Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 1:13:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: úte 30. dub 2013 10:36:48 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
Ahojte skládam palubku do auta a předělávam pedálovou konzoli a tak mě napadlo rovnou zkouknout posilovač. Vypadá tak jak by měl ale ta velikost se mi zdá malá :D a tak se vás ptam, zda se do Cromy/Themy nedělaly různé velikosti podilovačů s různými silami. Dle eperu se píše cosi o 9" velikosti a značce Bendix. tak kdyby někdo něco věděl dííík.

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 7:56:09 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
Halooo???? Too tu nikdo z vás neměl venku posilovač nebo tu s nim aspon někdo neřešil nějakej problem??

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 8:08:57 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
já ne :D já měl brzdy docela jedovaté, tak sem se v nich nehrabal :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 9:05:20 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
a tak to já taky mam docela jedovky ale jak tak přehazuju mezi MKI a MKII a 164-ted sem to práskl :D tak bych měl rád jen to nejlepší a největší ze všeho, což se třeba u alfy nestačim divit co vše je na tom 3litru mnohem bitelnější a masivnější atd.. Třeba HBV je o 1.5mm větší, brzdový trubky maj taky větší vnitřní průměr a tak bych taky rád nějak porovnal posilovač páč zvenku vypadaj pruměry naoko stejný ale jde mi o síly co jsou schopný vyvinout...

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 9:13:15 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
no ... ono silný posilovač nemusí znamenat lepší posilovač ... třeba ze závoďáků se posilovače odstraňujou nebo zmenšujou, aby byl lepší cit v brzdě ... a právě o tom to taky je ... nejen mít ostré brzdy, ale když dojde na lámání chleba, abys těma brzdama mohl taky nějak korigovat a ne jít po přímce ze zatáčky ;)

co se týče průměru trubek, tak jsem zase spíše skeptický, protože to je zrovna věc, která je unifikovaná a ve většině aut naprosto stejná a to hlavně z důvodu normalizovaných zakončení a konkrétně ve fiatu i kvuli unifikaci všech držáků atp ... navíc další věc ... větší průměr neznamená že je to lepší ... musíš totiž naplnit a natlakovat násobně větší objem brzdové kapaliny, což prodlužuje čas, než ti brzdy po sešlápnutí vůbec začnou brzdit

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 9:53:13 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
no s trubkama je mi to jasný, ale řikam co se zjistil.. s tim posilovačem nemam zas takový znalosti a zkušenosti takže se asi nechám vést okolím :( a co se chleba týče tak croma stejně vždy pojede jen a jen rovně páč tyhle aute nejsou nikterak zatáčivé, takže je u ní hlavní aby zabrzdila v na rovince a tudíž v přímce a pak až brždění v radiusu :D ale k věci takže je ve výsledku lepší menší posilovač kvuli citu jo?? jak se to potom tedy projeví na účinku brždění, pujde pedál více ztežka ale přesněnji???

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2013 11:27:05 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
spíš jestli u těch trubek nešlo o to, že byly nějak nabobtnalé korozí nebo lehce zmáčklé v řezu případně nezkreslil měření nějaký otřep

co se týče toho chleba, tak nejde jen o brzdění v zatáčce, ale třeba nějaký úhybný manévr nebo tak ... na druhou stranu ... Croma není zase tak těžká, čumák u tvé benzinovky není az tak přetížený a zadní náprava je nezávisle zavěšená, takže s jízdníma vlastnostma to není tak zlé, abys musel vyletět po tečně ze zatáčky

když tam ten posilovač máš menší, tak jak říkáš, máš v pedálu lepší cit ... nevím jak velký ten rozdíl bude, ale asi bych spolehl na to, co tam spočítali kluci v Itálii ;) tím tuplem pokud tomu uplně nerozumíš a neděláš nějakou úpravu zaměrně a s jasným cílem, tak bych to nechal, jak to je

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: stř 15. kvě 2013 19:14:54 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Toto jsem resil s kamaradem v praci (audi a3),take si stezoval, ze ty brzdy jsou takove mekke :(
Treba jsem si pujcil strejdovo auto (citroen, mala dodavka) a tam jsem jen myslel na brzdy a byl jsem na prednim skle.
Ted mam brzdy na hovno ale u cromy jsem je mel 100% stav i na technicke me velmi pochvalil ale takhle jedovate proste nebyli.

Takze by me tez zajimalo jak je to s temi posilovaci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: stř 15. kvě 2013 22:18:57 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
takže moudré hlavy mluvte :) taky to ještě nemam dořešený i když už mam jistou kombinaci na papíru...

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 16. kvě 2013 7:26:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
hlavně to chce co největší brzdy vepředu, kvalitní destičky a kotouče a důkladně odvzdušnit. Velikej posilovač znamená jenom menší citlivost při brzdění a i u něj záleží na jeho stavu a stavu tý hadice na podtlak viděl jsem borce co si tam dal zahradní hadici a ta se mu tím podtlakem zplacatila a posilovač neposiloval. Osobně nemám rád moc jedovatý brzdy pro mně je lepší když se na ten pedál musí trochu silou. Jinak co se týče jízdních vlastností tak na tom Croma/Thema určitě není nijak zle. Cromu jsem nikdy neřídil ale s Themou si můžu dovolit ledacos rozhodně víc než třeba v Octavii nebo zrovna nedávno jsem řídil Hondu Accord a i ta mě dost zklamala i když tam záleží i na pneumatikách. Audi A3 je vlastně převlečená Octávka takže žádnej zázrak

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 16. kvě 2013 9:38:11 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
Na předek jsou nachystané Bremba z AR166, na zadku už jsou přední brzdiče z Cromy turbo ie, na kotouče a desky jsem ještě nekoukal, vím že tam nechci ATE ani starline ani pilenga, třeba mam dobrý zkušenosti z Boschem jak kotouče tak desky ale jen na feldě a bravu, jak budou fugovat pod takovym tlakem nma cromě nevim. a co se citu týče tak bych rád aby max brzdovej učinek byl do poloviny chodu brzd pedalu. V noze mam zatim cit takže chci raději jedovatý než pozvolnej nástup...

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: čtv 16. kvě 2013 18:23:50 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Presne moje rec, radsi bych jedovate. Mozna to je ale tim, ze mam treba mensi silu v nohach. Ovsem u toho strejdy jak jsem jiz psal to bylo uplne jine. Slapl jsem na brzdu (zvykly z meho auta) a vseci v aute jsme sli na predni sklo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: pon 20. kvě 2013 5:15:45 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
jak řešíš u těch předních třmenů z turba ruční brzdu?

jinak ATE je jeden z nejlepších výrobců brzd. komponentů a dodává do prvovýroby snad nejvíc ze všech, vím, že to nemusí nutně znamenat, že je taky nejlepší, ale rozhodně bych ho nedával na úroveň Starline

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: pon 20. kvě 2013 17:54:07 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Me by spise zajimalo proc davas zrovna z turbove verze? Protoze je mas zrovna doma a nebo jiny duvod? Co vim ja tak vsechny meli stejne kotouce, jen thema 3.0 mela ve predu vetsi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: pon 20. kvě 2013 20:59:04 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
a Croma Turbo a Croma V6 měla ty stejné jako Thema 3.0 ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: úte 21. kvě 2013 18:59:49 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Aha ja jen, ze thema turbo mela klasicke.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač HBV
PříspěvekNapsal: úte 21. kvě 2013 19:10:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
thema turbo měla taky větší kotouče

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz