Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 25. kvě 2018 15:56:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zadni Trmeny pro ABS
PříspěvekNapsal: ned 24. čer 2012 17:49:15 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
čau kluci,koukám že je to pořád aktuální. příští pátek začínám dělat přestavbu auta joziho,tak přitom udělám i tu rozborku zadních třmenů a dám to sem :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zadni Trmeny pro ABS
PříspěvekNapsal: úte 19. led 2016 9:52:52 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: sob 22. úno 2014 21:13:51
Bydliště: Slovensko - Pobrežie Slotoviny
Zde rozborka zadních třmenu s ABS.
Dělal jsem to sice včera na Lancia Thema, ale pokud se nepletu, tak je to stejné.

Protože jsem sám hledal informace jak přesně udělat repas zadního brzdiče, stvořil jsem pro ty, kdo to ještě nedělali, malý foto návod. Celkem mi jedna strana trvá cca 3-4 hodiny podle nálady a jak moc se peru se segerovýma pojistkama v brdiči.

Odkaz na foto samotného repasu: http://1drv.ms/1nfTwgE

Na renovaci jsem použil tyto dvě renovační sady:
FRENKIT (nový brzdový pístek, těsnění pístku, prachovka pístku, těsnění vodícího čepu brzdič/třmen, čepička odvzdušňováku, odvždšňováky ruzných pruměru a závitu, vazelína)
TRW (4x vodící čep, 4x šroub, 4x gumová krytka čepu, vazelína)

Základ je asi jasný - zašpalkovat auto, páku ruční brzdy v interiéru nechal dole, podle sklonu pracovní plochy dát rychlost 1 nebo zpátečku. Povolit kolo, zvednout auto, vyšroubovat šrouby, sundat kolo.

Sundání brzdiče - lehnout pod auto, sikovkami stlačit páku ruční brzdy a vyháknout lanko ruční brzdy. 14 klíčem si povolit brzdovou hadici vedoucí do brzdiče. 13 a 15 klíčem povolit šrouby na vodídích čepech mezi třmenem a brzdičem. Tyto šrouby jsou jištěné lepidlem na závity a je vhodné dát je nové, čepy se také hodí dát nové, nebo alespoň jim dat novou vazelínu a varhanovitou krytku aktivní plochy (varhanovitá krytka je součástí repasové sady). Po povolení šroubu brzdič visí jen na brzd. hadici, protože nejsme jantaři a hadici jsme si před-povolili (když byl brzdič ještě pevně na autě), chytneme rukou hadici a v druhé ruce protáčíme brzdič a tím ho odšroubováváme. Pozor, brzdič při povolování stále držíme v ruce, abychom nepoškodili posledních pár drážek závitu v brzdiči. Po sundání brzdiče utěsníme brzdovou hadici mikrotenovým sáčkem nasazeným přes konec a staženým elekrikářskými páskami.

Brzdič si doneseme na stul nebo ponk. Pozor, v brzdiči je stále brzdová kapalina. Po povolení odvzdušňovacího šroubu tato kapalina rychle vytéká, je proto toto dělat nad hadrem nebo papírovým ubrouskem /servítkou/.

1, Pomocí kleští vyndáme pružinu páky ruční brzdy na zadní straně brzdiče
2, Klíčem na úhlovou brusku vytočíme pístek z brzdiče. V poslední fázi, kdy už se pístek více nevyšroubovává ho musíme vytáhnout, protože drží na těsnění a prachovce.
3, vytáhneme starou prachovku a staré vnitřní těsnění - dobrý je tenký šroubovák nebo špíčka nože
4, pomocí zbroušených kleští# vyjmeme segrovu pojistku držící samostav ruční brzdy. Přístup je tam jak k penězum a chce to dávku trpělivosti... Toto a pak zpětné nandání je segrovky je největší opruz. Obrňte se trpělivostí a žádné násilí nebo hrubá síla! #Kleště na vytahování segerových pojistek jsem si náležitě upravil - rukojeti narovnat ve svěráku a čelisti celkově obrousit, aby byly tenší a vešly se mezi tělo brzdiče a klec samostavu.
5, po povolení segrovky vyndáme klec samostavu, pružinu a tenkou a silnou/hrubou podložku (s vyraženými otvory pro přesné umístění)
6, kleštěma opatrně vytáhneme vnitřní šroub - šroub má na konci gumové těsnění, kterého odpor je potřeba překonat. Nové těsnění je v opravné sadě
7, tenkými kleštěmi nebo pinzetou vytáhneme kolíček který přenáší otáčivý pohyb páky ruční brzdy na výsuvný pohyb pístku brzdy
8, vytáhneme páku ruční brzdy
9, odstraníme 1x vnější těsnění pod pákou ruční brzdy (toto těsnění je zpevněné, proto se musí vydloubnout tenkým šroubovákem)
9, očistíme tělo brzdiče - zvenku mosazný kartáč a ředidlo/Isopropyl alkohol (IPA) i zevnitř (IPA). Pokud by chtěl někdo pískovat nebo kartáčovat flexou, asi bych to udělal dokud jsou tam stará těsnění a brzdový váleček u kterých nevadí poškození/zničení.
10, zkontrolujeme stav vnitřku - škrábance a vrypy od vyndávání segrovky
11, vysouvaný brzd. pístek má také vnitřní konstrukci - pomocí kleští povolíme segrovku a vyndáme sadu podložek a mikro ložisek - mají přesně dané pořadi, proto je dobré navléknout je na šroub nebo šroubovák v zachovaném pořadí a dát na stranu, aby se nepomíchaly
12, kleštěmi kombinačkami vytáheneme středový dřík z pístu - trošku síly, protože dřík drží na vnitřním gumovém těsnění
13, po vytažení dříku z něho sundáme těsnění (podívat se, jak je orientované!) a omyjeme v ředidlu/IPA
14, nasadíme nové těsnění na středový dřík, na spodek dříku dáme trochu vazelíny z přiloženého sáčku z opravné sady
15, zamáčkneme dřík do pístu (z hlavy pístku vyjede trochu vazelíny), nasuneme podložky a mikro ložiska, zajistíme segrovkou
16, repas samotného brzdiče - namáčkneme nové zpevněné těsnění na konec páky ruční brzdy
17, použijeme vazelínu z opravné sady a potřeme páku ruční brzdy a hlavně vybrání v páce ruční brzdy, kam se dává kolíčk pro přenos otočné/výsuvné síly + nové zpevněné těsnění
18, páku ruční brzdy nasuneme do brzdiče
19, navlékneme O kroužek na středový šroub v brzdiči, spodní vybrání ve šroubu také zaplníme vazelínou
20, vrátíme kolíček shora skrz brzdič do vybrání v páce ruční brzdy
21, vmáčkneme středový šroub (trochu síly pro pŕekonání odporu těsnění na konci šroubu)
21, nasadíme silnou/hrubou podložku přesně podle vyražených otvoru v těle brzdiče + podle tvaru stědového šroubu
22, nasadíme tenkou podložku + pružinu + klec samostavu
23, klec, potažmo pružinu v kleci třeba zvrchu stlačit a pojistit segerovou pojistkou (pro mně je toto největší opruz a proto klid a neuspěchat to (dobré je mít brzdič fixovaný ve svěráku)
24, nové vnitřní těsnění pístek/brdič omatláme brzdovou vazelínou a vložíme ho do těla brzdiče do vyfrézované drážky
25, prachovku pístku také pomatláme brzdovkou, nasadíme na pístek a stáheme ji směrem dolu na otevřený konec pístku. Prvně vložíme lem prachovky do drážky v brzdiči (pomužeme si tenkým, ale tupým šroubovákem) a až pak opatrně začneme šroubovat pístek...
26, pístek se nejlépe šroubuje sadou na stlačování, ale stejně dobrý je i klíč od úhlové brusky a shora tlačit prodlouženým nástavcem gola sady
27, namontujeme brdič zpět na auto - je vhodné dávat nové čepy (+ harmonikové kryty) po kterých brdič klouže do těla brzdového třmene, nebo alespoň jejich šrouby a pokud tyto šrouby nejsou vybaveny z továrny lepidlem (modrá barva), tak je musíme lepidlem zajistit.

Repas hotový, případné nové kotouče nebo desky jsou na každém...
Po namontování na auto a připojení zadní brdy je nutné odvždušnění brdiče!!!

_________________
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 LS 93´, dvou pedálová Singrovka
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz