Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je sob 20. říj 2018 18:24:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2015 13:24:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Zzzipp píše:
Fakt je nutná demontáž? Viděl to nějaký šikovný svářeč, automechanik? Přece nabodovat to COčkem by neměl být takový problém. I když záleží, kde je to zlomený. Já takhle nechával dělat plynový pedál na jiném autě. Kluci omotali zbytek mokrýma hadrama a zavařili.

Čau, jen ještě jednou připomínám, že se jedná o pedál PLASTOVÝ!!! Ale jinak "špekuluji", jak se dá. :mrgreen:

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2015 16:23:48 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
No, taky si myslím, že ten ten plast se bude dost blbě vařit COčkem.... :twisted: Ale je to fakt dost blbý nápad udělat takovou součástku z plastu...to soudruzi v Turíně asi udělali někde chybu...(nebo zeby soudruzi od Opela....?)

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2015 22:13:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
No, ono to nebude soudruhama z Turína 8-) - už mi někdo na ten ulomený pedál řekl: "No jó - Fiat - kde ušetříš, tam ušetříš. Levné auto, levné materiály." JENŽE!!! :P - odjížděla od nás neteř ve svém autě a mně jen tak náhodou zajely oči pod palubovku na pedály ;) - tak si říkám - ukaž schválně, jaký je máš ty a to byl šok, když jsem uviděl téměř totožný pedál a samozřejmě taky plastový :o :o :o !!! Ptáte se, v čem jezdí neteř? Audi A3 :!: :?: :!:
Takže to nebude tím, že je to Fiat, ale asi běžný trend u více značek aut :roll:

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2015 15:35:19 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
Tak to je dobrá zpráva, že se taková zhovadilost děje i u Audi! :evil: A nemáme tu skupinu pedálů taky společnou s Opelem?

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2015 22:00:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Podle informací, které mám jak ze servisu Fiat, tak i od několika dodavatelů dílů - (a to i od těch, kteří se zabývají dovozem dílů na italská auta), takto konstruovanou pedálovou konzolu má pouze nová Croma - tak tomu budem věřit :) 8-)

Jinak jsem dnes ten ulomený pedál nafotil, i to, jak jsem demontoval pár plastů a kolenní airbag, abych lépe viděl na "místo činu" (hlavně na šrouby, které je nutné demontovat, až dojde k opravě)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2015 22:28:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Hlavně mi nejde do hlavy, jak povolím šrouby, které mají hlavičku z druhé strany, než zevnitř auta - jestli mi rozumíte (viz na obrázku černé narezlé matky - pravděpodobně nabodované).
Celkem tam jsou 4 druhy šroubení: Ta černá nabodovaná matice, pak matice s podložkou v jednom - ty jsou navíc s ochranou (gumičkou) :D proti povolení, dále tam vidím jeden jakoby šteft (též demontovatelný z druhé strany), a šrouby přístupné (ikdyž taky těžko) pod volantem s hlavičkou vnějšího Torxu.
A pokud je opravdu nutné více rozebrat palubovku, tak u některých šroubů podle mne nepomůže ani to! :shock: :roll: Pak už mě jen napadá najet na jámu nebo zvedák a z pod vozu :roll: .
Obrázek

No, a takhle to vypadá komplet - foto použito z inzerce na Allegro:

Obrázek

Kluci, nehrnu toho na vás trochu moc??? :P

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2015 7:04:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. črc 2014 12:58:09
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Slusna prace, alespon si prohlednu jak to tam opravdu vypada.
Dokazu si i predstavit nejakou provizorni opravu, plastu tam je dost, ale na dllouhe jezdeni by to nebylo.

_________________
Fiat Croma Nuova 1.9 JTDm, 110kW, 150HP
Fiat Marea Weekend 1.6, 76kW, 100HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2015 15:23:59 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
Taky bych si dokázal něco představit (opravu svépomocí) ale stejně při tom přístupu by to chtělo raděj vytáhnout ven.... :( A pak už je diskutabilní, jestli něco po domácku bastlit anebo tam dát originál díl....

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2015 21:28:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
No, právě - vytáhnout to ven - ale jak na to??? :?

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: čtv 21. kvě 2015 15:17:51 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
No asi rozhodit půlku auta! Proto je ta práce v servisu u tohoto problému tak drahá! :evil: Ale na to bych si netroufl. Pak, až by to bylo venku, představoval bych si vypálit na laseru dvě bočnice kopírující tvar páky a nějak je z obou stran páky sešroubovat dohromady - takový sendvič - plech-páka-plech.

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: čtv 21. kvě 2015 22:13:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Taky jedna z variant... 8-) .
Každopádně od chlapíka z Bazos.cz (odkaz mi sem poslal JiFi) jsem přece jenom sehnal samotný pedál, takže teď už víme, že jde sejmout a vyměnit. Takže teď opravdu zbývá demontáž z vozu a montáž zpět, a aby vše fungovalo a nebyl ještě skrytý jiný problém, který vlastně to prasknutí způsobil :roll: :shock: .
Ale, vždy ještě musí být další "ALE" - takže si představte, že naprosto totožný ten druhý pedál není!!! Zatím to vypadá, že pasovat bude, ale je tam určitý tvarový rozdíl (naštěstí ne v samotném uchycení), který pravděpodobně způsobí, že samotné nášlapné plochy budou k sobě o něco blíže :roll: .
Že by sportovní pedály??? :P 8-) :roll: :?: :?: . Jinak i dosedací ploška na čidlo by měla být O.K.
Zkrátka náhradní pedál je z r. 2006 a já mám 2007. Tak to ve Fiatu udělali zajímavější :idea: , aby nedej bože někdo nenašel náhradní pedál na vrakovišti - několik let ve všech modelech totožné pedály - to by se šance na sehnání na vrakáči zvýšila a to nemohl FIAT dopustit :o :o :mrgreen:

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pát 22. kvě 2015 7:31:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. črc 2014 12:58:09
Bydliště: Týniště nad Orlicí
spis bych to videl, ze zacali hrnout dily na FL verze (2008) a na tve 2007 uz se nejak dostala - jak se rika co kus to original :)

_________________
Fiat Croma Nuova 1.9 JTDm, 110kW, 150HP
Fiat Marea Weekend 1.6, 76kW, 100HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: ned 24. kvě 2015 18:36:38 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
Vždycky, když sešlapuju pedál spojky, tak čekám kdy uletí-je to nepříjemný pocit.... :evil: Nostalgik - všechno usilovně foť! Bude to zajímavý seriál! A zkus popřemýšlet i o opravě toho zlomeného pedálu - jenom tak - jestli je to vůbec možné....

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pon 25. kvě 2015 16:43:59 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. říj 2012 17:39:35
Bydliště: Opatovice
Pavle, včera jsem u Nostalgika byl a je to maso. Po zjištění, že to máme plastové a může se to ulomit moc příjemné řízení není. :-( Nicméně, toto vyměnit je dost nepraktické a moc lidí se do toho nežene. Sami jsme na místě vymýšleli, jak to vyměnit. Snad jsem nějak pomohl a držím palce, ať se to podaří!!

_________________
Fiat Croma II 1,9JTD Multijet 88kW 12/2006
Fiat Marea weekend 1,9 tdi 1998 ex
Fiat Tipo 1,4i.e. ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: pon 25. kvě 2015 17:11:41 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
No, ale abychom měli už třeba vymyšleno, jak to opravit svépomocí. Tozn. opravit tu zlomenou páku a zkusit ji tam přimontovat - když už to má vydělané venku. Pak už bychom věděli, že je to možné opravovat svépomocí a že není třeba shánět nový drahý díl...

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 26. kvě 2015 15:43:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Tak opět J E Z D Í M !!! :D :D :D
(podrobnosti včetně foto budou později. Na to si musím udělat více času :) 8-) )

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 26. kvě 2015 21:15:10 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. led 2014 22:01:52
Bydliště: Beroun
Gratuluji k velkému pedálovému vítezství :) ...trochu jsem brouzdal po internetu a jeví se to jako velmi častá závada,kdo tohle vyrobil,tak by si měl sypat popel na hlavu a opravovat na vlastní náklady...tak hlavně že se to povedlo :!:

_________________
Fiat Croma 2.4 JTD
Fiat Ducato 100 JTD
Fiat Grande Punto 1.2 ex
Fiat Punto Mk2 1.2 ex
Fiat Punto Mk1 1.1 ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: úte 26. kvě 2015 22:16:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Ahoj, tak dílo se podařilo, ikdyž ani pořádně nevím jak, a pořád tomu nějak nechci věřit :roll: . Ale snadné to rozhodně nebylo... :? :oops:
Tak nějak razantněji jsem na to vlítnul v neděli po obědě :idea: :?: :geek: . Za chvíli se přidal soused, přijel i náš člen klubu JiFi, který již avizoval, že se staví a nakonec přijel i mechanik, kterého jsem si pozval, aby na to mrkl a vyjádřil se, zda mě už vystřídá a půjde "do toho" ;) .
Pomohli všichni, tak jsme se tam střídali v těch úžasných zkroucených polohách, aby se každý chvilku pokoušel pootočit se šroubem rychlostí asi 2půlotáčky/za minutu :shock: :twisted: plochým klíčem, který ovšem musel nejprve projít potřebnou úpravou (nadvakrát naohýbaný :lol: ).
Mechanik na drzo odpojil všechny scarty na pojistkové skříňce a vytáhl ji se slovy "tohle taky hoď do pr..le 8-) , ať tam zase o něco líp vidíme!!!" Ale jinak byl pesimistický a omluvil se se slovy "jako sorry, ale tohle fakt ne, díky!" :shock: :shock:. A popřál nám hodně štěstí v našem snažení :P . On totiž nevěřil mé teorii, že bude možné pedál vyměnit "pouze" demontem boční plechové nosné konzoly. Viděl to opravdu na celkový demont palubovky, řízení, atd... :o :shock: . Ale já pracoval pouze s touto svoji strategií, a věřil jsem, že to tak půjde. Protože kdyby ne, tak na demontáž vozu v mnohem větším rozsahu bych si skutečně už netroufl a musel bych to vážně předat někomu kvalifikovanému a hlavně ochotnému do toho jít :( :| .

Obrázek
Po demontáži pojistkové skříně se značně prostor zpřehlednil a také jeden ze šroubů bylo možno demontovat pouze tímto otvorem. Na snímku lze vidět i nosnou hřídel pedálů s tisícihranem na konci, která naštěstí nebyla v protikusu (v plechové konzole) nalisována :idea: ;)

Obrázek
Vyjmout plechovou konzoli byl opravdu oříšek :? . I když bylo vše odšroubované, stále konzole visela na tisícihranu, ze kterého nešla volně sejmout, protože ještě ji částečně fixoval šroub spojkového válečku, ze kterého byla sejmuta jen matka, ale ze šroubu jsem ji nedostal, protože právě ještě byla nasazená na tom tisícihranu - chápete :?: :?: :?: Abych získal větší manipulační prostor, musel jsem povolit i druhou matku spojkového válečku :idea: , který se tím ještě více uvolnil a šlo ho částečně opatrně "vmáčknout" do motorového prostoru :geek: :!: . Konzole se tím pádem více uvolnila a bylo ji možné "vyviklat" ven ze šroubu i z tisícihranu taktikou "naše-vaše" :D :lol:. Samotné vyjmutí proběhlo také otvorem od pojistkové skříňky.

Obrázek
Na konzoli je také přichycen elektronický spínač pedálu, který je nutno odpojit a sejmout hned v počátcích celé demontáže. Jinak se může poškodit, nebo i taková maličkost může bránit přístupu ke šroubům :oops: :shock: .

Obrázek
Pedálová hřídel nebyla NAŠTĚSTÍ na tisícihranu napevno nalisovaná... :roll:
Obrázek

Obrázek
za těchto podmínek už bylo snadné sejmout z hřídele zbytek ulomeného pedálu a nasadit pedál nový ;) :) . Před zpětnou montáží jsem ovšem provedl určitá opatření pro zjednodušení montáže a zároveň zkrácení času zpětné montáže. Plechovou konzoli jsem úhlovou bruskou zařízl a zabrousil do úhledného tvaru - tím jsem ji zkrátil a docílil snadnější vrácení na své místo :idea: :geek: :idea:
Obrázek
Zbytečně dlouhé šrouby jsem zkrátil a zabrousil okraje pro snadný náběh závitu (ty klasické na 13´klíč jsem zcela vyměnil za kratší). Tím jsem si velmi usnadnil a zkrátil čas při jejich těžko přístupném, zdlouhavém a nepohodlném zašroubování zpět. (ale i samotné vyjmutí původních šroubů vyžaduje trpělivost a cit, stejně jako vložení nového (nebo zkráceného) šroubu zpět do otvoru (může se hodit např: šroubovák, kulaté nebo tenké dlouhé kleště, apod. a nejlépe dlouhé tenké prsty :P
Obrázek
V této fázi bylo nutné vše dotáhnout a zkontrolovat, zda nějaké šrouby nezbyly - snadno se na nějaké připevňovací místo zapomene a později k němu nebude přístup :idea: :!:
Obrázek

Obrázek
Po dotažení všech šroubů souvisejících s pedály byla zpětná montáž dílů v pořadí:
1. kolenní airbag
2. pojistková skříň
3. plastový kryt pod volantem
4. ostatní plastové kryty palubní desky a připojení pedálových spínačů (spojka. popř. i brzda, pokud byl odpojen a demontován - doporučeno!)
5. spodní pěnový kryt (je nutno správně nasadit na vývod topení/chlazení, neboť zajišťuje i rozvod foukání na nohy)
6. zkontrolovat a případně upravit zafixování kabelových průvěsů - znáte to - pak se může zachytávat špičkou boty)
(Opět nezapomenout na všechny šrouby - prostě nesmí nic zbýt :P :roll:)
Obrázek

Závěrem chci poděkovat za vaše příspěvky i podporu. Pokud si vzpomenu ještě na něco užitečného, ještě doplním. Teď snad ještě takový průzkum - budu rád, když sem co nejvíce z vás napíše, jaký typ pedálu máte (rovnější nebo více do oblouku) a jakou máte rozteč mezi spojkovým a brzdovým pedálem (třeba od středu ke středu)

P.S.: A jelikož jsem zjistil nový problémeček, už teď vás srdečně zvu :D :D :D :idea: na společné předávání zkušeností na téma "EGR ventil - strhlý závit na jednom připevňovacím místě (asi ve vnitřním závitu škrt. klapky) Mrknu, jaké jsou již na toto téma otevřené diskuze. Budu se zajímat mimo jiné o to, zda může nedotažení jednoho šroubu způsobovat větší problémy (přisávání falešného vzduchu a tím pádem škubání při akceleraci, čím vyplnit strhlý závit, aby šlo dotáhnout, apod.)

Tak zatím čau 8-)

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Naposledy upravil Nostalgik79 dne pát 12. čer 2015 9:15:14, celkově upraveno 15

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: stř 27. kvě 2015 17:21:21 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát 07. úno 2014 14:45:11
Bydliště: Zlínský kraj
Teda! VELKÁ GRATULACE k vyřešení problému! :!: Musely to být nervy!

_________________
Fiat Croma 1,9MJ, Emotion, Blu Nettuno 150 koníků, 2009...ale srdcovka je Márejka...
Ex Fiat Marea Weekend 1,9TD100, ELX, 1998 - Strale in argento -a stejně je nejhezčí!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedál Spojky - Ulomený!!!
PříspěvekNapsal: čtv 28. kvě 2015 8:55:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 22. kvě 2015 5:29:47
Tak gratulujem aj ja a velké uznanie,klobúk dole...Ja som tento problém riešil pred týždňom a vyšlo ma to na 220eur...Pedál som zohnal samotný za 70 eur a výmena v servise vyšla na 150eur...Rozobralo sa pol auta,volant,prístrojovka,od motorovej časti batéria,posilovač atď....auto 2dni v servise.Osobne si myslím že sa jedná o vadný materiál nakolko som nepociťoval že by mi spojka chodila ťažko a ani nemohla keďže sa jedná o spojku s hydraulickým ložiskom aspoň tak mi to vysvetlili v servise.Momentálne je to dosť nepríjemný pocit vytláčať spojku a čakať či sa to ulomí alebo nie :o dúfam že tie pochybnosti časom prejdu :)

_________________
CROMA emotion 1.9 multijet 110kw/150k DPF EGR
MAREA sedan 1.8 83kw/113k
ex BRAVA 1.4 55kw/75k


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz