Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 05. črc 2024 17:48:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 691 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 35  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 21. srp 2009 13:57:20 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2009 12:58:44
krista aj s vasou cestinou, palicka a x to je co 9? to je september! vyhovuje! buhehe


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21. srp 2009 16:19:26 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
:) :) :)jojo vy dva se asi nedohodnete bez pomoci co???
Je to devaty mesic :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 18:05:23 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdravím Vás všechny!

A jakožto nový uživatel tohoto fora vám musím říct, jak sem se tu "přivtěřil" :D
Jestli někomu něco říká časopis Autoojetiny, tak v čísle 6/2009 je úžasný článek o Fiatu Croma.
Po jeho přečtení sem zjistil, že přesně takové auto byl vždy můj sen a naprosto mě nadchlo po všech stránkách (výbava, motorizace, vzhled,... na tu dobu :!: )
Prostě skvělá kára a nedivím se autorům článku za zařazení do rubriky "Bourák za pár korun" :)
Právě ceny, zběžně nalezené na netu, nejsou opravdu závratné ale výběr v ČR se mi nezdál ohromující (hlavně motorizace 2,0 Turbo i.e.), po které toužím... ;)
A tak se chci zeptat zde na foru (pro mě velmi zajímavém !), co vy na tohle turbo, vaše zkušenosti, případně kde jej sehnat ve velmi dobrém stavu.
Vím, že ste tu většinou "nafťáci" ale kdyby náhodou... :)
Budu moc rád za všechny nápady (návrhy).
Nehodil sem to hned do "Koupím", jelikož zde do "Vrakáče" se mi na úvod zdálo lepší zařazení. :mrgreen:

Chlapi (nebo i ženy..? :D ) dík zatím a kéžbych se brzy zařadil mezi vás Cromaře! ;)

ZDAREC
MetlosH


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 19:46:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
tah zalezi co od auta ocakavas resp od motora: diesle su uspornejsie ako benziny a na dlhe cesty su skveli tahuuni no a menziny su zase živšie take na ostrejšiu jazdu ale zase si to nieco potiahne....
zalezi ci sa stes blaznit na tom aute alebo ho stes na normalnu jazdu a do roboty

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 21:15:29 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Vsihni nejsme naftaci :)
Jojo jinak tomi ma pravdu mel jsem naftaka taky a jezdilo se s tim bajecne a rachle to jede aky a ani ta akcelerace neni vubec spatna, ted mam benzin a musim rict ze kdybych mohl tak asi menim ale zase i z benzinem se da jezdit trochu usporne no ted mi to ukazuje neco pres 8litru ale s naftou jsem jezdil za 6.
No clovece ze jsi neobevil toto forum o neco drive kamarad prodaval cromu v kuzi s turbinou bys ji mohl vzit celou ale uz je napul pryc takze skoda.

Jinak vis kolik zere to tvoje vysnene auto? Aby jsi potom nebyl prekvapeny? Tomu kamaradovi to zralo kolem 13 no mozna nekdy 11 ale pod 10 se nikdy snad nedostal jo tak jenom aby jsi vedel. Sice jsem slysel i nazor ze to zase jinemu znamemu zere 8 ale tomu neverim. (a myslim ze to nebyl ten typ co auto setri)

Jinak juknu na net jestli neobevim nejake fesne ale znameho ted uz zadneho nemam ktery by neco mel jinak bych dal okamzite vedet.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 30. srp 2009 11:32:26 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Ahoj :) vítám tě mezi námi :) řeknu ti to úplně jednoduše :) můžeš někdy přijet, nebo jestli pojedeš kolem, tak se stavit a můžu tě svézt, vše ti ukázat, vysvětlit, poreferovat :) a myslím, že živá ukázka pro tebe bude určitě nejpřínosnější :) každopádně Cromu doporučuju :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 30. srp 2009 17:44:41 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
No jo mas to co by kamenem dohodil k SIMMYmu :) A ver ze ta jeho cromejda taha opravdu pekne...
Takze mozna i ty nakonec skoncis u nafty.
No ale ja mu poslal uz jeden inzerat byl tady i na foru a me se libi i kdyz je to ten stary model.
http://fiat.sbazar.cz/fiat-croma-turbo- ... 79207.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 0:15:54 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdravím,

sem byl jaksika pracovně vytíženější, tož reaguju až teďkom. :)

tomi6677, Jozef :
Musím uznat, že nad spotřebou sem opravdu neuvažoval :lol:
Asi mě nejprve nadchl ten ohromný výkon oproti Formanu...
Abych řekl pravdu, tak s dieslem nemám žádné zkušenosti a myslím, že auto budu využívat spíš do práce a "na chlubení se, určitě bude čím ;) " než na závody.

Díky Jozefe za nabídky, ten inzerovaný kousek opravdu nevypadá špatně, no možná by se mi zamlouval více ten novější typ masky, uvidím... :)

Simmy :
Moc díky za nabídku! Máme to jen "přes kopec" :) Určitě by bylo fajn se nejprve povozit a vlastně se s autem taky trošku seznámit. Nerad bych u auta něco uspěchal.
Vůbec nejvíc bych ocenil tvé rady a postřehy (samozřejmě i ostatních :!: :) ) ohledně Cromy, abych neskákal úplně do neznámých vod :)
Ohmatat si jednou na živo je určitě víc, než přečíst 10 příruček! :D
Sice si jízdu nemůžu vyzkoušet, jelikož momentálně nevlastním řidičák :oops: , o to mám však více času na výběr... :)

Ohledně toho nafťáka, mám v podvědomí : větší tlaky = více poruch ale klidně si to nechám rozmluvit :D Proto su zde na foru. ;)
Za podstatné beru hlavně co nejméně sežranou karoserii.

Zatím díky moc za postřehy a zas někdy ZDAREC !

MetlosH

PS : Taková tmavěmodrá metalíza, nádhera! :D :D

_________________
Škoda Forman 1.3 Spi 50 KW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 10:45:31 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
no hle ... jestli to máš jenom na cmrndání, tak si kup atmo benzín .. výkon myslím pro začátečníka (ted mi dochází .. řidičák teprve děláš? nebo byl odebrán a čekáš na vrácení? :)) více než dostatečný a udržba bezproblémová, méně nákladná a hlavně netrpí motor. Spotřeba toho turbobenzínu není nějak závratná ... myslím, že té bych se až tak nebál. Tvrzení "větší tlaky = více poruch" je totální sranec :) nic ve zlým ... to je JPP (jedna paní povídala) jak cip .. zajímavé, že i staré motory, komůrkáče 1,9D nebo TD dodnes drží a jsou schopny najezdit daleko, daleko přes 500tkm.
No ale měl bych tu za kopcem Cromu v tmavě modré metalíze, super servisovaná (týpek, co dělá občas i mě na autě a Cromy má naprosto v malíku, sám jich má několik a svoji dieslovku měl rozebranou až na skelet) bez koroze, vyvoněný interiér, není ničím dobastlená, s motorem 2.0 i.e. 85kW
viewtopic.php?f=13&t=101
takže porozmýšlej :) a kdyžtak navrhni termín kdy bys dojel na čumendu

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 15:10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
ja by som bol s tym turbobenzinom opartny simmy nie je to len tak pre bar koho vid. 150 koni neni pre zaciatocnika a je to turbomotor !treba stym vediet aj zaobchadzat bo turbo pojde do haja.....

MetlosH:fraza vecsie tlaky-viac poruch je uplna blbina ...povedal by som skor naopak ze sa kazia tie benzinove co som pocul a podstatne skorej odchadzaju ako diesle
ved si pozri bazarovu ponuku aut na trhu vsetky maju najazdene 150-250 000 km (ktovie ci pravdivych) takze vecsina benzinovych crom ma uz svoje odjazdene a su v dochodkovom veku takze davaj velkeho majzla co kupujes aby sa ti to po 20 000km nerozpadlo"""motoricky

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 15:20:28 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
a tak ... těch 150 koní není zas úplně kdovíco ... neříkám, že to je málo, ale když to dostane do ruk někdo normální, tak to není nic převratného
daleko víc bych spíš řešil, že turbobenzín se u nás hodně těžko shání v novém modelu :) a když už jek sehnání, tak je jeho stav povětšinou nejistý a může to být nějaká vražda :) toho bych se u turbobenzínu obával nejvíc :) když už něco živějšího v benzínu, tak atmošku ale 16v :) jinak bych se nebál toho klasického 8v, který je dobře k sehnání i v dobrém stavu a dobře se servisuje

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 19:22:54 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
A nepremyslel jsi nad Themou???? :)
Temer stejny neli - vice luxusni :) drevo a tak... predni maska jak limuzina.
Popremyslej :) Ale ne ze bych te nejak nutil to ne, jinak jizdni vlastnosti a tak to je uplne stejny a casti motoru a interieru i kastle vsak jukni na fota atd...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03. zář 2009 23:57:50 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Tak Themu sem Jozefe viděl na netu a je to hezké auto jen mi přijde vzhledově možná až příliš "luxusní" :) a tím pádem navíc i větší lákadlo pro čorkaře, jelikož nemám k dispozici garáž.

Musím vás vyvézt z omylu...
Simmymu sem eště ani neodpověděl ohledně řidičáku, jestli už ho mám nebo ne a hned mě berete za začátečníka :D
Řidičák sem měl zrobený už na škole v 17 a štvalo mě čekat na 18 než mi ho dali a jelikož budu mít v Prosincu 23 tak si troufám nepovažovat se za úplného "začátečníka" ;)
Přiznávám, že se mi před měsícem povedlo o něj přijít, no moje debilita! :roll:
Pro mě to byl takový šok naraz bez papírů a taková zkušenost, že sem se rozhodl, až začnu znova jezdit, tak rozhodně zodpovědněji :!: a rovnou v něčem lepším! :D

S těma tlakama mě spíše zajímala vaše reakce, četl sem zde na foru články a dle vašich zkušeností je diesel asi fakt životností bezkonkurenční. :)

Samo, že mimo cmrndání je občas nálada aj "protáhnout válce" jen škoda té nedostupnosti turbobenzínu (o 6-ti válci 2,5 12V nemluvě...)

Dočetl sem se, že motory 2,0 i.e. a 2,0 16V i.e. nejsou příliž spolehlivé a velmi poruchové. Podle mnou nastudovaných materiálů se jeví v poměru : spolehlivost(životnost) - spotřeba - výkon, opravdu Turbobenzín 2,0 Turbo i.e. nejlépe. Myšleno mezi benzíny na které mám zatím větší zálusk než na diesly. :D

Simmy k té tvé nabídce Cromy. Je naprosto úžasná (vzhled, barva ;) ) Díky!, podle mých představ, jen právě ta motorizace...
Hned mě nesprdni :D , cituju recenze a zároveň hledám fakt kvalitní kousek ale rozhodně porozmýšlím!

_________________
Škoda Forman 1.3 Spi 50 KW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. zář 2009 11:22:05 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
no nevím co hovoří recenze, ale neviděl sem nikdy problém s 2.0 motorem :) to jen můj názor a pokud nechceš naftu, tak to není vůbec špatný motor ;) i kW má stejné ... jen mu chybí ten krouták, protože nemá turbo
ale zase apson nebude trpět při menších pojížďkách po městě

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. zář 2009 17:37:30 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Tak do te verze 2,5 12V 6val to by teda bylo neco jede to urcite velice slusne a myslim ze by se dal sehnat ale asi bez kastle ze by sis ho tam musel nahodit no.
Ale videl jsem ho nekde i inzerovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. zář 2009 0:26:56 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Motor 2,0 Turbo i.e. má prý zesílené ojnice a vůbec "více železa" a proto má být odolnější.
Ostatní benzínové dvoulitry sou prý poruchové, tedy eště krom karburátorového ale ten taky nebude moc k sehnání.

2,5 12V 6-ti válec je pořádné dělo : 117 KW/5800ot.; 213N.m/4500ot.; Vmax. 211Km/h; 0-100 Km/h : 8,6s :D

Jinak párkrát sem zde četl právě o tom benzínovém turbomotoru a chci se zeptat na zacházení.
Údajně se po dojetí musí nechat chvíli běžet na volnoběh :?: než se zastaví.
A asi i během jízdy bude třeba zvláštní zacházení, jinak pujde turbo do háje..? jak píše tomi6677.
Tímto žádám zde přítomné odborníky o poučení, jak to je s tím turbem? Dobudoucna snad... :D

_________________
Škoda Forman 1.3 Spi 50 KW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. zář 2009 10:57:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
no tak turba vseobecne odchanzaju ci na benzinoch alebo diesloch proste su citlive na zaobchadzanie a teplotu... kazdopadne nie vzdy sa ma nechat motor bezat ked pridete odniekal.je to dobre urobyt vtedy ked ste prisli s dlhej cesty alebo ked motoru davate dobre zabrat vtedy sa turbo namaha viac ma vecsie obratky a tym padom sa zahrieva .... samozrejme je vreli aj olej ktory turbo maže a keby ste ho vyply hned poprichode moze sa vklude stat ze turbo takpovediac zapeciete-alebo sa zlomia lopatky .... tak isto vplivom enormneho pretazenia vo vysokych otackach sa turbo opotrebovava a odhadzaju tesniace kruzky ktore su na oske a tym padom vam zacina turbo tiect a postupne to vydite na riske ze sa vam straca olej z motora a v tedy je turbo vhodne akurat tak na REPAS!

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. zář 2009 18:06:07 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
jo .. V6 je sice moc krásná, ale málodko má na provoz, natož na údržbu ... čísla na papíře jsou vždy sladká, ale uvažoval si nad spotřebou? to samé u turobenzínu. Začínám mít k tomuhle vybírání aut podle papírových hodnot trochu averzi, protože tak to udělal známý .. taky nevěděl co by si dřív vybral, tak si koupil jedno nejmenované hooodně nenažrané auto, ale taky solidně jede ... od té doby jenom poslouchám jak je bez peněz a s práznou nádrží a že i když chce jet usporně, tak to nejde,protože to auto žere i trávu kolem cesty. Koupě auta není o tom, co si maximálěn si můžu dovolit ... každý druhý by mohl jezdit v Lancia Delta Integrale, ale druhé věc je auto živit a další věc je auto servisovat a podle toho si ho kupuju. Vůbec netuším, jak ty si stojíš s financema, ani ti nic nevyvracím, jenom to tady tak povídám. S tím atmo benzínem dělej jak chceš ... ale jak říkám, já ze svého okolí nezažil jediný problém s atmo benzínem a na servis je to primitivní motor. Už já když se občas mrknu pod kapotu, tak mě to deptá, protože to je milion ventilů, milion táhel, milion hadiček, podtlaků, drátů, konektrů, čidel a všelijakých sráčů, že když se něco posere, tak se vše těžko zjištuje a shání.

Jinak k turbům .. jak řekl tomi .. všeobecně turbodmychadla vyžadujou jiné zacházení ... nemají rády krátké přejezdy, ostatně jako každý motor, protože vůle v motoru jsou dělané na zahřátý motor, to samé u turba a když prostě jezdíte často krátké trasy se studeným motorem, není to nic dobrého, nedejbože motoru dávat na těch kouscích plný knedlík. Turbo se nechává po dojezdu dochladit z několika důvodů, jeden je ten, že když fičíš někde po dálnici, tak turbo točí až 200.000 otáček a když přijedeš na benzínku třeba, zastavíš motor a nenecháš turbo dotočit, tak třeba ve 150.000 mu zastavíš olejové čerpadlo a tím i přívod oleje :) a co se v takových otáčkách stane bez mazání asi netřeba vysvětlovat. S tvrzením "kazdopadne nie vzdy sa ma nechat motor bezat ked pridete odniekal" nesouhlasím ... nevidím důvod, proč by to turbu mělo uškodit :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. zář 2009 21:42:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
simmy turbo tolko mena otacek ked tak 20 000 nie 200 000 a tej poslednej vete som to myslel tak ze je to zbytocnee ked si presiel normalnym tempom cca 20 km tak je podla mna zbytocne motor nechavat bezat

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. zář 2009 16:38:14 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
nevím, proč by turbodmychadlo nemohlo točit 200.000 :)
a myslím, že je motoru co se týče teplot jedno jestli jedeš 2000km nebo 20km :) ty teploty jsou tam po zahřátí pořád stejné :) proto se nechává turbo ochladit i při trasách o těchto délkách .. neříkám u auta stát 5 minut a čekat, ale není na škodu motor nechat chvíli potočit a během toho se třeba odpoutat, vypnout radio, zavřít okýnka a podobně :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 691 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 35  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz