Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je stř 19. úno 2020 23:09:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2011 11:19:53 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Vzdycky jsem mel u tesneni na listku postup utahovani sroubu hlavy a moment utazeni.Ted to u toho tesneni nemam a nechci sazet na chabou pamet. 2,5TD.Pomohl by nekdo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2011 11:38:07 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
1. fáze - utáhnout vše na 40Nm
2. fáze - přetáhnout vše opět na 40Nm
3. fáze - dotáhnout o 180°
Obrázek

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2011 11:42:34 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Ze dik moc!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 9:28:37 
Offline

Registrován: pon 31. led 2011 20:32:37
ja som to mal na TDId tak ze som mal:

1.20nm
2.40nm
3.90st
4.90st

ja som to dotiahol momentakom na skrutky som si spravil biele ciarky a podla nich com utahoval na otocenie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 11:07:27 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Já mám ten postup z knížky "Jak na to" ... ale vpodstatě je to to samé ... jen při těch 2x90° se to zdá být takové šetrnější :D ale utažená je stejně.

Bílé rysky jsem si dělal taky ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pon 02. led 2012 23:18:48 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Hosi to jste jeste nevideli meho byvaleho tchana na utahovani hlavy byl machr. Pujcil si na to momentak, nasel presne momenty utahovani i postup. A sel na to:
1. Vse utahl podle knizky (vsechny srouby priblizne jak psal Simmy postup)
2. Po case se vykaslal na knizku i na cely momentak a rikal neco ze ma moment v ruce
3. I presto si nastavil momentak na pozadovanou hodnotu a jakmile klic cvakl ze je utahnuty sroub pretahl je vsechny o pul zavitu.
4. A jak je mel vsechny petahnute :) tak si rikal ze je to malo a vsechny udelal jeste podel ''citu'' o minimalne pul zavitu.

Ale jezdil...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: úte 20. bře 2012 21:02:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. črc 2011 11:33:06
hele ale je potreba si davat bacha aby pro dotahovani byli srouby tvrde jak pripadne ze je gumovej tak se but natahuje nebo je v derach po sroubu olej kterej ten sroub nepusti pokut se sroub natahuje tak vymnenit

_________________
Croma 2,5TD Abarth


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pát 25. kvě 2012 20:53:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. črc 2011 11:33:06
mam dotaz borec co dela auta mne tvrdi ze ten moment co tady pisete ze je takle 1,40nm 2,80nm pak tech 180stupnu to jak je 2krat 40nm tak znamena dvojnasobek toho prvniho dotazeni pac prvnich 40 a podruhi se us nic nedotahne pac 40us bylo tak seto akorat presvaka a proto se dava tech 80nm

_________________
Croma 2,5TD Abarth


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Utazeni hlavy-postup
PříspěvekNapsal: pát 25. kvě 2012 23:05:17 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
tak to bych si k takovému typkovi auto asi nedal s takovýma moudrama ... chce mi tvrdit, že když první šroub utáhne na 40Nm a následně tak utáhne všechny šrouby, tak ten první je pořád na 40Nm ? že ta hlava si nesedla a neudělala na těch prvních šroubech vůli? tak to sorry, ale moc těch motorů asi neposkládal

Proto je tam těch 40Nm 2x ... abys při prvním kole tu hlavu trochu stáhnul a ona si sedla a pak už tak dramaticky neuvolnovala ostatní šrouby a ve druhém kole se to dotáhne znova vše na 40Nm, aby těch 40Nm všude bylo .... a tak maly moment se tam dává právě z toho duvodu, že je snadné ho docílit a neprojeví se tam tolik jednotlivé rozdílné tření v závitech jednotlivých šroubů, který při velkém dotažení dělají už velké rozdíly ... proto je lepší točit 180° protože ti to u všech šroubů zajistí rovnoměrné dotažení

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz