Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 7:15:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: sací potrubí
PříspěvekNapsal: pon 23. říj 2017 8:21:26 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Lidi- Cromy od roku 2006 mají plastové sací potrubí- chápete to?110KW motor, potrubí je bez vířivých klapek, a neumím jej sehnat ani u nás, ani jinde na vrakáčích- např. ani v allegru(polské aukro).
Neumím se ani dopídit ceny toho dílu a ještě více mně irituje, že tam zřejmě budou změny na přírubách- jinak by to šlo snad nahradit tím starším- ne? Máte nějaké zkušenosti a tipy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: pon 23. říj 2017 18:31:19 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2016 12:37:13
https://www.aci.sk
skus túto stránku kde si vieš dohladať original diel podla VIN
možno sa k niečomu dopátraš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: čtv 02. lis 2017 16:02:29 
Offline

Registrován: pon 10. dub 2017 9:25:53
Nevím jestli pomůže. Mám Cromu 2006, 110KW, 1.9. Sháněl jsem sací modul a vyřešil to díl Pierburg 7.00373.12.0 Je to hliníkový odlitek s umělohmotnými klapkami uvnitř. Jen bych doporučil při objednání přes e-shop při převzetí balíku např. v uložence na místě rozbalit a zkontrolovat. Na dosedací ploše byl výčnělek a tak jsem cca měsíc reklamoval. Nakonec to dopadlo dobře, ale dokázat, že mi neupadlo na zem bylo docela dohadování. Údajně měli v prodejně originál zabalen jiný díl s podobným problémem a tak až ten třetí byl v pořádku, který doputoval ke mě. Po opravě jede auto jak vystřeleno z praku. Jinak vtipný je, že se k dílu prodává zvlášť umělohmotné těsnění. Nějak jsem naivně čekal, že bude v krabici současně s dílem. Cena sání je cca 5000,-Kč a práce na výměně je celkem podobná. Egr má Croma přístupný, ale sání ne. Držím palce ať auto jezdí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: čtv 02. lis 2017 22:15:24 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Díky za odpovědi- to auto je něčí pomsta jinak nevím.
Můj první problém je, že nějak není na banánky.Nechtěl jsem po těch peripetiích dávat 7500 jen za sací potrubí, tak to měsíc stojí u mechanika.
Když už se mi to zdálo dlouho, zkoušel jsem sám hledat po vrakáčích a našel v Polsku na Allegru. Víte co je zajímavé?Na Allegru 320 zlotých i s dopravou.A vykukové z automediku prodávají ten sám kus za 3400 vypadalo to, že ten kousek bude ok, ale nebyl. jak je příruba na EGR....tak kousek té kulaté obruby byl
ulomený :evil: posílat to zpátky a reklamovat to by bylo šílenství- neměl bych díl, peníze, nic.Tak jako poslední zoufalství jsem řekl ať ho klidně zaslepí a pak si s tím sáním dá nějak upravit ať to zatěsní.to bylo 14 dní zpátky. Dneska jsem se byl ptát jo a sání se povedlo, ale zjistili, že odněkud teče voda- bude to asi nějaký chladič výfukových plynů mě napadá- a jak znefunkčnili ten egr tak jen silikonem zalepili tu vodní trubku a ta teď začla kapat. Opět dolů sání, opět dolů rozvody- prý...mě už z toho jebne. ano, mít 10 tisíc na opravy tak je to do týdne ale i tak lidi, jsem těžce otrávený a jsem zvědavý jestli pojezdím aspon 3 měsíce než se zase něco vysype v očekávání je setrvák


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: čtv 02. lis 2017 23:27:29 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
jinak Nojgi prý právě v roce 2006 došlo k té úpravě sání...no- já ji mám uvedenou do provozu 12/06. cena pierburgu byla asi 7500. počítám nějaké těsnění... ale co cena té práce?5000 ve značkovém sevise?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: pon 06. lis 2017 7:38:23 
Offline

Registrován: čtv 19. říj 2017 22:35:56
http://www.in-car.pl
Super prístup a hlavne cena.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: stř 08. lis 2017 6:22:20 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Ahoj Majtne- děkuju za odkaz- pro člověka co bydlí na čáře to není zas až taková dálka ty Katowice.
No- ty sání beru, ale odstranění DPF?Tak aby na to na emisích nebo STK nepřišli a nechali mně jezdit dál?Nevím nevím.
Jinak dnes je to přesně třetí měsíc co mám cromu koupenou a 4 týdny z toho stojí ještě furt v servise.
Otázkou ještě bude, jestli se mi nějak nepoškodilo něco dalšího- hadičky- vstřikovače apod. JAk jsem psal jinde- leju do toho prémiovou vervu a ještě mám v plánu koupit superdiesel aditiv.
Ale to až ho budu mít opět doma.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: stř 08. lis 2017 11:38:19 
Offline

Registrován: čtv 19. říj 2017 22:35:56
Ja som tam bol na výmene sania bez klapiek, chlapík mal už všetko nachystane ráno o 9 začal a o 12 už som bol na ceste domov, cena ani nie 150€. Možno niekomu pomôže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: stř 08. lis 2017 12:01:41 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
uvidíš že pomůže ale tos tam nejel se zdeformovaným potrubím a provaleným egrem co? ;) jestli mi jej tady zaslepí tak by mně zajímalo jak, a jestli bude po eventuelním proražení záslepky schopný dále provozu- ten týpek tam ale maká o víkendech- což je zajímavé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: stř 08. lis 2017 23:26:09 
Offline

Registrován: čtv 19. říj 2017 22:35:56
Ten týpek sa do tych motorov vyzná, to úplne bez debaty, napíš mu, odfoť, a uvidíš čo ti povie a keď EGR off tak jedine aj s DPF off, ale tam je problém s emisiami.A ak potrebuješ EGR tak ti ponúknem za smiešnu sumu, len si ho musíš vyčistiť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: čtv 09. lis 2017 10:12:49 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Majtne EGR jsem vyreklamoval na prodejci aut-uvidíme jak to vše dopadne. každopádně díky za nabídku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: pon 13. lis 2017 20:16:46 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Tak kluci- jezdím. EGR zaslepili, byl tam problém taky s vodou- někde v prostoru hlavy, a při zkušební jízdě se jim hodil motor opět do nouzáku skrz DPF filtr, takže to měli na přístrojích a regenerovali.
Celkem mě ta legrace stála 7500 práce, 2100 sací modul.
Jezdit jezdím, zatím ujeto cca 60 km, uvidíme, jak bude sloužit- pocit, když si člověk sedal po měsíci do auta, nádherný.Oproti menšímu bráškovi GP v základu 1,2...lepil se mi na zadek nějaký trouba neměl se ani k předjetí, ani udržení distancu, tak jsem na to šlápl do pěkného táhlého kopečka a musel jsem se smát, jak mi nestačil. Z kopce mě zase dojel a v další vesnici už naštěstí jel domů. Ale krása- jináč si ale spíš užívám neskutečně krásný vysoký posez a prostě cítím se jako v obýváku. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2019 23:36:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Zdravím po delší době!
Právě se potýkám za dobu 4 let, co mám Cromu, s druhým zásadnějším problémem. A tím je právě sací potrubí. Normálně se mi propálilo - ale tak zajímavě - Normálně propečená díra do které se vejde špička malíčku. Chápete to? Nebo už máte někdo podobnou zkušenost? Shánět tohle plastové sací potrubí (které je v Cromách - jak zde píšete od r. 2007) je opravdu mazec. Použité se sehnat dá, ale já chtěl nové. Bohužel se tento díl v druhovýrobě nedělá, ale i orig. díl Magneti Marelli OEM 552026790, není běžně dostupné.
Nejvíc mě irituje, že právě hliníkový Pierburg, který zde taky probíráte, se všude uvádí jako náhrada - prostě tento díl pro r.2005 - 2011!!! Ale podle VIN to tam dát nemůžu (já osobně myslím, že je tam jinak řešený pohon swirl klapek).
A taky je zajímavé, že motorek na klapky tu je, ale já tam klapky (v tom svém, plastovém), nevidím a někteří jste tu taky psali, že tam nejsou. Vidím tam jen takové tyčinky, na kterých si myslím že klapky byly (nebo mohou být). Možná uhořely.... :twisted: :P .
A závěrem tedy to nejdůležitější - ví někdo spolehlivě, zda se dá vyměnit ten plastový modul Magneti Mareli za ten hliníkový Pierburg, nebo ne????. A co se mi mohlo stát, že se tam propálila díra??? Aby se to nestalo znovu... :shock: :!:
Později ještě popíšu, co se mi vlastně stalo a dám nějaké fotky - teď už se mi chce spát ;) .

Mějte se hezky, "cromáci".

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sací potrubí
PříspěvekNapsal: čtv 28. bře 2019 22:02:07 
Offline

Registrován: stř 22. úno 2017 21:54:03
Tie klapky podľa mňa zhltol motor.Urcite tam boli.Ja na svojom som našiel len 1 zo 4.Ale na turbe bolo vidno ze niečo preletelo motorom.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz