Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je stř 23. kvě 2018 11:48:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 07. črc 2014 20:48:15 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To nebude asi jen smula.Neni pridrena vacka?Jak se to trochu ohreje,tak se zatahne.A co kladka? ta to nemůže byt?Taky třeba pridrena.Ikdyz to by asi chvilku kvílelo,nez by se prodrel rozvod.Kazdopadne hledej chybu jinde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 0:14:44 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Vačka se mi zdá v pohodě, není na ní znát nějaký přidření. Navíc byl krásně promazaná olejem v těch "držácích".
Kladka se vcelku hezky otáčí, lehce.

Budu hledat jinde. Jen moc nevím, kde začít. Co může být ještě špatně? Válce? Písty? Klikovka? Může to být něco, při čem by bylo jednodušší sehnat motor?

Posílám, jak dopadl rozvoďák:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 12:50:03 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Navíc mám ještě jeden dotaz...
V obchodech jsem viděl prodávané nejsilnější těsnění pod hlavu 1,8mm.
Jak bych to řešil, když už teď tam 1,8 mám, pokud by bylo ještě potřeba frézovat hlavu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 14:05:18 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
třeba si nechat vyrobit u Kaliny ... už jsem tam jednou nechával vyrábět, takže tam mám i vzor ... jestli dělají i vyšší, to nevím, ale zaručeně dělají 2mm

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 18:57:11 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
westíku,není ti co závidět,zkoušel jsi protočit motor bez hlavy,než jsi jí nandal? osobně bych se zaměřil na to boční soukolí,ale proto musíš vyndat celý motor ven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 22:39:42 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Právěže jo... i dnes, po opětovném sundání hlavy jsem s motorem protočil bez hlavy....
Točí se krásně, hladce, docela tiše. Stříká tam nafta a olej. Podle mě je to v pořádku.

Mám tip, jestli se třeba přeci jen nejedná o přidřenou vačku, nebo dokonce i přiohnutou. Ale moc nevím, jak to poznat.

A taky mě napadlo, cokdyž hlavu při rovnání zbrousili až moc a ani těsnění 1,8 není dostatečný... jak to poznám?

Tady je video z třetího natočení motoru:

https://www.youtube.com/watch?v=r6Gmm4k ... e=youtu.be

Slyšíte něco špatně?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 09. črc 2014 14:01:34 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
to ti neřekli,o kolik setin ta hlava byla zbroušená? ta hlava to nějak odnesla? vačka se točí bez odporu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: stř 09. črc 2014 21:23:54 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To není problém o kolik je hlava stazena.Max by to mel pretlakovany.A kdyby ještě hur,tak by pist busil do hlavy.Ale do ventilu ne,ten zavira při zpravnym nastaveni včas.kdyby to spatne nastavil,tak je to otázka par ot starteru.Ohnout tuto vacku si nejak nedokazu představit.V rozvodovym soukoli to nemůže byt,to by netrhalo remen,ale motor zastavilo.Nejakej neprirozenej odpor musí byt az nad hnacim kolem remene.A alt nebo vodni pumpa by nezvladli roztrhnout rozvod ani při spolecnym zastaveni.Proste to vidim na pridrenou vacku a při teplote se zatahne.
Start normalni,skoda ze je vystrihla pasaz kdy motor ztichne následkem mazani.
To byl treti start po zkompletovani?To uz nebyl tak fajn start.Treti ma byt na otocku.
V posledních cca 5ti vteřinách slysim nejaky potukavani,ale to si muze dovolit kazdej motor z priblizne tech let vyroby.Zeco prece jen uz mají,ze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2014 13:02:59 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Ne ne, neřekli... práve mám strach, aby píst nebušil do hlavy. Jinak je mi jasný, že ventil se zavře včas.

A myslel jsem třetí natočení. Nažhavím, nechám pár vteřit točit, vypnu, pak znovu, a na třetí to takhle chytlo.

A je to ustřihlý, trvalo to asi 10 minut, to už jsem myslel, že je vyhráno.

Kamarád mě přesvědčoval, že slyší že je to přidřený a navíc tam mátí nějakej kov na kov. Má lepší uši, to se mu musí nechat, muzikantovi...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2014 19:51:42 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
To je normalni zvuk studenyho,nenamazanyho a hlavne z casti zavzdusnenyho naftaka.Muzikant slysi dobře,zni to jak banda napitejch kovaru u bucharu.Ale je to ok.Navic pokud mas hlavu dole,tak uz snad vis ze se pist o hlavu neoprel.
Jen by me zajímalo jak zni motor pridrene.To se me nezda nejak mozny slyset.To uz kamos trosku prehani.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2014 22:01:29 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
To jo, snažil se mě dokonce přesvědčit, že slyší, jak je to přidřený na 4. válci :-)

Kdyby se opřel, byla by na něm obtištěná i předkomůrka a tak? Každopádně před nastartováním jsem jsem motorem točil ručně, několik celých otoček, to by asi nešlo, kdyby se opřel píst.

Jak řešit to, že se vačka přidírá? Vyměnit vačku asi ne, nebo jo? Nebo jen vyřešit, to, proč se přidírá?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: čtv 10. črc 2014 22:31:32 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Mně už je to všechno jasný... :-/

Po poskládání sem napustil vodu, ale díky vzduchu v motoru a zavřenýmu termostatu v hlavě neproudila voda a tak se hlava po deseti minutách běhu přehřála a vačka se přidřela a tadá... co vy na to, zní to jako reálnej scénář?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pát 11. črc 2014 10:39:37 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
spíše bych se zaměřil na olej,pravděpodobně ti nemažou kanálky tak,jak mají,můžeš je mít ucpané


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pát 11. črc 2014 11:08:42 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
A to se řeší jak? Předpokládám kanálky v hlavě...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pát 11. črc 2014 11:44:57 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
zkus je profouknout tlakovým vzduchem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pát 11. črc 2014 11:47:34 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
sákra, tak to abych sehnal kompresor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 17:44:54 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
A co ta vačka a přidřené ložisko? Jak se to řeší?
Vyměnit/obrousit/nechat být?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 20:28:02 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
to se ani neptej,není to vůbec levné, na vačce nebo sedlech máš nějaké vrypy? je vůbec vidět na vačce, že se přidírá? tohle nejdřív zjisti, když tak dej sem aspon fotku té vačky a sedel v hlavě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 21:21:15 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. srp 2010 10:03:59
Bydliště: Brno
Práveže skoro ne... na první pohled jsem neviděl nic, na druhý jsem si všiml, že je ten povrch trochu hrubý..

Zkusím to kdyžtak nafotit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava hlavy (ohnuté ventily atd.)
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 21:38:27 
Offline
Dr. Drátek
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. bře 2012 21:03:15
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
to máš na celé vačce,nebo jenom někde?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz