Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

pedál Spojky - Ulomený!!!
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=23&t=1463
Stránka 2 z 3

Autor:  Nostalgik79 [ pon 18. kvě 2015 13:24:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Zzzipp píše:
Fakt je nutná demontáž? Viděl to nějaký šikovný svářeč, automechanik? Přece nabodovat to COčkem by neměl být takový problém. I když záleží, kde je to zlomený. Já takhle nechával dělat plynový pedál na jiném autě. Kluci omotali zbytek mokrýma hadrama a zavařili.

Čau, jen ještě jednou připomínám, že se jedná o pedál PLASTOVÝ!!! Ale jinak "špekuluji", jak se dá. :mrgreen:

Autor:  Pavel1 [ pon 18. kvě 2015 16:23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

No, taky si myslím, že ten ten plast se bude dost blbě vařit COčkem.... :twisted: Ale je to fakt dost blbý nápad udělat takovou součástku z plastu...to soudruzi v Turíně asi udělali někde chybu...(nebo zeby soudruzi od Opela....?)

Autor:  Nostalgik79 [ pon 18. kvě 2015 22:13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

No, ono to nebude soudruhama z Turína 8-) - už mi někdo na ten ulomený pedál řekl: "No jó - Fiat - kde ušetříš, tam ušetříš. Levné auto, levné materiály." JENŽE!!! :P - odjížděla od nás neteř ve svém autě a mně jen tak náhodou zajely oči pod palubovku na pedály ;) - tak si říkám - ukaž schválně, jaký je máš ty a to byl šok, když jsem uviděl téměř totožný pedál a samozřejmě taky plastový :o :o :o !!! Ptáte se, v čem jezdí neteř? Audi A3 :!: :?: :!:
Takže to nebude tím, že je to Fiat, ale asi běžný trend u více značek aut :roll:

Autor:  Pavel1 [ úte 19. kvě 2015 15:35:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Tak to je dobrá zpráva, že se taková zhovadilost děje i u Audi! :evil: A nemáme tu skupinu pedálů taky společnou s Opelem?

Autor:  Nostalgik79 [ úte 19. kvě 2015 22:00:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Podle informací, které mám jak ze servisu Fiat, tak i od několika dodavatelů dílů - (a to i od těch, kteří se zabývají dovozem dílů na italská auta), takto konstruovanou pedálovou konzolu má pouze nová Croma - tak tomu budem věřit :) 8-)

Jinak jsem dnes ten ulomený pedál nafotil, i to, jak jsem demontoval pár plastů a kolenní airbag, abych lépe viděl na "místo činu" (hlavně na šrouby, které je nutné demontovat, až dojde k opravě)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Nostalgik79 [ úte 19. kvě 2015 22:28:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Hlavně mi nejde do hlavy, jak povolím šrouby, které mají hlavičku z druhé strany, než zevnitř auta - jestli mi rozumíte (viz na obrázku černé narezlé matky - pravděpodobně nabodované).
Celkem tam jsou 4 druhy šroubení: Ta černá nabodovaná matice, pak matice s podložkou v jednom - ty jsou navíc s ochranou (gumičkou) :D proti povolení, dále tam vidím jeden jakoby šteft (též demontovatelný z druhé strany), a šrouby přístupné (ikdyž taky těžko) pod volantem s hlavičkou vnějšího Torxu.
A pokud je opravdu nutné více rozebrat palubovku, tak u některých šroubů podle mne nepomůže ani to! :shock: :roll: Pak už mě jen napadá najet na jámu nebo zvedák a z pod vozu :roll: .
Obrázek

No, a takhle to vypadá komplet - foto použito z inzerce na Allegro:

Obrázek

Kluci, nehrnu toho na vás trochu moc??? :P

Autor:  Engi [ stř 20. kvě 2015 7:04:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Slusna prace, alespon si prohlednu jak to tam opravdu vypada.
Dokazu si i predstavit nejakou provizorni opravu, plastu tam je dost, ale na dllouhe jezdeni by to nebylo.

Autor:  Pavel1 [ stř 20. kvě 2015 15:23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Taky bych si dokázal něco představit (opravu svépomocí) ale stejně při tom přístupu by to chtělo raděj vytáhnout ven.... :( A pak už je diskutabilní, jestli něco po domácku bastlit anebo tam dát originál díl....

Autor:  Nostalgik79 [ stř 20. kvě 2015 21:28:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

No, právě - vytáhnout to ven - ale jak na to??? :?

Autor:  Pavel1 [ čtv 21. kvě 2015 15:17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

No asi rozhodit půlku auta! Proto je ta práce v servisu u tohoto problému tak drahá! :evil: Ale na to bych si netroufl. Pak, až by to bylo venku, představoval bych si vypálit na laseru dvě bočnice kopírující tvar páky a nějak je z obou stran páky sešroubovat dohromady - takový sendvič - plech-páka-plech.

Autor:  Nostalgik79 [ čtv 21. kvě 2015 22:13:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Taky jedna z variant... 8-) .
Každopádně od chlapíka z Bazos.cz (odkaz mi sem poslal JiFi) jsem přece jenom sehnal samotný pedál, takže teď už víme, že jde sejmout a vyměnit. Takže teď opravdu zbývá demontáž z vozu a montáž zpět, a aby vše fungovalo a nebyl ještě skrytý jiný problém, který vlastně to prasknutí způsobil :roll: :shock: .
Ale, vždy ještě musí být další "ALE" - takže si představte, že naprosto totožný ten druhý pedál není!!! Zatím to vypadá, že pasovat bude, ale je tam určitý tvarový rozdíl (naštěstí ne v samotném uchycení), který pravděpodobně způsobí, že samotné nášlapné plochy budou k sobě o něco blíže :roll: .
Že by sportovní pedály??? :P 8-) :roll: :?: :?: . Jinak i dosedací ploška na čidlo by měla být O.K.
Zkrátka náhradní pedál je z r. 2006 a já mám 2007. Tak to ve Fiatu udělali zajímavější :idea: , aby nedej bože někdo nenašel náhradní pedál na vrakovišti - několik let ve všech modelech totožné pedály - to by se šance na sehnání na vrakáči zvýšila a to nemohl FIAT dopustit :o :o :mrgreen:

Autor:  Engi [ pát 22. kvě 2015 7:31:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

spis bych to videl, ze zacali hrnout dily na FL verze (2008) a na tve 2007 uz se nejak dostala - jak se rika co kus to original :)

Autor:  Pavel1 [ ned 24. kvě 2015 18:36:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Vždycky, když sešlapuju pedál spojky, tak čekám kdy uletí-je to nepříjemný pocit.... :evil: Nostalgik - všechno usilovně foť! Bude to zajímavý seriál! A zkus popřemýšlet i o opravě toho zlomeného pedálu - jenom tak - jestli je to vůbec možné....

Autor:  JiFi [ pon 25. kvě 2015 16:43:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Pavle, včera jsem u Nostalgika byl a je to maso. Po zjištění, že to máme plastové a může se to ulomit moc příjemné řízení není. :-( Nicméně, toto vyměnit je dost nepraktické a moc lidí se do toho nežene. Sami jsme na místě vymýšleli, jak to vyměnit. Snad jsem nějak pomohl a držím palce, ať se to podaří!!

Autor:  Pavel1 [ pon 25. kvě 2015 17:11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

No, ale abychom měli už třeba vymyšleno, jak to opravit svépomocí. Tozn. opravit tu zlomenou páku a zkusit ji tam přimontovat - když už to má vydělané venku. Pak už bychom věděli, že je to možné opravovat svépomocí a že není třeba shánět nový drahý díl...

Autor:  Nostalgik79 [ úte 26. kvě 2015 15:43:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Tak opět J E Z D Í M !!! :D :D :D
(podrobnosti včetně foto budou později. Na to si musím udělat více času :) 8-) )

Autor:  Spiron [ úte 26. kvě 2015 21:15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Gratuluji k velkému pedálovému vítezství :) ...trochu jsem brouzdal po internetu a jeví se to jako velmi častá závada,kdo tohle vyrobil,tak by si měl sypat popel na hlavu a opravovat na vlastní náklady...tak hlavně že se to povedlo :!:

Autor:  Nostalgik79 [ úte 26. kvě 2015 22:16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Ahoj, tak dílo se podařilo, ikdyž ani pořádně nevím jak, a pořád tomu nějak nechci věřit :roll: . Ale snadné to rozhodně nebylo... :? :oops:
Tak nějak razantněji jsem na to vlítnul v neděli po obědě :idea: :?: :geek: . Za chvíli se přidal soused, přijel i náš člen klubu JiFi, který již avizoval, že se staví a nakonec přijel i mechanik, kterého jsem si pozval, aby na to mrkl a vyjádřil se, zda mě už vystřídá a půjde "do toho" ;) .
Pomohli všichni, tak jsme se tam střídali v těch úžasných zkroucených polohách, aby se každý chvilku pokoušel pootočit se šroubem rychlostí asi 2půlotáčky/za minutu :shock: :twisted: plochým klíčem, který ovšem musel nejprve projít potřebnou úpravou (nadvakrát naohýbaný :lol: ).
Mechanik na drzo odpojil všechny scarty na pojistkové skříňce a vytáhl ji se slovy "tohle taky hoď do pr..le 8-) , ať tam zase o něco líp vidíme!!!" Ale jinak byl pesimistický a omluvil se se slovy "jako sorry, ale tohle fakt ne, díky!" :shock: :shock:. A popřál nám hodně štěstí v našem snažení :P . On totiž nevěřil mé teorii, že bude možné pedál vyměnit "pouze" demontem boční plechové nosné konzoly. Viděl to opravdu na celkový demont palubovky, řízení, atd... :o :shock: . Ale já pracoval pouze s touto svoji strategií, a věřil jsem, že to tak půjde. Protože kdyby ne, tak na demontáž vozu v mnohem větším rozsahu bych si skutečně už netroufl a musel bych to vážně předat někomu kvalifikovanému a hlavně ochotnému do toho jít :( :| .

Obrázek
Po demontáži pojistkové skříně se značně prostor zpřehlednil a také jeden ze šroubů bylo možno demontovat pouze tímto otvorem. Na snímku lze vidět i nosnou hřídel pedálů s tisícihranem na konci, která naštěstí nebyla v protikusu (v plechové konzole) nalisována :idea: ;)

Obrázek
Vyjmout plechovou konzoli byl opravdu oříšek :? . I když bylo vše odšroubované, stále konzole visela na tisícihranu, ze kterého nešla volně sejmout, protože ještě ji částečně fixoval šroub spojkového válečku, ze kterého byla sejmuta jen matka, ale ze šroubu jsem ji nedostal, protože právě ještě byla nasazená na tom tisícihranu - chápete :?: :?: :?: Abych získal větší manipulační prostor, musel jsem povolit i druhou matku spojkového válečku :idea: , který se tím ještě více uvolnil a šlo ho částečně opatrně "vmáčknout" do motorového prostoru :geek: :!: . Konzole se tím pádem více uvolnila a bylo ji možné "vyviklat" ven ze šroubu i z tisícihranu taktikou "naše-vaše" :D :lol:. Samotné vyjmutí proběhlo také otvorem od pojistkové skříňky.

Obrázek
Na konzoli je také přichycen elektronický spínač pedálu, který je nutno odpojit a sejmout hned v počátcích celé demontáže. Jinak se může poškodit, nebo i taková maličkost může bránit přístupu ke šroubům :oops: :shock: .

Obrázek
Pedálová hřídel nebyla NAŠTĚSTÍ na tisícihranu napevno nalisovaná... :roll:
Obrázek

Obrázek
za těchto podmínek už bylo snadné sejmout z hřídele zbytek ulomeného pedálu a nasadit pedál nový ;) :) . Před zpětnou montáží jsem ovšem provedl určitá opatření pro zjednodušení montáže a zároveň zkrácení času zpětné montáže. Plechovou konzoli jsem úhlovou bruskou zařízl a zabrousil do úhledného tvaru - tím jsem ji zkrátil a docílil snadnější vrácení na své místo :idea: :geek: :idea:
Obrázek
Zbytečně dlouhé šrouby jsem zkrátil a zabrousil okraje pro snadný náběh závitu (ty klasické na 13´klíč jsem zcela vyměnil za kratší). Tím jsem si velmi usnadnil a zkrátil čas při jejich těžko přístupném, zdlouhavém a nepohodlném zašroubování zpět. (ale i samotné vyjmutí původních šroubů vyžaduje trpělivost a cit, stejně jako vložení nového (nebo zkráceného) šroubu zpět do otvoru (může se hodit např: šroubovák, kulaté nebo tenké dlouhé kleště, apod. a nejlépe dlouhé tenké prsty :P
Obrázek
V této fázi bylo nutné vše dotáhnout a zkontrolovat, zda nějaké šrouby nezbyly - snadno se na nějaké připevňovací místo zapomene a později k němu nebude přístup :idea: :!:
Obrázek

Obrázek
Po dotažení všech šroubů souvisejících s pedály byla zpětná montáž dílů v pořadí:
1. kolenní airbag
2. pojistková skříň
3. plastový kryt pod volantem
4. ostatní plastové kryty palubní desky a připojení pedálových spínačů (spojka. popř. i brzda, pokud byl odpojen a demontován - doporučeno!)
5. spodní pěnový kryt (je nutno správně nasadit na vývod topení/chlazení, neboť zajišťuje i rozvod foukání na nohy)
6. zkontrolovat a případně upravit zafixování kabelových průvěsů - znáte to - pak se může zachytávat špičkou boty)
(Opět nezapomenout na všechny šrouby - prostě nesmí nic zbýt :P :roll:)
Obrázek

Závěrem chci poděkovat za vaše příspěvky i podporu. Pokud si vzpomenu ještě na něco užitečného, ještě doplním. Teď snad ještě takový průzkum - budu rád, když sem co nejvíce z vás napíše, jaký typ pedálu máte (rovnější nebo více do oblouku) a jakou máte rozteč mezi spojkovým a brzdovým pedálem (třeba od středu ke středu)

P.S.: A jelikož jsem zjistil nový problémeček, už teď vás srdečně zvu :D :D :D :idea: na společné předávání zkušeností na téma "EGR ventil - strhlý závit na jednom připevňovacím místě (asi ve vnitřním závitu škrt. klapky) Mrknu, jaké jsou již na toto téma otevřené diskuze. Budu se zajímat mimo jiné o to, zda může nedotažení jednoho šroubu způsobovat větší problémy (přisávání falešného vzduchu a tím pádem škubání při akceleraci, čím vyplnit strhlý závit, aby šlo dotáhnout, apod.)

Tak zatím čau 8-)

Autor:  Pavel1 [ stř 27. kvě 2015 17:21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Teda! VELKÁ GRATULACE k vyřešení problému! :!: Musely to být nervy!

Autor:  Kuri401 [ čtv 28. kvě 2015 8:55:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: pedál Spojky - Ulomený!!!

Tak gratulujem aj ja a velké uznanie,klobúk dole...Ja som tento problém riešil pred týždňom a vyšlo ma to na 220eur...Pedál som zohnal samotný za 70 eur a výmena v servise vyšla na 150eur...Rozobralo sa pol auta,volant,prístrojovka,od motorovej časti batéria,posilovač atď....auto 2dni v servise.Osobne si myslím že sa jedná o vadný materiál nakolko som nepociťoval že by mi spojka chodila ťažko a ani nemohla keďže sa jedná o spojku s hydraulickým ložiskom aspoň tak mi to vysvetlili v servise.Momentálne je to dosť nepríjemný pocit vytláčať spojku a čakať či sa to ulomí alebo nie :o dúfam že tie pochybnosti časom prejdu :)

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/