Fórum FIAT Croma klub https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/ |
|
tesnenia na 2,5TD 74 kW https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=1179 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jojdo [ pát 14. čer 2013 20:39:33 ] |
Předmět příspěvku: | osadenie piestov do valcov |
Ak by niekoho zaujimalo ako som osadzal piesty po prekruzkovani tak takto: |
Autor: | jojdo [ pon 14. říj 2013 13:41:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
takto vyzeral motor pred a po GO: |
Autor: | Manas [ úte 15. říj 2013 16:16:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Mrknul jsem na forum.A velmi pekna práce!!! S tesneni neporadim,vzhledem k levlu obtiznosti jeho shaneni jsem to vždy jistil silikonem. Chlazeni bude problém.Resil jsem to při aplikaci motoru fiat regata 1,9 D do Aro 10 .Taky jsem rad daval do aut agregáty co do nich od výrobce rozhodne nepatrily.A tech predelavek mam na konte vic. Rozhodne bych volil největší chladic.On ten naftak se taky umi pekne rozpalit a chladit 7mi litrovym chladicem 3 metraky rozpalenyho kovu při skoro nulove rychlosti pro napor chladice je fakt tezky. Croma funguje při tlaku v chladici soustave,zalezi na proudeni vody.Nepatri k ni chladic se svislými kapilary,ale s vodorovnými.A toto všechno ma vliv.Toto mam tak jaksi casem vypozorovany. Vrtule se stalym pohonem od remenice je podle me v terenu k nezaplaceni.Par koni co timto ztratíš je zanedbatelny.Ale umistit ji je problém.Rozvody jsou stranou a druhy kolo moc nahore.Spodni remenice moc dole. Elektriku nemam rad.Vrtule ma odber,to je na zapojeni prez rele.Na cidlo se neda spolehnout,tak si ještě vypinac natáhnout do boudy. No,nejak si poradíš. A ty krize do kardanu se daji mazat,nebo to jsou "samomazny"? Proc mas v setrvaku kluzny lozisko?To jsem ještě nevidel.Asi to ma důvod proc jsem to nevidel |
Autor: | jojdo [ stř 16. říj 2013 12:19:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Manas píše: Mrknul jsem na forum.A velmi pekna práce!!! S tesneni neporadim,vzhledem k levlu obtiznosti jeho shaneni jsem to vždy jistil silikonem. ja som stare tesnenie vycistil a jemne potrel silikonom, hadam udrzi. Manas píše: Chlazeni bude problém.Resil jsem to při aplikaci motoru fiat regata 1,9 D do Aro 10 .Taky jsem rad daval do aut agregáty co do nich od výrobce rozhodne nepatrily.A tech predelavek mam na konte vic. Rozhodne bych volil největší chladic.On ten naftak se taky umi pekne rozpalit a chladit 7mi litrovym chladicem 3 metraky rozpalenyho kovu při skoro nulove rychlosti pro napor chladice je fakt tezky. Croma funguje při tlaku v chladici soustave,zalezi na proudeni vody.Nepatri k ni chladic se svislými kapilary,ale s vodorovnými.A toto všechno ma vliv.Toto mam tak jaksi casem vypozorovany. Ja som chcel motor 2,5TD bez elektriky, kvoli vode, blatu a vobec sposobu pouzitia, dlho som hladal vhodny motor a nakoniec som sa rozhodol pre Cromu, je to nesmrtelny motor, dobry krutiaci moment, nezerie vela, ma silu, nema sa v podstate na nom co pokazit. Povodne jeepacke 2,5TD motory maju delene hlavy a to sa mi vobec nelubi, o povodnom motore som ani len neuvazoval. Momentalne je Jeep rozobrany no pobehal som s nim vela, nemal som problem s prehrievanim, vo vyjazdoch som musel zapinat vrtulu samozrejme. Do motoru som dorobil dalsie cidlo na teplotu motora, ktore som osadil z boku hlavy. Nelubi sa mi, ze povodne je to pri termostate, ktory je dost daleko od motora a v pripade ze mi z nejakeho dovodu vytecie voda, nezistim prehriatie motora. Na tomto motore idem robit vyvod na alternator z druhej strany ako je povodne, aby som tam mohol dat drazkovy remen na 120A altik, je to aj kvoli elektrickej vrtuli, aj navijaku, svetlam atd... uvazoval som nad dvoma paralelne zapojenymi chladicmi, ale to by zas isla prilis studena voda do motora. Manas píše: Vrtule se stalym pohonem od remenice je podle me v terenu k nezaplaceni.Par koni co timto ztratíš je zanedbatelny.Ale umistit ji je problém.Rozvody jsou stranou a druhy kolo moc nahore.Spodni remenice moc dole. Elektriku nemam rad.Vrtule ma odber,to je na zapojeni prez rele.Na cidlo se neda spolehnout,tak si ještě vypinac natáhnout do boudy. vrtulu idem zapajat na cidlo od chladica, ale samozrejme budem si ho vediet zapnut aj manualne. Manas píše: A ty krize do kardanu se daji mazat,nebo to jsou "samomazny"? niektore maju maznicu a niektore nie, neviem od coho to zalezi, ci od vyrobcu... V kazdom pripade momentalne som vsetky rozobral a premazal, tie ktory boli zanesene, vysusene, pridrete som vymenil. Manas píše: Proc mas v setrvaku kluzny lozisko?To jsem ještě nevidel.Asi to ma důvod proc jsem to nevidel vstupna hriadel na pajere je ulozena len v jednom lozisku, preto som ju musel "nejak" ulozit aj na strane motora, preto som tam dal puzdro, lebo lozisko o daneho rozmeru nebolo. Wrangleracka prevodovka ako idem davam teraz ma tiez ulozenie v lozisku len v strede, tiez bude musiet byt v zotrvaku ulozena, no tu uz bude pasovat standradne lozisko. vdaka za tvoj prispevok, ak ta este nieco bude zaujimat, kludne sa pytaj |
Autor: | Manas [ stř 16. říj 2013 17:09:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Smysl ložiska v setrvaku znam.Hlavne teda ma byt v klice,ale při těchto prestavbach se dava do setrvaku.Setrvak je jednoduchy upravit na rozmer dostupnyho ložiska.Spis se divim tomu kluznymu.To je to co jsem jeste nevidel.Vsude se dava valivy.Jakou to ma zivotnost? A krize s maznici jsou lepsi.Kdyz mazes,maji vetsi zivotnost nez samomazny. Nez dva chladice bych dal jeden vetsi.Zacal bych s avii.Tam jsou sice jinak kapilary,ale objem bude dobrej.Nebo nejaka jina cca 5ti tuna by mohla mit dobrej chladic.Z osobaku slaby.Tam se pocita s tim ze auto i jede.To se o redukovane jedna rict neda. Ale jinak si myslim ze je to dobra volba motoru to terénního auta.Taky uz jsem o tom uvazoval.Ale uz jsem potom další prestavbu nedelal. Sam vis a jsi s motorem spokojen. Tak at se dal dari v opravách a upravach!! P.S.:motory s dělenou hlavou se davaly do Alfy i do Ara 240.Asi i jinde.Dokonce do lodi.Jsou citlivy na prehrati. |
Autor: | Manas [ stř 16. říj 2013 17:23:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Delas offa.Pokud si odpovíš "to je v poho,to uchladi" tak je to spatny.Jednou bude fakt horko,bude tam fakt hrb a dostane fakt zahul a neuchladi. Dobra odpověď je"uchladi a s rezervou". Da se to prirovnat k mymu heslu co jsem mel při konstruovani. VYSTUZIT VYSTUHY!!! Pak je to ok. Libi se me tvůj styl.Co nejlevněji,ale efektivne. Nejvic me pobavilo tvoje sani oleje. |
Autor: | jojdo [ stř 06. lis 2013 13:04:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Manas píše: Delas offa.Pokud si odpovíš "to je v poho,to uchladi" tak je to spatny.Jednou bude fakt horko,bude tam fakt hrb a dostane fakt zahul a neuchladi. Dobra odpověď je"uchladi a s rezervou". Da se to prirovnat k mymu heslu co jsem mel při konstruovani. VYSTUZIT VYSTUHY!!! Pak je to ok. Libi se me tvůj styl.Co nejlevněji,ale efektivne. Nejvic me pobavilo tvoje sani oleje. Pouzival som chladic z jeepa zo 4litra benzinaka, takze ta rezerva tam je. Vrtulu som musel pustat len v dlhych vyjazdoch a podobne, no chcel som este nieco vacsie, no uvidim co mi budu pisat budiky teploty, lebo som dorobil cidlo priamo do hlavy a este jedno idem dat aj do chladica, aby som vedel aj teploty vody v nom. Vdaka za tvoju reakciu a hodnotenie, rad si necham poradit. Snazim sa vsetko co najlacnejsie, no zasa s rozumom, aby to vydrzalo a plnilo funkcnost. A to sanie, asi myslis konzervu z kukurice no niektore veci co su schovane, riesim aj neesteticky (uz som si na fore za to aj kritiku vysluzil), ale zatial to vzdy fungovalo, no aj tak sa snazim tomu vyvarovat. |
Autor: | Manas [ stř 06. lis 2013 22:26:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
Tak vypada ze chlazeni mas poreseny a dobře si to hlidas dvěma místy mereni teploty.To cidlo v chladici mas kde?Ja bych je dal tam kde bych zmeril jak chladna voda jde do motoru.Abych vedel jestli ještě zvlada chladit.Jen takova myslenka,na nicem jsem to tak nemel.Taky zalezi jestli je to jen cidlo na sepnuti,nebo na budik s teplotou.Vsak si poradíš,mas vlohy. A s konzervou souhlasim.Ucel to plni,neni to videt,tak proc ne. Jak říkáš.Co nejlevněji,ale aby to fungovalo a něco vydrželo. Davam ti palec nahoru! |
Autor: | jojdo [ stř 27. lis 2013 16:39:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tesnenia na 2,5TD 74 kW |
To cidlo bude zatial len na budik teploty, presne ako pises, bude priamo na hadici na vystupe z chladicu do motora, a cidlo na ventilator bude na chladici pri vyvode z chladica s merom do motora, no samozrejme ventilator sa bude dat spustit aj manualne. Manas, vdaka za podporu |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |