Fórum FIAT Croma klub https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/ |
|
Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy https://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=1596 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | moz010 [ stř 31. srp 2016 6:55:14 ] |
Předmět příspěvku: | Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy |
Zdravim, rad bych se zeptal, zda ma nekdo zkusenosti s motorizaci Cromy 03/2006 2.2i a kdy menit rozvodove retezy. V servise mi bylo receno, ze interval vymeny neni stanoven - "az bude problem tak se vymeni". Ptam se proto, ze u oplu s touto motorizaci odchazely napinaky retezu a nasledne roztrzeni. Dalsi dotaz bych smeroval na znacku rozvodovych retezu, zda objednat z Italie original ( = 30tis kc) nebo pouzit nejakou druhovyrobu FEBI, RUVILLE - nemam s nimi zkusenost. Diky |
Autor: | kolenaty [ pon 10. dub 2017 20:10:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy |
Ahoj, mám stejný motor, také jsem informaci nikde nenašel. Nicméně u Opelu by měl být problém až u novějšího typu motoru se stejným obsahem. Ten ale Fiat nepoužíval. Zkusím to poptat u Fiatu a Opelu, schválně, co řeknou. Jinak třeba u FAV nebo FEL se řetěz po 180 - 220tkm lehce vytáhl a chrastil. Bylo to fakt slyšet. A pak byl ještě pořád na výměnu relativně čas. Není to většinou na týden a konec. Když něco zjistíš, ozvi se. Petr Croma 2.2 16V r. 2006 |
Autor: | kolenaty [ čtv 13. dub 2017 4:39:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy |
Objevil jsem tohle: Otec majitele Vectry C s benzin. motorem 2.2 16V postihnutého havárií motoru prosí touto cestou o pomoc formou poskytnutí potřebných informací. Nejprve sumár info posbíraných na webu : Pohon rozvodu řetězem by měl být spolehlivější, jako pohon řemenem. Pozitiva pro spolehlivost: Interval výměn komponent u rozvodu s řetězem by měl být ca 2x delší jako u řemene, řetěz by se měl nejprve vytahat, degradovat zuby na řetězovém kolečku a to by mělo upozornit majitele zvýšenou hlučností rozvodu. Negativa pro spolehlivost: Poškození motoru jsou prý při selhání řetězu horší, jako při selhání ozubeného řemenu. Motor po opravě prý už bude mít horší běh a horší spotřebu paliva . Napínací kladka je často (u naší Vectry je) přitlačována hydraulickou silou (asi tlakem vyvozovaným čerpadlem oleje v motoru)a zde je asi větší možnost selhání, jako u obyčejné pružiny. Je něco tak strašného možné?: diskuze na webu zde: http://www.opel-f...mp;start=0 uvádí že rozvody řetězem na Oplu C do r.výroby 2006 měly až dvě konstrukční závady: - selhávání funkce hydraulického napínání napínací kladky - selhávání funkce rozstřikovací trysky, která maže řetěz Při havárii rozvodu u naší Vectry došlo k zničení až poloviny ventilů z 16. Pokud zaplatíme krvavý účet za opravu naší Vectry 2.2 16V, chci mít jistotu, že systém hydraulického napínání kladky bude už ve vyhovujícím provedení, jak to má mít Vectra C z výroby po r. 2006. Dále chci, aby bylo auto vybaveno signalizací správného napnutí řetězu (prý už to některé modely mají). Jak je takový detektor vyřešen ? - prosím o popis a info. Díky za pomoc, informace budou jistě zajímavé i pro další majitele auta tohoto typu. Upravil/a VGT dne 17.02.2011 16:47 tady je link: http://www.vectra.cz/forum/viewthread.p ... d_id=10582 |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |