Ahoj čerstvá zkušenost.Stejný motor JTD 110KW.Podezření na odcházející dvojhmotu mělo za následek, že mladé které jsem stěhoval do Prahy(plánovaná cesta z Ovy na Olmík a HK- D11)TAk jsem do auta sedl nejprve já abych jaksi otestoval vibrace na začátku cesty a mladému Jarkovi řekl jak a co se ovládá. No, auto skoro zahřáté jsem mu předal a jeli jsme. Je fakt že cca 20 km si na to trochu zvykal, kdy se řadí a tak, ale ok, vyjeli jsme na dálnici, kde byl normální provoz.Před Olomoucí jsme si potřebovali na benzince odskočit a Jarko najednou, že mu to vůbec nejede a netáhne.NA benzince jsme se vyměnili šel jsem za volant a jeli jsme. Opravdu to nechtělo jet. PAk jsem odsledoval, že turbo začínal ozabírat až od asi 2500 otáček, takže abych jel tak podřadit na trojku vyhnat to ke 4tisícům a řadit výš, jakž takž jsem jeli až do velké zácpy u Moravské Třebové, kde jsme zkysli asi půl hodiny než jsme dojeli na úroveň objížďky.TAm jsme si zase odskočili a byla příležitost zkontrolovat motor- mimochodem spotřeba opravdu naloženého auta do té doby 5,8l/100km, teplota držela olej se neztrácel, kapaliny taky dost, i když z prostoru motoru takový nezvyklý smrad..Pokračovali jsme jakž takž dále- jo, do té doby ještě žádná výstražná kontrolka ani tak- nic.Dojeli jsme do Prahy a tam se to prudce zhoršilo. Stoupal jsem nahoru po Evropské, z 10 semaforů tak 8 červených a tam už jsem se neuměl ani rozjídět šlo to opravdu rapidně k horšímu nezabíralo turbo. Měl jsem být dneska na urlaupu ve Varech ale to mi tak zkazilo náladu- auto nemám ještě ani 2 měsíce a takové trable... Nechal jsem motor 6 hodin chladnout a v 9 večer vyrazil už méně naložený na cestu domů- tentokrát plánoval po D1. Auto naskočilo motor se zahřál normálně- zvuk normální. Nejprve byla cesta více méně z kopce dolů na jižní spojku a nepozoroval jsem nic neobvyklého. Tedy až na to že jsem jel jakoby bez turba.Na výjezdu z Prahy opět- motor zahřátý normálně zvuky motoru norma, ale kontrolka motoru- hláška Check engine- tam už jsem si všímal- s rostoucí cestovní rychlostí problém- i když jsem šlapal na plynový pedál, on reagoval jen nějak- mohl jsem mít pedál na podlaze při pětce, ale otáčky nešly nad 3tisíce- ideální stupeň byl č. 4, držel jsem se za kamiony a snažil se jet 2-2600 otáček. Do kopců na vysočině to byl horor končil jsem s kamiony nalepenými za prdelí blikajícími a troubícími a nahoře jsem byl rád že jsem jel sedmdesátkou. U Humpolce asi jsem začal pozorovat změnu, auto opět začalo táhnout- ve tmě a v tom provozu, jakože i s těmi úzkými úseky se stejně nedalo to nějak rozhulákávat, ale bylo opět vyhráno. Mezi Brnem a Olmíkem doprava zřídla a dalo se opět jet 130-150- což jsem se snažil. Kontrolka motoru svítí pořád a auto se mi i přesto zdá trochu rozhozené- jakoby nástup turba nebyl plynulý občas jsem vnímal něco mezi vibracema a cukáním(velmi jemným).Resumé- spotřeba kdy jsem naotočku udělal Prahu byla 5,7l/100- tedy nic nenormálního. Řeknete DPF filtr? No lidi nevím. Prahu jsem udělal ještě koncem srpna, a tam si myslím ten filtr taky určitě regeneruje, a teď 17 jsme udělali se synem Olmík- taky po dálnici- další příležitost k regeneraci. Jinak jezdívám do práce 35 km tam 35 zpátky. NAftu- klidně mě kamenujte- dílem Benzina- a 90% vervu, dílem ORLEN(pro škarohlídy majitel Benziny)- taky Vervu.Mám poznatky, že i jiným lidem jede polská nafta pocitově lépe( prý nedávají biosložky)- mám vyměněný olej/i filtr, mám nový termostat a vyměněné rozvody, kabinový, vzduchový i palivový filtr.Nevěřím, že původ problému by bylo nekvalitní palivo. Teď se zvednu od kompu a vezu to do servisu(neznačkového) kde se mi pokusí zjistit, co je špatně. Jak budu vědět, podělím se s váma.ahojte
|