Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 7:41:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 21:39:34 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To nafot.muze tam byt zakopanej pes.A kdyby to tak bylo,tak nevim.To jsem nikdy neresil.A taky delsim startem bez hlavy over jestli ti jde tlak z bloku do hlavy.Tou trubičkou co je soucasne vymezovaci na usazeni hlavy.Je na ni gumovej krouzek.A taky si do neceho chytej tlak oleje do turba.
Nemusis to nejak merit,bud potece dost oleje,nebo nepotece.
Start musí byt dlouhej,vime jak Crome trva nez zacne mazat.Ale zase bez hlavy to namota rychle.
Taky naftu si chytej,nebo odpoj.Proste si projdi co kde muze zacit unikat.
Je to jen pro jistotu,pomerne silna tepna,ta by se ucpat nemela.Ale fakt nikdy nevis.A na overeni mazacich kanalku pro vacku ti staci pumpa na bycikl.Jen namyslet napojeni,nebo cernocha s hudebními slechy at drzi a sledovat jestli tlak vzduchu vytlacuje z kanalku zbytky oleje.Postupne kazdou dirku ucpávat,at overis všechny.Staci jedna ucpana.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 21:59:34 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Tak jsem nafotil...

Směr od rozvodů:

1.
Obrázek Obrázek

2.
Obrázek Obrázek

3.
Obrázek Obrázek

4.
Obrázek Obrázek

5.
Obrázek Obrázek

Takhle po nafocení a důkladné prohlídce už to nevypadá až tak bezproblémově :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 16. črc 2014 15:58:58 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Hm,tak ted uz vime co trha remeny.
Ještě zjistit proc to nemaze.A taky jestli se vyplati opravovat vacku a jeji ulozeni,nebo dat rovnou jinou hlavu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 16. črc 2014 18:51:53 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
tak to ti není co závidět,toho jsem se nejvíce obával,osobně to vidím na novou hlavu s vačkou,jinak hlavně udělej tlakovou zkoušku oleje,hlavně zjisti, jestli máš ucpanou kanálkovou cestu, nebo jestli olejové čerpadlo málo tlačí olej,až pak bych řešil novou hlavu a co s tím dál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 16. črc 2014 20:03:37 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Asi jo.Jina hlava.Zas bych nedelal vedu s tim merenim tlaku.Kdyz jsi to mel nastartovany,mazani zhaslo?Budik tlaku oleje ukazoval kolik?
Bude to ucpany v samotne hlave a pokud davas jinou tak bych to neresil.
Jen pro jistotu jak jsem psal ověřit ted bez hlavy jestli jde olej do hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 16. črc 2014 20:40:47 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Tak to je radost...
Říkáte, že je to na výměnu? Sakra, tak málo stačí a hlava i vačka jsou zralý do šrotu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2014 14:33:22 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
moje dcera taky neřešila tlak oleje, a motor je na šrot,já osobně bych nejdřív řešil problém, a pak bych když tak kupoval hlavu,ale je to westíku tvůj motor,jinak asi takhle to vypadá,když se to neřeší, stálo ji to 16000,-
Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2014 6:08:33 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Ale jo, samozřejmě to řešit budu.... ale až to vyřeším, tak bude pozdě začít se po hlavě teprve shánět ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 17:00:12 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
A je to fakt tvoje dcera? :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 22. črc 2014 5:40:52 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
bez komentáře,na tvé přiblblé řeči nejsem vůbec zvědav


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 22. črc 2014 17:53:56 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Tak to potom jo,teda. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pát 30. led 2015 20:59:27 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Tak, mám nabídku na hlavu.

Ale je to z 85kw verze.
A ted je otazka, je hlava na obě verze stejná?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: ned 01. úno 2015 21:07:18 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
No.Podle první fotky tve puvodni hlavy mas na svým motoru hlavu jak miva 85kw.
Pokud v tom nemam trochu chaoz.
74kw ma hlavu rovnou,jen mezi ventily je prohluben.Zatimco 85kw uz ma spalovaci prostor tvarovanej od komurky.Pak je tam rozdil v prumeru mazacího kanalku.
Ale vzhledem k tomu ze mas novejsi hlavu tak by ti to mělo sedet.Omer to a přeptej se prodávajícího.
Kolik to dnes stoji?
Stejne musíš poresit problém s tlakem mazani.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 11:10:34 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Jo, zas zapomel, ze nejdůležitější je průměr mazaciho kanálu. ;-)
A mama nabidnutou hlavu v dobrým stavu za 2500.
Což je mezi celkově asi nula nabidkama ta nejlepší. Ale ještě jsem ji ani neviděl.

A neboj, mám v plánu to důkladně protestovat, jestli tlačí olej.

A každopádně díky moc za rady, na tebe je holt spoleh :-)
Už se tesim, az prijedu s Cromou a dáme si pivko ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 12:09:37 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
já když to tak pozoruju .... neříkám, že to tak musí být, ale jen se zkus zamyslet nad tím, jak rentabilní bude koupit hlavu za 2500,- ... nechat ji udělat a mít pod kapotou zajíce v pytli, o kterém nevíš, proč nemaže vačky ... nebude snažší a možná i levnější rozhlídnout se po netu a zkusit někde sehnat komplet motor za 3000-5000,- a vyměnit to komplet?

ber to jen jako podnět k úvaze. Přijde mi, že hlava na starý pekáč v podobě Cromy za 2500,- je trochu přepal ... leda kdyby byla už udělaná. Ale za tuhle cenu se prodávají hlavy snad i na JTD nebo jiné novější.

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 19:20:52 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
No jo,tak to je.Hlava byva stejne draha jak zbytek motoru.
Simmy,taky pravda.Ale celej motor je v podstate ten stejnej risk jak hlava.
Pokud poresi mazani,tak o spodku vi svoje.Samotna hlava se lip prohlizi při nakupu nez celej motor.
Když se jedna o nakup od znamyho,nebo koupe celého shnilaka se kterym si na demontaz motoru dojede,tak bych volil taky motor.
Ja jsem ted menil dva motory po trech tisicich za kus.A ten co tam mam a jede je zatím ten nejhorsi co se vybehanosti tyce.Zadny z mych motoru na tom tak zle nebyl.Podle startu.Na jizdu uz je to stejny.
Někdo poradte.
Mely by tam byt dva pretlakovy ventily.V okruhu mazani.
Jeden co obejde ucpanej olejovej filtr a druhej na pretlak v mazani.
Pokud si to myslim dobře.A podle me v tom druhym bude problém.Nejaka nečistota nebo něco co mu upousti tlak zpet do vany.
Je tam něco takového?
Jak rikam.Cromice uz téměř nemela saly a ještě to porad atmosféru udelalo.On tak spatnej motor asi nemá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 21:53:29 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
No jo.
Jenže motor už si sám nevyměním, nemám na to vybavení.
Takže nechat auto odtáhnout, někam kde je vybavení, pravděpodobně si zaplatit člověka co mi to pomůže přehodit.
Kdoví co všechno by se muselo opravit nebo měnit.
A stejně by se ten motor musel rozhodit a přetěsnit, to je skoro jasná věc.
A koupit motor, tak bych stejně tu hlavu nejspíš stějně musel kontrolovat, jestli nemá vůle.

Tohle vím, že je motor v super stavu (až na to, že nemá hlavu, ale to je víc moje vina než jeho).
A vím, že když seženu hlavu a nahodím ji, tak nikde nic nepoteče, nepraskne

Ale za udělanou hlavu 2500 je blbost, protože jen udělat hlavu vyjde přes 4 000, když je potřeba měnit i nějakej ten ventil.

Chápu jak to myslíš, ale usnadnit si to cestou jinýho motoru by mi to spíš zatraceně zkomplikovalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 22:10:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
já dával za repasi hlavy 1850,- bez DPH .... měnit ventily není běžné :) běžné je jen srovnat hlavu líznutím, zabrousit ventily, udělat ventilové vůle a tlakovou zkoušku

jestli je motor v super stavu je taky diskutabilní, pokud není schopný umazat vačky ... a ted proč? špatné čerpadlo? takže máš načatou už i kliku? přicpaný kanál? v bloku nebo v hlavě? špatný přepouštěcí ventil? to je docela naprd otázka u "motoru v super stavu" :)

ale chápu to, že to nemáš kde dělat, to celý ten proces komplikuje no :(

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 03. úno 2015 6:30:57 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Já hlavu nechával dělat na radu Manase tady v Brně.
A udělali gufera, srovnali, vymenili 3 ventily, ani ji netlakovali a vyšlo me to na 4700 s DPH.

Ale chápu, možná tomu motoru jen přehnané fandim, což vyplývá z nedostatku zkušenosti...

Sakra, nějak mi ten "projekt" prerostl pres hlavu :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 03. úno 2015 18:12:51 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
No,ja to primo v tom brne nedoporucil.To doporucil ten co dela hlavy me.A nevim proc to udelal.Kazdopadne tam byla nejaka skoda a tim byla oprava drazsi nez bezna udrzba hlavy.
Klika na jeho motoru je nejista.Ale i ja jsem rozdelaval dost motoru kde byly drobny ryhy na ložiskách kliky i s celkovym viditelnym opotrebenim a do rozdelani ten motor vpodstate normalne mazal.
A na stare Regate 1,9D jsem jezdil i v takovym stavu ze me busil pist do hlavy.Oval na klice se dal merit krejcovskym metrem a ojnicni ložiska jsem vůbec nenasel.Prezto se ten motor nezastavil na zaklade nedostatku mazani.Moc jsem toho takto nenajezdil,ale nez se to dostalo az do této faze,tak to muselo byt uz nejakou dobu zly.Samo ze to zacinalo problikavajici kontrolkou mazani.Pak uz pro jeji zhasnuti se musely zvedat otáčky.
Westiikuv motor.Muze se ucpat kanalek jednoho ložiska.Mozna dvou aji tri.Ale podle fotek nejde nic do cele hlavy.A tam vede poradnej kanal kterej se jen tak necim co pusti filtr nebo jinym drobnym úlomkem neucpe.Takovej kanal je podle me neucpatelnej.
Takze se mu prez noc neucpal kanal ani nevylagrovaly ložiska na klice az tak ze by to nemazalo.A prez noc neodejde ani olejovy cerpadlo.Neco se tam posralo a to tak ze z peti atmosfer spadl tlak na nulu.Nic mezi tim co by ukazovalo na postupny opotrebeni motoru a jeho dilu.
Kdybych to tady mel,tak nespim a uz by to mazalo.
Za me je to pretlakovej ventil.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz