Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=1248
Stránka 4 z 5

Autor:  Manas [ pon 14. črc 2014 21:39:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

To nafot.muze tam byt zakopanej pes.A kdyby to tak bylo,tak nevim.To jsem nikdy neresil.A taky delsim startem bez hlavy over jestli ti jde tlak z bloku do hlavy.Tou trubičkou co je soucasne vymezovaci na usazeni hlavy.Je na ni gumovej krouzek.A taky si do neceho chytej tlak oleje do turba.
Nemusis to nejak merit,bud potece dost oleje,nebo nepotece.
Start musí byt dlouhej,vime jak Crome trva nez zacne mazat.Ale zase bez hlavy to namota rychle.
Taky naftu si chytej,nebo odpoj.Proste si projdi co kde muze zacit unikat.
Je to jen pro jistotu,pomerne silna tepna,ta by se ucpat nemela.Ale fakt nikdy nevis.A na overeni mazacich kanalku pro vacku ti staci pumpa na bycikl.Jen namyslet napojeni,nebo cernocha s hudebními slechy at drzi a sledovat jestli tlak vzduchu vytlacuje z kanalku zbytky oleje.Postupne kazdou dirku ucpávat,at overis všechny.Staci jedna ucpana.

Autor:  Westiik [ úte 15. črc 2014 21:59:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Tak jsem nafotil...

Směr od rozvodů:

1.
Obrázek Obrázek

2.
Obrázek Obrázek

3.
Obrázek Obrázek

4.
Obrázek Obrázek

5.
Obrázek Obrázek

Takhle po nafocení a důkladné prohlídce už to nevypadá až tak bezproblémově :-(

Autor:  Manas [ stř 16. črc 2014 15:58:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Hm,tak ted uz vime co trha remeny.
Ještě zjistit proc to nemaze.A taky jestli se vyplati opravovat vacku a jeji ulozeni,nebo dat rovnou jinou hlavu.

Autor:  lachtan6512 [ stř 16. črc 2014 18:51:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

tak to ti není co závidět,toho jsem se nejvíce obával,osobně to vidím na novou hlavu s vačkou,jinak hlavně udělej tlakovou zkoušku oleje,hlavně zjisti, jestli máš ucpanou kanálkovou cestu, nebo jestli olejové čerpadlo málo tlačí olej,až pak bych řešil novou hlavu a co s tím dál

Autor:  Manas [ stř 16. črc 2014 20:03:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Asi jo.Jina hlava.Zas bych nedelal vedu s tim merenim tlaku.Kdyz jsi to mel nastartovany,mazani zhaslo?Budik tlaku oleje ukazoval kolik?
Bude to ucpany v samotne hlave a pokud davas jinou tak bych to neresil.
Jen pro jistotu jak jsem psal ověřit ted bez hlavy jestli jde olej do hlavy.

Autor:  Westiik [ stř 16. črc 2014 20:40:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Tak to je radost...
Říkáte, že je to na výměnu? Sakra, tak málo stačí a hlava i vačka jsou zralý do šrotu?

Autor:  lachtan6512 [ sob 19. črc 2014 14:33:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

moje dcera taky neřešila tlak oleje, a motor je na šrot,já osobně bych nejdřív řešil problém, a pak bych když tak kupoval hlavu,ale je to westíku tvůj motor,jinak asi takhle to vypadá,když se to neřeší, stálo ji to 16000,-
Obrázek

Obrázek

Autor:  Westiik [ ned 20. črc 2014 6:08:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Ale jo, samozřejmě to řešit budu.... ale až to vyřeším, tak bude pozdě začít se po hlavě teprve shánět ;-)

Autor:  Manas [ pon 21. črc 2014 17:00:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

A je to fakt tvoje dcera? :mrgreen:

Autor:  lachtan6512 [ úte 22. črc 2014 5:40:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

bez komentáře,na tvé přiblblé řeči nejsem vůbec zvědav

Autor:  Manas [ úte 22. črc 2014 17:53:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Tak to potom jo,teda. :roll:

Autor:  Westiik [ pát 30. led 2015 20:59:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Tak, mám nabídku na hlavu.

Ale je to z 85kw verze.
A ted je otazka, je hlava na obě verze stejná?

Autor:  Manas [ ned 01. úno 2015 21:07:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

No.Podle první fotky tve puvodni hlavy mas na svým motoru hlavu jak miva 85kw.
Pokud v tom nemam trochu chaoz.
74kw ma hlavu rovnou,jen mezi ventily je prohluben.Zatimco 85kw uz ma spalovaci prostor tvarovanej od komurky.Pak je tam rozdil v prumeru mazacího kanalku.
Ale vzhledem k tomu ze mas novejsi hlavu tak by ti to mělo sedet.Omer to a přeptej se prodávajícího.
Kolik to dnes stoji?
Stejne musíš poresit problém s tlakem mazani.

Autor:  Westiik [ pon 02. úno 2015 11:10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Jo, zas zapomel, ze nejdůležitější je průměr mazaciho kanálu. ;-)
A mama nabidnutou hlavu v dobrým stavu za 2500.
Což je mezi celkově asi nula nabidkama ta nejlepší. Ale ještě jsem ji ani neviděl.

A neboj, mám v plánu to důkladně protestovat, jestli tlačí olej.

A každopádně díky moc za rady, na tebe je holt spoleh :-)
Už se tesim, az prijedu s Cromou a dáme si pivko ;-)

Autor:  Simmy [ pon 02. úno 2015 12:09:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

já když to tak pozoruju .... neříkám, že to tak musí být, ale jen se zkus zamyslet nad tím, jak rentabilní bude koupit hlavu za 2500,- ... nechat ji udělat a mít pod kapotou zajíce v pytli, o kterém nevíš, proč nemaže vačky ... nebude snažší a možná i levnější rozhlídnout se po netu a zkusit někde sehnat komplet motor za 3000-5000,- a vyměnit to komplet?

ber to jen jako podnět k úvaze. Přijde mi, že hlava na starý pekáč v podobě Cromy za 2500,- je trochu přepal ... leda kdyby byla už udělaná. Ale za tuhle cenu se prodávají hlavy snad i na JTD nebo jiné novější.

Autor:  Manas [ pon 02. úno 2015 19:20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

No jo,tak to je.Hlava byva stejne draha jak zbytek motoru.
Simmy,taky pravda.Ale celej motor je v podstate ten stejnej risk jak hlava.
Pokud poresi mazani,tak o spodku vi svoje.Samotna hlava se lip prohlizi při nakupu nez celej motor.
Když se jedna o nakup od znamyho,nebo koupe celého shnilaka se kterym si na demontaz motoru dojede,tak bych volil taky motor.
Ja jsem ted menil dva motory po trech tisicich za kus.A ten co tam mam a jede je zatím ten nejhorsi co se vybehanosti tyce.Zadny z mych motoru na tom tak zle nebyl.Podle startu.Na jizdu uz je to stejny.
Někdo poradte.
Mely by tam byt dva pretlakovy ventily.V okruhu mazani.
Jeden co obejde ucpanej olejovej filtr a druhej na pretlak v mazani.
Pokud si to myslim dobře.A podle me v tom druhym bude problém.Nejaka nečistota nebo něco co mu upousti tlak zpet do vany.
Je tam něco takového?
Jak rikam.Cromice uz téměř nemela saly a ještě to porad atmosféru udelalo.On tak spatnej motor asi nemá.

Autor:  Westiik [ pon 02. úno 2015 21:53:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

No jo.
Jenže motor už si sám nevyměním, nemám na to vybavení.
Takže nechat auto odtáhnout, někam kde je vybavení, pravděpodobně si zaplatit člověka co mi to pomůže přehodit.
Kdoví co všechno by se muselo opravit nebo měnit.
A stejně by se ten motor musel rozhodit a přetěsnit, to je skoro jasná věc.
A koupit motor, tak bych stejně tu hlavu nejspíš stějně musel kontrolovat, jestli nemá vůle.

Tohle vím, že je motor v super stavu (až na to, že nemá hlavu, ale to je víc moje vina než jeho).
A vím, že když seženu hlavu a nahodím ji, tak nikde nic nepoteče, nepraskne

Ale za udělanou hlavu 2500 je blbost, protože jen udělat hlavu vyjde přes 4 000, když je potřeba měnit i nějakej ten ventil.

Chápu jak to myslíš, ale usnadnit si to cestou jinýho motoru by mi to spíš zatraceně zkomplikovalo.

Autor:  Simmy [ pon 02. úno 2015 22:10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

já dával za repasi hlavy 1850,- bez DPH .... měnit ventily není běžné :) běžné je jen srovnat hlavu líznutím, zabrousit ventily, udělat ventilové vůle a tlakovou zkoušku

jestli je motor v super stavu je taky diskutabilní, pokud není schopný umazat vačky ... a ted proč? špatné čerpadlo? takže máš načatou už i kliku? přicpaný kanál? v bloku nebo v hlavě? špatný přepouštěcí ventil? to je docela naprd otázka u "motoru v super stavu" :)

ale chápu to, že to nemáš kde dělat, to celý ten proces komplikuje no :(

Autor:  Westiik [ úte 03. úno 2015 6:30:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

Já hlavu nechával dělat na radu Manase tady v Brně.
A udělali gufera, srovnali, vymenili 3 ventily, ani ji netlakovali a vyšlo me to na 4700 s DPH.

Ale chápu, možná tomu motoru jen přehnané fandim, což vyplývá z nedostatku zkušenosti...

Sakra, nějak mi ten "projekt" prerostl pres hlavu :(

Autor:  Manas [ úte 03. úno 2015 18:12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)

No,ja to primo v tom brne nedoporucil.To doporucil ten co dela hlavy me.A nevim proc to udelal.Kazdopadne tam byla nejaka skoda a tim byla oprava drazsi nez bezna udrzba hlavy.
Klika na jeho motoru je nejista.Ale i ja jsem rozdelaval dost motoru kde byly drobny ryhy na ložiskách kliky i s celkovym viditelnym opotrebenim a do rozdelani ten motor vpodstate normalne mazal.
A na stare Regate 1,9D jsem jezdil i v takovym stavu ze me busil pist do hlavy.Oval na klice se dal merit krejcovskym metrem a ojnicni ložiska jsem vůbec nenasel.Prezto se ten motor nezastavil na zaklade nedostatku mazani.Moc jsem toho takto nenajezdil,ale nez se to dostalo az do této faze,tak to muselo byt uz nejakou dobu zly.Samo ze to zacinalo problikavajici kontrolkou mazani.Pak uz pro jeji zhasnuti se musely zvedat otáčky.
Westiikuv motor.Muze se ucpat kanalek jednoho ložiska.Mozna dvou aji tri.Ale podle fotek nejde nic do cele hlavy.A tam vede poradnej kanal kterej se jen tak necim co pusti filtr nebo jinym drobnym úlomkem neucpe.Takovej kanal je podle me neucpatelnej.
Takze se mu prez noc neucpal kanal ani nevylagrovaly ložiska na klice az tak ze by to nemazalo.A prez noc neodejde ani olejovy cerpadlo.Neco se tam posralo a to tak ze z peti atmosfer spadl tlak na nulu.Nic mezi tim co by ukazovalo na postupny opotrebeni motoru a jeho dilu.
Kdybych to tady mel,tak nespim a uz by to mazalo.
Za me je to pretlakovej ventil.

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/