Objevil jsem tohle:
Otec majitele Vectry C s benzin. motorem 2.2 16V postihnutého havárií motoru prosí touto cestou o pomoc formou poskytnutí potřebných informací.
Nejprve sumár info posbíraných na webu :
Pohon rozvodu řetězem by měl být spolehlivější, jako pohon řemenem.
Pozitiva pro spolehlivost: Interval výměn komponent u rozvodu s řetězem by měl být ca 2x delší jako u řemene, řetěz by se měl nejprve vytahat, degradovat zuby na řetězovém kolečku a to by mělo upozornit majitele zvýšenou hlučností rozvodu.
Negativa pro spolehlivost:
Poškození motoru jsou prý při selhání řetězu horší, jako při selhání ozubeného řemenu. Motor po opravě prý už bude mít horší běh a horší spotřebu paliva .
Napínací kladka je často (u naší Vectry je) přitlačována hydraulickou silou (asi tlakem vyvozovaným čerpadlem oleje v motoru)a zde je asi větší možnost selhání, jako u obyčejné pružiny.
Je něco tak strašného možné?: diskuze na webu zde:
http://www.opel-f...mp;start=0uvádí že rozvody řetězem na Oplu C do r.výroby 2006 měly až dvě konstrukční závady:
- selhávání funkce hydraulického napínání napínací kladky
- selhávání funkce rozstřikovací trysky, která maže řetěz
Při havárii rozvodu u naší Vectry došlo k zničení až poloviny ventilů z 16. Pokud zaplatíme krvavý účet za opravu naší Vectry 2.2 16V, chci mít jistotu, že systém hydraulického napínání kladky bude už ve vyhovujícím provedení, jak to má mít Vectra C z výroby po r. 2006.
Dále chci, aby bylo auto vybaveno signalizací správného napnutí řetězu (prý už to některé modely mají). Jak je takový detektor vyřešen ? - prosím o popis a info.
Díky za pomoc, informace budou jistě zajímavé i pro další majitele auta tohoto typu.
Upravil/a VGT dne 17.02.2011 16:47
tady je link:
http://www.vectra.cz/forum/viewthread.p ... d_id=10582