Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 14:18:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:33:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
kola musíš vyměnit vždycky v páru takže když vyměníš to veliký kolo na diferáku tak musíš dát i to kolo proti tomu a to je součást hřídele takže musíš vyměnit i tu hřídel a v tom případě i tu druhou. Jestliže chceš vyměnit jenom stálej převod a ostatní převody zachovat tak musíš všechny ty kolečka stahnout a popřehazovat jiná cesta není

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:37:00 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Hanz: kdepak TD :) TD mělo stejný SP jako benzíny a tak ... nejmenší SP má prostě to Tie .. a to jeste o dost ... stejný jako Tie měly ještě 2,5D :) ... co se týče vidliček, tak ty snad ani nejde pomotat nijak ... vidličku mas na hřídelce usazenou šroubem a vysunutí hřídelky mas pojistené kuličkou a pružinkou, takže polohu tohohle nejde nijak pomotat ... jaks to zajišťoval teda ty?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:39:09 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Pavel: jojo, přesně tak jsem to myslel ... SP je v páru, to mi dneska došlo, ale právě proto mi stačí stáhnout kolečka z výstupní hřídele, vzít tu dárcovskou výstupní hřídel a nalisovat na ní ty TD kolečka ... tím pádem zustanou převody z TD (včetně vstupní hřídele z TD) a SP bude z dárce ... kdybych měnil obě hřídele i s kolečkama, tak můžu rovnou měnit převodovku, to bych si jinak moc nepomohl ... nehledě na to, že muj účel by to taky nesplnilo, dokonce by to bylo ještě pomalejší

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:39:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Tohle tady bude zajimaveee :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:42:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Ne ne simmy to se pletes SP u benzina a diesla je 2,94 a turbo diesel ma 3,19 na to pozor!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:43:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
ropakhanz píše:
Ne ne simmy to se pletes SP u benzina a diesla je 2,94 a turbo diesel ma 3,19 na to pozor!!!

no to je presne co jsem si myslel tie to ma vic do pomala jako 2,5Dto si nepomuzes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:44:35 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Vim ze ma dva vypusty :evil: Nechtel jsem tady vsem motat hlavu.Jako tem min zasvecenym.
Na hlinik,to jako petikilova palice a majzl (sekac plochy),segrovek a pootaceni jsem si nestihl vsimnout,at prominou.A je to uz taky hodne let.
Kdyz tak premyslim nad preskladavanim tech prevodovek.Nejak nevim co je pojem "staly prevod".Vim co je primy prevod,doufam.Myslim ze je to posledni prevodovy stupen kazde prevodovky a ten nejak prevoduje otacky motoru do difiku.A ty kolecka co jsme resili jsou u patyho stupne,ze?
Nejsou ty pojmy shodny?
Mam jaksi mezery.Doucil bych se pri reseni problemu.Az vlastniho.
Tak je vlastne mozny ze jen ty dve kola proti sobe resi jen petku,ne dalsi rychlosti.Takze je toho na preskladani asi vic.Je potreba projit hodne planu prevodovek.Nemam zadnej.
Na lhotu tak dva-tri tydny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:45:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
Pavel 3 píše:
kola musíš vyměnit vždycky v páru takže když vyměníš to veliký kolo na diferáku tak musíš dát i to kolo proti tomu a to je součást hřídele takže musíš vyměnit i tu hřídel a v tom případě i tu druhou. Jestliže chceš vyměnit jenom stálej převod a ostatní převody zachovat tak musíš všechny ty kolečka stahnout a popřehazovat jiná cesta není

jo mas pravdu takhle to je.uz jsem pozapominal jak to tam je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:46:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
teď je v tom trochu zmatek páč ty příspěvky naskakujou rychleji než je stíhám reagovat. Ložiska drží nejvíc tam je to trošku problém já jsem na to měl starej brzdovej kotouč do kterýho přesně pasovalo to ložisko který jsem prostrčil tím kotouče dal tam ten zajišťovací kroužek a vylisoval. Ostatní kolečka už šly samy synchrony sice nejsou nejlevnější ale je to prakticky jediný co se opotřebuje pokud vím tak se daly sehnat zhruba po 1300,- ložiska jsou dražší a kromě jednoho jsou všechny atypický. Pokud by si chtěl měnit i ložiska na diferáku tak pak se musí seřizovat jejich předpětí vedení vidliček myslím ty díry ve skříni ve kterejch se ty tyčky pohybujou a zkusíš to snadno ta tyčka nesmí mít nějakou výraznou vůli ale musí tam jít lehce opravit by se to dalo vyvložkováním nějakejma bronzovejma futrama jak uvnitř ve skříni tak ty venkovní táhla. Na ty kuličky a válečky bacha páč když to blbě poskládáš nebo na nějakou zapomeneš tak ti to nebude řadit nebo tam zařadíš dva kvalty naráz a to je docela průser. Převodovek už jsem rozebral a složil několik a ta v cromě je zrovna jedna z těch jednodužších ale pár zádrhelů tam je

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:52:17 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Hanz: 3,19 má jen staré TD do 91 roku ;) od 91 mají TD i benzíny stejný SP ;) to samé těch 2,94 ... benzín i diesel jen do 91 roku ... a říkáš to naopak... Tie to nemá do pomala ... má menší SP, takže víc do rychla ;) prostě s Tie SP udělám s mojí převodovkou nejrychlejší možnou kombinaci z celého portfolia Cromy ;)

Manas: tvl, ted si me rozesmál :D pry segerovek sem si nestihl všimnout, at prominou :D :D

stálý převod je to, co máš mezi výstupní hřídelí a diferákem ... takže o pětce se tu nebavíme ;) ... jde o to, že otáčky výstupní hřídele se nepřenáší na otáčky diferenciálu v poměru 1:1 ale je tam převod .... a tomu převodu se říká stálý .... takže můžeš zachovat odstupnování cele převodovky, ale změnama toho SP měníš její výstupní charakteristiku do rychla nebo do pomala .... u motorky zajistuje SP řetěz ;) resp. rozeta .... převodovku v motce mas porad stejnou,a le rozetou udavas, jestli do pomala nebo do rychla ... dobrá rychlolekce, nee? :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 20:57:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
ještě k synchronům ty kroužky jsou stejný snad na všech převodovkách na fiatech za posledních třicet let hlavně dávej bacha na ten mini kolíček co prochází tou prostřední řadící tyčkou ten se dobře ztrácí a je tam důležitej

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:02:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Pavel: jojo, taky tomu tempu tady nějak nestíhám :D ale mám radost, jak to tu trochu aspon na jeden večer ožilo :D

cena synchronů zhruba odpovídá ... a to je právě docela průser ... nezdá se to, ale mám jen jeden z 5 synchronů, to by znamenalo investici dalších minimálně 5.000,- což už asi nedám, jednak se mi nechce a druhak začínám být vydyndaný z celého projektu + V6 ... a mylsím, že by to nemuselo být snad ani potřeba ... s ostatníma nebyly fakt žádné problémy ... pokud se bude měnit olej a řadit s citem, tak by měly jeste ranec najezdit ... při nejhorším už budu vědět jak na to, tak je vyměním, až to bude akutní :D ale rozumím tvojí myšlence, souhlasím s ní, nicméně je potřeba dělat kompromisy, abych vůbec kdy vyjel :oops:

atypičnosti ložisek jsem se bál ... to jediné běžné je tam to válečkové radiální, ne? ložiska na diferáku by snad nemělo být vůbec potřeba měnit ... tam jen o-kroužky těch záslepek a guferka v záslepkách, to je taková samozřejmost ... nechci je měnit hlavně z toho důvodu, že se pak musí vymezovat těma podložkama no ... tyhle veci nemam moc rád

tyčky výrazné vůle neměly co jsem si tak předběžně všímal ... co se týč vymezení vůlí těch táhel vnějších, tak jsem se díval a mělo by to být záměnné přímo od fiatu, problém ale asi spíš bude v tom, že hřídel už bude mít menší rozměr ... a další věc je cena ... pač za cenu origo ocelových futer budu mít asi i ty na míru bronzové, ale do toho se asi ještě pustím, to by vliv snad mít mohlo ... dva kvalty naráz by tu asi neznamenalo jen zdechnutí motoru jako u Zetoru, co? ale převodovka by šla asi srát :D

jinak můžu teda klidněji spát, že kdybych to nedal dokupy, tak to můžu hodit k tobě, jo? :D :D ne, já doufám, že se zádrhely nijak moc neprojeví :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:06:28 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Kazdopadne bude prevod z Tie nejidealnejsi.Tomu ver.Pro dnesni provoz.Jezdim po dalnici a abych ji nehnal tak 110/hod.Otackomer nejde,ale slysim.A na krizovatkach se rozjizdim dvojkou.Nechapu to,mel bych mit tu rychlejsi prevodovku r.v. 87.Ma vliv ze mam agregat z Lancie a muze byt uz ta pomalejsi prevodovka?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:13:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
jak už jsem řekl ta převodovka je jednoduchá takže pokud jí rozebereš tak jí i složíš. Dobrej synchron poznáš tak že když ho zkusmo nasadíš na to kolečko kam patří a trošku ho tam přitlačíš a zároveň s ním zkusíš vůči tomu kolečku pootočit tak by to nemělo jít pokud tím otáčet jde tak je špatnej pokud ta převodovka fungovala tak není důvod aby nefungovala dál

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:14:04 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Manas: jo, to muže mít vliv, Thema měla jiné zpřevodování ... měla dokonce tři jiná zpřevodování .. v každé sérii jinak ;)

ono ten Tie SP nemusí byt vyloženě ideální .... to auto by jednak bylo fakt už možná extrémně liné a hlavně nevím, jestli by 85kW stačilo na jízdu běžnýma rychlostma ... ono na pětku při 2000 ot. jet 110 taky nebude uplně top, co se dynamky týče ... viz moje dřívější tabulka

Simmy píše:
A jelikož je to tu samý ladič a ostřílený mazák, chtěl bych se poradit ještě ohledně převodovky ... už jsem se tu jistě zmiňoval, že bude třeba měnit hlavní ložisko a taky jsem se při té příležitosti zřejmě zmínil, že mi krajně nevyhovuje ta krátká převodovka (zvláště z důvodu, že by Croma měla jezdit převážně dálnici a taky z důvodu, že jednička mi tam přijde jako redukovaná :D), která se na mladší Cromy dávala a že zvažuju naroubování stálého převodu z turbobenzínové převodovky ... ale jelikož to tam nechci bezhlavě fláknout, tak dost laboruju, jestli tím neuškodím ostatním ustáleným jízdním režimům ... čísla z tabulky se mi docela líbí ... trošku mám jen strach z "mimoměsta" ... jestli těch cca 1750 nebude na klasickou jízdu zbytečně málo

jinak se mi líbí především dálnice, kdy těch 3000ot. je vážně nic moc, těch 2500ot. zní daleko lépe ... špatné dle mého nevypadá ani město

Obrázek

vlevo je převodovka s poměrem 2,944 (turbobenzín) a vpravo 3,563 (kratší nafta)

a s názory buďte šetrní ... přes rok jsem v tom neseděl :oops: , takže už jen tápu, kdy jak a kde jsem jezdíval a točil motor :D

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:16:23 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Pavel: trochu jsi mě uklidnil :) zítra se pokusím hřídele rozebrat a přezkoušet ty synchrony :) díky ;)

mimochodem, jak povoluješ ty matky na koncích hřídelů? já prvně hodinu laboroval, jak si to zaaretuju, jaký budu muset vyrobit přípravek a kdesi cosi a pak si říkám ... "ty vole, proč tam nehodíš dvě rychlosti najednou?" :D a to je asi i ten jediný správný postup, co? :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
jo rozebírám to naprosto stejně konstrukčně stejnou převodovku má i kappa a tam bude zase několik možností takže to chce studovat a kombinovat ale nakonec stejně zjistíš že nejlepší je originál

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:23:20 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
to je právě to, co vím jistě :) že originál nejlepší není .... dobrý by možná byl originál ze 74kW :) ale tohle je fakt hnus ... to ani nemusí být Croma, ale jezdím občas i podobně zpřevodovaným Oplem a to se nedá ... stejne zprevodování má i Passat nejnovejsi s TDi ... ale ten má pak na dálnici ještě šestku :D to je pak jiné kafčo :)

myslíš teda, že ten SP bych mohl vybírat i z Kappy jo? že jsou tam špajzky podobné vím, ale záměnnost koleček a hřídelí by mohla být zajímavou alternativou pro mě :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:25:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
teď zrovna dělám v práci převodovku do toyoty měním v ní všechny ložiska a mám jí rozebranou a je to hodně podobná konstrukce tak se klidně přijeď podívat než jí zase složím. Buď rád že už je to dneska tak přesný už z výroby a že nemusíš seřizovat záběr těch jednotlivejch koleček to je teprve alchymie

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Simmyho Croma 2.5TD [85kW]
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2013 21:26:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. bře 2009 10:57:17
Bydliště: Hradec Králové
No jo tak ted uz tomu konecne rozumim az jsem si to tady na stole porozkladal tak tet me to je uz jasny.Pravda je ta ze kdyz jsem experimentovalz jinyma vecma tak jsem se vratil vetsinou k originalu :x No ale simmy to skusi bude to nas pokusny kralicek :mrgreen:no tet si rikam ze mozna ta 74 to bude jistit :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz