Takže popořadě:
To že ti problikává kontrolka je, jak už tady bylo řečeno, problém s regulací turba. Je tam na výfukové straně klapka, která odpouští přebytečné spaliny mimo turbínu aby se turbo víc neroztáčelo a tím vlastně udržuje nastavený tlak v sání. Pokud se ta regulace zasekne (většinou připeče) zustane klapka stát v určité poloze a nic nereguluje. Může zůstat uplně zavřená, tímpádem jdou včechny spaliny na turbo a to se víc roztáčí a natlačí větší množství vzduchu do sání. Ale může zůstat i pootevřená, potom to má za následek daleko pozdější náběh turba (část spalin uniká ikdyž by ještě neměla), potom to jde chvíli normálně, a pak zase už nestačí malou škvírou odtékat všechny spaliny co by měly a zase se turbo víc roztáčí. Pomoc je taková že turbo ven, okolí hřídelky klapky nahřát šfajcem a kleštěma rozhýbat. Rozhýbat na sucho, nepoužívat žádné povolovače a rozmražovače rzi, oleje a podobné věci, protože tama proudí spaliny které mají až 800 °C a bylo by to spíš na škodu.
EGR ventil co je už taky bylo řečeno - jen dodám, pokud to ještě není udělané, tak jej ucpat. U takhle starých aut už stejně nefunguje, a pokud jo nebo zůstane pootevřený, akorát zasírá sání karbonem a bordelem a trpí motor. Zacpává se to i u nových aut.
A třetí věc - to že motor jde vytočit jen na 3500 ot. je způsobeno špatně nastaveným čerpadlem. Předchozí majitel to nejspíš z nezjištných důvodů stáhl. Tipl bych si že to udělal jen horním dorazem plynu na čerpadle (M6 šroubek s kontramatkou o který se opírá páka plynu v horní poloze). Stačí lehce vyšroubovat a zkoušet. Povolit o např. 2 závity, zkusit kolik motor natočí, a opakovat dokud nedosáhneš požadovaných otáček. Motor v max. otáčkách nedrž dýl jak 2s, nemá to rád
. Max. otáčky nezatíženého motoru by měly být 4800 - 5000.
Pokud by byl ještě nejaký dotaz nebo potřeba upřesnit něco, klidně napiš.
_________________
Fiat Uno TDi.d., 1929 ccm 1??kW, GT2052V, Race520, čerpadlo 11 mm, exhoust 60 mm, FMIC, EGR off, open air filtr