta lakomost sedí od někoho kdo nemění ani nemrzku a olej v převodovce :D :P

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. bře 2012 13:13:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
ono je problém že originální díly se třeba ani nevyrábí obzvlášť na cromu a ani nejdražší někdy neznamená nejkvalitnější a je to problém všeobecnej netýká se to jenom fiatu zatímco originální díl vydrží bez problémů stotisíc i víc kilometrů druhovýroba nevydrží kolikrát ani desetinu a týká se to hlavně podvozkovejch dílů

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz