Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 4:51:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 18:03:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Na Cromě Mk.1 byl ještě budík, který ukazoval tlak oleje. Na Mk.2 ho z nepochopitelných důvodů nahradili nějakým stupidním voltmetrem baterie. Chci se zeptat .... kde přesně je umístěno čidlo tlaku oleje pro ten budík a jak přesně na tomto motoru vypadá?

Případně rovnou .... neměl by ho někdo volné?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 20:35:02 
Offline

Registrován: stř 13. bře 2013 21:15:32
Bydliště: Praha-8 Ládví, kolín
čau mam fotky z turba ie, třeba ti to pomuže. je to u připojený téčkem k výstupu na olej cooler vepředu na držáku motoru...
Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Fiat Croma MKI Turbo I.E cedník- minulost
Fiat Croma MKII Turbo I.E FULL- El. kůže, Klima, Tažný, Motor v přípravě
Fiat Croma MKII 2000 IE- Sociál, jen Mech. kůže
Fiat Croma MKII-->MKI 2000 IE- už Nepojízdný Dárce
Fiat Uno Logo 1500 SPi Selecta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 21:45:55 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Ses nemohl zeptat o dva dny driv,mel by jsi cidlo tady.74 kw ho ma na vyvodu pro mazani turba v mista ze strany rozvodu.Je pro pristup k nemu dira v plastu podbehu.Kde ho ma mit tvuj motor nevim,uz mas mazany turbo nekde od vymeniku.
Chudinky ti tady stoji opusteny,zapadany.Baba za to muze.Prazanda,co?
Jsi asi zapomel o na ten tram zevnit vrat,ze?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 22:21:30 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
před dvěma dnama mě to nenapadlo :D bohužel ... dyt to poudám, že sem lečo :P no a turbo je u obou mazané z hlavní galerie ne? a řekl bych, že i ze stejného nálitku ... protože bloky jsou uplně stejné

Obrázek

na obrázku vlevo je vidět navrtaný otvor pro mazání turba na 85kW ... stejné to bude podle mě i na 74/77kW .... a to v tom pravém kroužku je nálitek, ve kterém je u 74/77kW navrtaná hlavní galerie pro čidlo tlaku?

Kura, kdyby v tom měla prsty aspoň baba ... nebo já v babě, ale nic z toho ... už sem byl rozhodnutý, že pojedu, ale bylo mi řečeno, že je ta změna času, tak se mi to nějak rozleželo ... a rázem mě to dom moc netáhlo a asi sem dobře udělal, když vidím ty závěje tam ... kdo ví, jestli bych se tam vubec dostal :) .... marně sem dlouho přemýšlel, o jakém trámku to mluvíš :D a už vím ... už dobře vím :D

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 22:57:53 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Na toto mam uz matny vzpominky.Cidlo kontrolky je na rozvodech(predtim jsem tvrdil to cidlo tlaku) a odtud vedeno mazani turba a cidlo tlaku je na vymeniku kde je jeste cidlo teploty oleje.Primo na tom potralu neni zadny cidlo ani odtud neni vedeno mazani turba.Pokud si dobre vzpominam a pokud to zas nemam prehozeny.Ale to je 74 kw.Vic neznam.
V odlitku rozvodu nemas nejakou nevyuzitou zaslepku?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013 23:09:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
počkej ... to jako že 74/77 má vedený tlakový olej pro mazání turba někde od rozvodů jakože tam od filtru?

tak to víš, že by se to dalo vymyslet někde u filtru ... tam je záslepek tři prdele a ve finále není problém ani do otvoru pro čidlo kontrolky hodit Téčko ... ale prostě mě zajímalo, jak to kluci italští vydumali na papíře ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: pon 01. dub 2013 0:22:55 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
to je spis v miste pod hlinikovym odlitkem pro kost motoru,ten co kryje prostor vody valcu.Od kola,jak jsem psal,je pro to cidlo kontrolky dira v plastu podbehu.A odtud i mazani do turba.Ve vymeniku je teplota a tlak.
A k te galerii,tam kde mas diru tam ja nemam a kde ji nemas me jde olej z vymeniku.Myslim.
Mas ty vubec vymenik?Nebo airchladic?
A na sve 74kw mam turbo 77kw,takze sam ani nevim kolik kw mam.Po odecteni veku a pruchodnosti myho intercooleru o poslednich dvou neucpanych kapilarach doufam ze jsem na 60ti.
Rad si to s vami rozdam :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: pon 01. dub 2013 6:55:16 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
já mám výměník ... ale výměník olej-vzduch :D :P

možná už vím, kterou záslepkou to máš vyvedené, ale přestávám tomu mazacímu okruhu 74/77 rozumět

jinak turbo na 74 a 77 bylo stejné a to K26, ne?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: pon 01. dub 2013 12:03:58 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To bych musel vedeni mazani ocihnout,nafotit a litat kolem auta na rodinne dovolene nepripustny!(viz tramecek,lepsi se poucit z cizich chyb,ja uz mam smulu)
Jinak ciselny oznaceni turba me nic nerika.Vim ze 74kw je vyfukovy koleno z turba na ctyrech steftech a 77/85kw je na trech a to tam mam.K tomu jinej tvar hlinikove roury do cooleru atd.Ja musel udelat redukci do te hlinikove roury(obrazek) a upravit vedeni tlaku mazani do turbicka.Bylo me receno ze to je T z 77kw tak tomu verim.A uz to mam nachystany na T z 85kw. I do 74kw bylo nekolik turbicek,hlavne ze me to jelo.
Chlazeni oleje vzduchem je podle me krok zpatky.Venkovni teplotni rozdily se prece musi promitnout.
Vis ze Vayron(proste bugati vejron) ma chladic i na napln kloubu poloos?To uz je na po....
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 10:13:46 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Jak to tak pozoruju, tak ještě než budu pokračovat s pracema na převodovce, pro jistotu si vytesám nějaký bytelný trámeček ... abych se náhodou s převodovkou nepiplal zbytečně :D

Co je mi známo, do Crom se dávaly jen dvě turba ... do 74/77kW to byla K26 a pak do 85kW K16 ... rozdíl je ten, že K26 má ty štefty TŘI a K16 je má pouze dva. Tvar hliníkové roury je jasný (i když ... poamatujete, jak tu kolovaly docela časem podložené zprávy o tom, že i motor s altíkem nahoře měl 85kW ;))

jinak turbo z 85kW nedávej, je menší ... naběhne ti sice dřív, ale dřív umře ... třeba takový Staňa ten je z toho celý na prášky :)

přemýšlím nad tím, jakou váhu bude mít, když pujdeš ve svém vůzku po olejovém vedení :D tam totiž nezůstal kámen na kameni :D

já mám radši chlazení vzduchem, než vodou .... a pro venkovní teplotní rozdíly je tam přece termostat

S tím Veyronem je to nějaká špatná interpretace :) jednak nevím, jak by to bylo konstrukčně proveditelné, druhak pochybuju o tom, že by zrovna tohle mazivo potřebovalo chladit a jinak si myslím, že ten kdo ti to říkal, si to popletl s diferenciálem, ten tam je skutečně chlazený a stejně tak převodovka

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 19:45:11 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
S tim olejem to asi vazne nema smysl,jak rikas,mas vse jinde.Musis nekde namyslet durku :) Fotka udelat nejde,je to vsechno hluboko.
Vliv venkovni teploty/rychlosti jsem mel namysli u vzduchem chlazenyho oleje,me to prave u vody hlida termostat.Nic si z toho nedelej ze to mas horsi :twisted: ,me zas tu vodu chladi vzduch :lol:
A turbo se ctyrma steftama na koleno je co?Tech jsem par (na pohled rozdilnych) pozadiral na 74kw.Vlivem sucha :oops: Jednou teda se zastavilo samo,ale za cca tyden se zas rozbehlo,lajdak jeden.
Peta ma altik hore a v TP 85kw,jak to teda je?
Veyron mohl byt spatny preklad.Ale konstrukcne mozny to je jak centralni dofuk kol.Nakladni Tatra.Vic to nemam zapotrebi rozebirat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 20:00:19 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
mě zase ten olej hlídá termostat :) prostě dokud není přehřátý, tak se nechladí .. v čem je to teda horší? :P

čtyří štefty na koleno sem ještě neviděl ... ale zase narážíme na to, že sem mladé lečo, takže nic

85kW s altíkem nahoře se prostě nejspíš dělal :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čidlo/budík tlaku oleje 2.5TD
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 20:24:26 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
No to me nedoslo ze je rec o termostatu oleje :oops: .Tak ubrali vymenik vodni a zas museli dat termostat,z louze do blata.A jak rikas,v extremu uz nemusi uchladit.Ale od toho jsou kluci konstruktersti a delali to s rezervou.Zvlast na jejich tepla.
To ja hrnul donedavna T na ctyri stefty.Stary motory,muj obor.Ty me zas muzes peskovat za novejsi motory,mas to dovoleny ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz