Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je čtv 18. říj 2018 10:15:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: ned 09. srp 2009 22:16:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
Benziny:
1.6Cht -61kw/83 koni-karburator
2.0Cht-66kw/90 koni-karburator
2.0Cht-74kw/101 koni-karburator
2.0ie-83kw/113 koni-jednobodovy vstrek
2.0ie-85kw/116 koni-jednobodovy vstrek
2.0ie-88kw/120 koni-štvorbodovy vstrek
2.0ie 16v-101kw/137 koni-štvorbodovy vstrek
2.0Tie 16v-110/150 koni-štvorbodovy vstrek s turbomychadlom
2.5 v6-118kw/160 koni-šestbodove vstrekovanie

Diesle:
1.9TDi-66kw/92 koni-elektronicky priami vstrek nafty s turbomychadlom
2.5d-55kw/75 koni-nepriami vstrek
2.5TD-74kw/101 koni-nepriami vstrek nafty s turbomychadlom
2.5TDs-85kw/116 koni-nepriami vstrek nafty s turbomychadlom

pozn:ak by ste mali este neake doplnujuce info tak treba napisat

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Naposledy upravil tomi6677 dne stř 12. srp 2009 15:15:12, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: úte 11. srp 2009 14:28:34 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2009 20:55:36
je to pěkné ale u nafty byl jen jeden typ přímého vstřiku a to 1.9 TDid 66kW a u těch 2.5TD je nesmysl abys napsal že jeden má 74kW a 100 koní a druhej má 74kW a 105 koní to je jeden a ten samej motor 74kW TD a ta verze co má těch něco přes 80kW je typ TDS má trochu větší obsah a jiny turbo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: úte 11. srp 2009 18:47:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
kde ses dozveděl o třech výkonových verzích toho 2.0 i.e. ? nějaké podklady?

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: úte 11. srp 2009 21:54:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
simmy katalog automobilov

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 7:44:33 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2009 12:58:44
aj tak su tam picoviny lebo napriklad 2,0ie je 4bod


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 8:31:12 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
a 1,9TDid měla dvě verze s rozdílným turbodmychadlem ... ta novější měla mám pocit proměnnou geometrii lopatek

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 14:58:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
nema vyznam pisat 2x 1.9 tdid ked to je vykonovo ten isty motor
cmelak ako si prisiel nato ze vsetky 2.0ie mali stvorbodove strekovace??

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 15:04:04 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2009 12:58:44
nie vsetky ale ta 120hp verzia ma 4bod na milion no ty uvadzas ze nie :) tak to len aby si to opravil, tento motor poznam komplet cely hehe


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 16:46:14 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
právě že nejde o výkonově stejný motor .. díky tomu VGT je tam několik kW navíc :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: čtv 13. srp 2009 18:37:59 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Mala drobnost k tomu 1,6 motoru v benzinu vite o tom ze se delalo neco jako mam ja??? Myslim tim V.I.S? Poprve to totiz bylo pouzito na crome 1,6 jestli najdu clanek vlozim ho sem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 14. srp 2009 13:15:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
bylo to u 1,6 a 2,0 a byl to systém CHT s dvoustupnovým sáním ... jak říká Joz .. je od toho odvozené VISko u Lancie a byly to prý zajímavé motory .. v nízkých otáčkách usporné, protože sání bylo přes uzké průměry a ve vysokých otáčkách se otevíralo sání s větším průměrem a motor rázem docela ožíval

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 14. srp 2009 19:15:52 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Jo je to tak ja uz nevim kde ten clanek je a slovo docela ozival je myslim slabe protoze me i kdyz to mam nejake divne se mi to podarilo nekolikrat otevrit a narust vykonu byl dost znatelny :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: sob 15. srp 2009 8:28:08 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2009 12:58:44
http://www.youtube.com/watch?v=2mtrCcfWEB4

vaz 2101 motor croma 2,0ie 120ps :) moze byt?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: sob 15. srp 2009 13:13:58 
Offline
Mecenáš fóra

Registrován: pát 06. úno 2009 7:44:56
Jo pekne a pekne mu to i jede :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009 18:33:10 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdarec,
nevím jestli se to tu přesně hodí ale zeptám se.

Zná někdo "přesnou" definici, co je to Točivý moment? :)

Docela dlouho nad tím uvažuju...
A vybírali byste motorizaci podle výkonu nebo spíš podle velikosti točivého momentu?

_________________
Škoda Forman 1.3 Spi 50 KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009 19:14:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
tak cim vecsi je tocivy moment tim vecsi odpich auto ma a viac ta zatlaci dosedacky... ludovo povedane ...ja by som auto vyberal podla krutaceho momentu

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009 19:35:32 
Offline

Registrován: sob 29. srp 2009 16:51:10
Bydliště: Frýdek-Místek
Tomi hezky řečeno :)
Něco podobné sem si taky myslel ale zajímalo by mě, co vlastně znamená ten NEWTON METR (Nm).
Co přesně to vlastně vyjadřuje...

Možná právě pro ten obrovský točák se rozhoduju spíše nad dieslem a když už, tak Croma 2,5 Turbo D, esi se poštěstí :)
Oproti Formanu (cca : 100 Nm) je 245 Nm (u novější verze) docela dělo! :)
Takže čím větší točivý moment, tím větší zátah. Takže raději zátah než výkon. Souhlasím ;)

_________________
Škoda Forman 1.3 Spi 50 KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009 20:02:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
tak NIE SOM ODBORNIK NEWTON METER je jednotka krutiaceho momentu- a ten predstavuje akou silou sa koleso auta dokaze pohnut ... tak tych 245 Nm dokaze uz troska zamavat s tym autom ja tiez preferujem krutaci moment nech sa to auto na krizovatke pohne co jajrychlejsie-predsa len 130km /h dokaze ist aj hociktori favorit ale pri rozbehu sa to proste nebere a dlho mu to trva...

dam vam taku otazku na zamyslenie:
myslite si ze vyuzivate svoje koniky pod kapotou naplno ??? hm???
lebo napr moja croma ma 101 konikov pri 4200 otackach a v takych otackach som nikdy nebol ..takze vyuzivam max 60-65 percent zo svojho vykonu . to znamena ze vyuzivam mojich 217Nm na 100 percent...

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009 23:03:14 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
1Nm představuje sílu 1Newtonu na páce jednoho metru ... takže si představ sílu na metrové tyči, do které tlačíš silou 0,1kg ... pak si to převed přes převody a poloměr kola :) a máš krouták, který se ti přenáší na vozovku. Ono s výkonem a krout. momentem je to docela složité a podle mě se to nedá laicky vysvětlit ... je v tom fyzika, kdy vlastně výkon je krout. moment x úhlová rychlost (otáčky) takže to souvisí jedno s druhým, proto já osobně nemám moc rád tohle rozdělování a vybírání auta podle kroutáku nebo podle koní,protože přesně jak říká Tomi, do max výkonu se u většiny motorů málokdo dostane při běžném provozu, ale zároven by tu bez výkonu nebyl ani krouták .. docela zapeklitá problematika ... jinak je pravda, že krouták je to, co tě zatlačí do sedačky, ale opět ruku na srdce .. kdo z nás má v tom ~15let starém autě hodnoty, které byly před 15 lety na papíře :) jestli se mi podaří, tak bych mohl jet u známého na válcovou brzdu a rád bych si ted ještě před opravami a zásahy do motoru přeměřil, kolik ten motor má :) protože já se domnívám, že ten motor má docela hodně slabý výkon, přestože všichni co v tom jeli mi tvrdí, že to tahá super

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizacie FIAT CROMA
PříspěvekNapsal: sob 19. zář 2009 8:11:42 
Offline

Registrován: čtv 11. čer 2009 12:58:44
o tom ze Nm su to co sa tlaci do sedacky trosku pochybujem nakolko to tak nie je:

ale pre predstavu laicku ti to poviem asi takto:

ides na aute so 100hp 100Nm hore kopcom musis podradit ist pomalsie viac pridat plyn
na tom istom aute so 100HP a 200Nm preletis kopec pohode


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz