Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 22. lis 2024 5:19:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 22:25:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
The Croma Cabrio ,without the engine, was delivered to a specialist in coachworks.
In the meantime, I bought a normal Croma ie , To recover as many parts, especially body, as on my convertible everything was very worn.
Here is a photo of Croma i.e. completely "cleaned "....

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 22:26:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
And this is the Cabrio ready for coachworks...

[url=http://img402.imageshack.us/i/immag0008k.jpg/]Obrázek[/url

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 22:47:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 31. kvě 2011 16:11:06
Bydliště: Mar.Lázně
More photos ... :) Nice

_________________
Fiat Croma
2.0 ie
1994


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 13:44:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
The work lasted three months.
Here is the Croma during some phases of work .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 13:46:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
This is the Cabrio re-painted :

Obrázek

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 13:48:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
The front finished :

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 20:32:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 31. kvě 2011 16:11:06
Bydliště: Mar.Lázně
Beautiful I like this Croma :)

_________________
Fiat Croma
2.0 ie
1994


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 23:43:31 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
The engine had a very bad condition. In the Czech Republic are also many such engines. Croma is the very cheap car, but Czech man is accustomed to low prices in times of parts Skoda Felicia and Skoda Favorit. Therefore, service on the Croma looks too expensive.

New white body looked very well preserved (white classic Croma liftback on photo). What part was to be used for the Cabrio?

Coachwork and paintwork looks amazing. Car looks like it left the factory.

Headlights are new? The original? (probably useless question to someone from Turin, right?) or renovated?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 20:55:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 29. led 2012 9:53:25
Bydliště: Brno
Ciao
Congratulazioni, eccelente pezzo. Rarritá, grande invidia. Buona fortuna in costruzione e ristrutturazione! Tutta la tua Croma sono belle.

_________________
Váša Croma 2,0ie - http://www.fiatcroma.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:34:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
Thanks sincerely for your compliments !

Living in Turin, Fiat's operations center, it's possible find original parts for the Old Croma.
Unfortunately, the philosophy of FIAT, leads to erase the past, so many parts in stock at FIAT RICAMBI are destroyed , to make room for the new Chrysler parts ....
All are new headlights, Valeo Forelegs and hindlegs are made from Altissimo company .
Now you will see the installation of the new engine.

Now that the Croma Convertible was painted, was taken to a mechanic to mount the new engine.
The engine was purchased as Fiat spare part, the gear box has been taken from the Croma ie "Donor".
Shock absorbers, brakes, and many components are new.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 22:48:27 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
It is sad to read that FIAT destroys parts. People in Italy have the opportunity to buy these parts before destruction? Or parts are being destroyed in secret?

These parts are expensive for the Italian people? It's the same like the original sale of parts for old Czech car?

Progress on the car is great. The new engine is amazing. It's easy to find and buy a whole new engine?

I do not understand a word forelegs and hindlegs. What does it mean please?

Sorry for the constant questions on parts and their availability. I want to create a comparison of Italy and Italian cars with Czech Republic and Czech cars. I regret that in the Czech Republic does not buy many parts, and the same parts are destroyed in Italy.

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2012 17:33:23 
Offline

Registrován: sob 26. pro 2009 8:01:50
Bydliště: Ložín, okr. Michalovce, SVK
to auto vyzera ako keby teraz bolo vyrabane na vyrobnej linke. Gratulujem vyzera nadherne :D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2012 23:02:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
"forelegs and hindlegs" , I have said that rear lights are new, made from "Altissimo" company.
About the engine it's not easy to find.
I have bought it from SORA Company, in Faenza city.
They ask me 1200 Euro for this engine, and after a little minute I have said " Yes, we can !"
In Italy, there are many Car demolition company , that sell used car parts.
Normally, the price of an used part is 50% than a new one.
There is the possibility of transporting a car from these companies, dismantle them completely, and bring all the parts (except the chassis).
The cost of demolition of a Croma is about 250 Euro.

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2012 23:12:29 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
I already understand.
In the Czech Republic have similar companies. Also sell parts. often it is an inexpensive way to get parts. but is cheaper if you find a private person who has Croma dismantled for parts. (for example here in the club) I have also several cars for parts.

but now we need to continue the story :D :D

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2012 21:48:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
My strategy is to buy a Croma, and bring in the demolition center.
With 200 euros, the demolition man dismantling the entire car, and give me all the parts.
Now I bought a Turbo i.e. MK1 (January 1986), frame 00000008900 and I follow the same procedure.
The total cost of this operation (purchase + demolition), will be 600 Euro.
Fortunately, I have enough space to store all the parts ...

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: stř 04. črc 2012 19:26:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
Update as of today: The Convertible is out of my box and go to a specialist in car roof construction.
It 'was an opportunity to check the "vital functions", and I must say that, apart from a series of glitches and electrical components (in part caused by the undersigned on installation), the result is positive overall.
The first test was about 40 km by road.
Here are two photos of the convertible at the time of the departure from my house.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: stř 04. črc 2012 19:33:33 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
This is fantastic work. Congratulations. You are very fast. When the roof is finished, the cabrio will be completed?

Rear Window (small triangle in the back door) are ready? It is glass with a protective film? Or what is it? This glass is different from standard Croma?

The color of the car is beautiful, leather chair looks perfect.

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2012 6:18:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
Hello Simmy,when the canvas roof will be ready , I have many details to be verified. The Croma Cabrio can already be used on the road, then, is not a problem for me if there are small things to tweak.
Surely, the Convertible has to return by an electrician, and polishing of all painted surfaces.
The rear triangles, are not glass made, but polycarbonate ( now with a film protection), because it is a lighter material.
These triangles are removed when the car has open roof.

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2012 9:37:17 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
I am impressed. I really like it. It will be excellent for polishing painted parts. ;) :)

I had in mind polycarbonate, when I talked about the protective film, but I made a mistake in the translator. :oops: So I was interested in the triangular window. :geek:

Thank you for your reply. I wish you that you had no problem and things to repair. :mrgreen:

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CROMA CABRIO
PříspěvekNapsal: sob 20. říj 2012 20:29:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. lis 2011 22:48:43
This is my Croma Cabrio on the road !
She wait only the new soft top .
Now I drive it with the top cover, then only in the sunshine.....

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
I'm Owner of Old and true Fiat Croma, 100% Turin made !
I have three Croma V6
a Croma 2,0 i.e. Cabrio
an early 1986 Croma Turbo i.e.
an early 1988 Croma Turbo D i.d.
and a Lancia Thema LX mk3....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz