Taky sem něco hodím pěkného
.
Prvně jedu do servisu, protože se mi rozsvítily brzdy. říkám si, nechám udělat aspoň předek. Jen destičky, kotouče jsou ještě jakš takš v cajku. Nebyly. Takže s kontrolou vozidla a dolití oleje do převodovky, jsem v tom byl za desítku.
Odjel jsem a za chvíli něco začlo ťukat. A háá, v servisu mi říkali, že ramena už jsou v tahu (noname a vydržely cca 30 tisíc, ale podle mě by ještě 20 klidně daly). Tak ok, koupím ramena - pořádný. 5200 Kč. Nechal jsem to udělat. Vyjedu ze servisu, rozsvítily se brzdy a ťukání pokračovalo. Tak se ptám, hele, co to tam ťuká? Já myslel, že to byly ty ramena. Ne ne, to jsou tlumiče a horní uložení mi povídá mechoš.
Ok, koupil jsem tlumiče a horní uložení, a že to nechám taky udělat, protože po výměně ramen byla v tahu geoška.
Ale to už jsem si vybral zase jiný autoservis.
Tak jsem nechal udělat tlumiče a horní uložení. Mechoš mi povídá, svítily ti brzdy, tak jsem vyčistil čidlo. Říkám paráda.
Vyjedu ze servisu, brzdy se rozsvítily, ťukání pokračovalo a k tomu začlo vypínat servo.
No do pí*i, tohle už ne!
Jel jsem tedy do prodejny s dřevěnýma trámama, koupil za 3 kila trám 16x16 cm, asi dva metry dlouhý, pilou rozřízl a udělal si nájezdy.
Vlezu pod auto a po delším pátrání jsem zjistil, že to byla podělaná stabilizační tyčka. V ruce pevná, ale na autě to bouchalo.
Mimochodem, nejlepší zjišťování bouchání na spodku je když ležíte pod autem na trámech a drahá polovička stojí na prahu a rozhoupává celou tuhle těžkou krávu.
Mezi tím jsem si sám opět přidělal všechny spodní plasty (za to přidělání jsem dal mimochodem taky 3 kila v úplně jiném servisu a stejně mi uletěl kryt pod motor na dálnici).
A to servo? To vyřešil, místo odhadované opravy za 15 tisíc, měděný plíšek z objímky autožárovky, který jsem vrazil mezi kontakty hlavního silového přívodu k servu (dle návodu zde na foru).
Takže mám vlastně mimo pružin a ložisek kompletně nový podvozek včetně táhel řízení a čepů a tyček a poloos (originálních) a tlumičů a uložení a .. no ddo hajzlu, skoro nový auto.
Jen ty brzdy mi furt svítí dál a občas se ozve čidlo ABS na jednom ze zadních (asi) kol, protože jedna strana je taky nová.
Takže ježdění zdar.
PS: když budete chtít vědět něco o bouchání v podvozku, tak se ptejte
. Mám všechno tak naštudovaný, že jsem mohl být mechanikem.