Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je úte 21. srp 2018 22:26:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 10. říj 2014 7:14:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. říj 2013 23:41:45
Taky mě to občas škubalo tak jsem pořád čistil ale škubání se pořád vracelo.
Proto jsem provedl EGR off, dal jsem tam nepruchodné těsnění a bylo po škubání.
Nastal jiný problem počítač mě občas hodí hlášku nefunkční EGR, tak jsem šel do ecu a tem dal reset samoviuky.
Nevím jestli to bude jako řešení dostačujíci, budu zkoušet a dám pak vědět.

Reset samoviuky nestačil a už mě otravovalo pořád mazat chyby tak jsem EGR zase zprovoznil.
Naftu tankuji pořát u BENZINY co mám auto, takže v mém případě to naftou nebude.

_________________
Lancia Dedra sw 1.9 Tds 66kW
Fiat Croma 1.9 Jtdm 88kW


Naposledy upravil Hanz410 dne úte 18. lis 2014 16:48:48, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18. lis 2014 15:42:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Tak mam takovej pocit,ze to cukani bude naftou.Preferuji naftu od BENZINA,OMV a SHELL,ale take sem tankoval hlavne u nas v praci kde je navazena nafta nevim presne odkud,ale tusim,ze z Cepra Strelice.Kazdopadne to je nafta,ktera se dodava hlavne pro CS EUROBIT OIL,kde se prodava i bio nafta.A je zajimave,ze tam kde je bio nafta je vubec palivo levne.Ta obyč.nafta pění po cely rok a to je divne,protoze kvalitni nafta nema vubec pěnit jak sem se docetl jinde.Od srpna sem tuto naftu prestal tankovat uplne a tankuji pouze jak sem psal na zacatku BENZINA,OMV a SHELL a cukani je uplne pryc.Netvrdim,ze tyto znacky benzinek jsou nejlepsi,ale jsou prece jen hodne zname.Apropo,egr mam castecne take zaslepen orig.zaslepkou viz foto a problem nemam.Proste si myslim,ze je to o nafte.Zkuste netankovat levné palivo,ktere je kousek od vaseho domu,ale u zname firmy o kousek dal a treba se shodneme.Je to jen muj nazor.
Obrázek

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. pro 2014 22:01:28 
Offline

Registrován: čtv 21. lis 2013 20:58:33
Bydliště: Brno
No na naftu bych to neviděl. U značkových tankuji jen v krizi (cena) a jinak Střelice dodávají všem prodejcům včetně OMV a dalším. Mě teda žádné cukání (kromě výše uvedeného přeřazování automatu, což nemá s motorem nic společného) zatím nepotkalo. Spíš bych to viděl na EGR a následně MAP senzor v sání - vyčistit od usazenin, případně celý sací trakt.

_________________
Croma 2006 1,9 JTD 16V Multijet, automat, black Emotion
Marea HLX 2,4 TD 1998 grigio met. ex
Ritmo 1,9 TD 1987 grigio met. ex


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. pro 2014 22:59:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Egr sem cistil,snimac sani taky a cukalo to stale.Az sem zmenil benzinku,tak je klid.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. pro 2014 15:05:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Michele máš pravdu bionafta pěni kdešto kvalitni nafta jako by jen občas uděla takovy jako kroužky ale vůbec nic. S občasnym cuknutim mám zkušenost taky ale dělala to převodovka jak řadila.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. pro 2014 20:10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. črc 2014 12:58:09
Bydliště: Týniště nad Orlicí
ad cukani - nekde jsem cetl zkusenost majitele 1.9 a cukalo mu to diky spatne regulaci swirl klapek. Jednoduse to jde otestovat jejich odpojenim a zafixovanim v otevrene poloze. :idea:

_________________
Fiat Croma Nuova 1.9 JTDm, 110kW, 150HP
Fiat Marea Weekend 1.6, 76kW, 100HP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. pro 2014 22:30:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Jak sem psal,tak to je.Proste zadnej zasah,jen zmena paliva a je klid.Teda aspon u me to tak je.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15. dub 2017 10:36:00 
Offline

Registrován: sob 15. dub 2017 10:27:22
Zdravím pánové, chtěl bych jse zeptat jestli jste někdo přišel nato proč to cuká ?
Z toho co tu čtu tak jsem vše vyzkoušel, nový EGR, kvalitní naftu, čerpadla, vstřiky, swirt klapky,atd..
A i přez to stále cuká :cry:
Díky za odpovědi


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15. dub 2017 13:21:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Diagostika?

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15. dub 2017 21:14:15 
Offline

Registrován: sob 15. dub 2017 10:27:22
Taky nic :cry: . Auto byla si ve 3 autorizovaných servisech Fiatu a ani v jednom si nevěděli rady. Do auta se investovalo cirka 60tis. za opravu a bohužel stále nic.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18. dub 2017 10:25:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Já bych odpojil váhu vzduchu a chvíli s tím jezdil. Zkus to a dej vědět.

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. dub 2017 19:19:43 
Offline

Registrován: sob 15. dub 2017 10:27:22
Váha je také nová.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. bře 2018 20:21:41 
Offline

Registrován: pát 02. bře 2018 20:13:07
Ahoj,zeptám se croma1,9jtd 110kw rok výroby 2006,11-tý měsíc. Mám plastový sání,jsou tam ty swirl klapky,nebo ne? Protože se taky potýkám s tím cukáním a nevím na co se zaměřit. Předem díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. bře 2018 11:39:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 05. bře 2016 18:41:31
Bydliště: SPONAU Oderské Vrchy
barneyG píše:
Ahoj,zeptám se croma1,9jtd 110kw rok výroby 2006,11-tý měsíc. Mám plastový sání,jsou tam ty swirl klapky,nebo ne? Protože se taky potýkám s tím cukáním a nevím na co se zaměřit. Předem díky

Ahoj 110 kW pokud vím tak klapky má. nejlepší bude když se připojíš na Facebooku k AMO LA MIA FIAT (A.L.M.F.) je nás tam dost a lidi jsou tam častěji jak tady a dočkáš se rady dříve ;)

jo ještě jedna věc pokud to je motor po FL což asi je tak jsou ty klapky nějak integrované vevnitř a moc na to ovládání není vidět ale chlapy Ti poradí více pokud se ozveš na tom FB

_________________
CROMA II BLACK 1,9 16V JTD MULTIJET 110kW 2007
MAREA ELX ŠEDÁ METLA 1,6 16V 76kW 1997 LPG
BRAVA ELX BLUE 1,6 16V 76kW 1998 LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. dub 2018 20:11:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Ahoj,
mám z toho všeho takový pocit, že se prostě jedná o jednu z tzv. "nemocí" daného modelu, což mají všechny značky aut. Protože, pokud zde čtu, kolik z nás se z nějakým tím cukáním potýkáme a každý vyzkoušel něco, někteří dokonce téměř všechno a v podstatě žádná výrazná změna, tak už nevím, co si o tom myslet. Zvlášť, když zde čtu, že se do opravy investovalo desetitisíce a dokonce to nevyřešili ani v autorizovaném servisu... :? :roll: :(

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. čer 2018 20:18:11 
Offline

Registrován: sob 14. led 2017 14:32:01
Tak se přidávám do klubu těch, kterým Croma (mám 2009 110kW) cuká okolo 2000 otáček při ustálené jízdě. Cuká mi to vždy poté, co po rovince nebo mírném klesání, jedu do velmi mírného kopečka. Mám podezření na to, že se nedovírá (nebo pomalu otvírá/zavírá) EGR ventil, protože cukání přestane poté, co sešlápnu plyn na 0,5 sekundy (tím se dle diagnostiky EGR zavře - akcelerace).
Můžu vyloučit palivo, protože jsem byl na dovolené v zahraničí a tam jsem tankoval jak obyč naftu, tak i např. Total Diesel Excellium nebo Aral Ultimate Diesel a cuká i na prémiové paliva.

A taky mi začala cukat poté, co jsem po zimě čistil EGR včetně příruby na plastovém sání (která byla pěkně zadělaná). Od té doby to cuká :cry:

Edit: špatný EGR potvrzen. Vyrobil jsem si záslepku a od té doby necuká. Samozřejmě vyhodí chybu. Takže ještě zkusím tu drouhou s malou dírkou. A dle diagnostiky se pokouší otevírat na 96% (klasicky otevírá tak na 40 - 50%)
Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz