Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 19. dub 2024 7:25:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Svépomocné opravy - údržba vozu
PříspěvekNapsal: pon 11. čer 2018 17:12:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Zdravím přátelé.
Měl jsem takový problémek se svojí Cromuli (194) 2,4jtd. Občas mi vaříla chladící kapalina v motorů ale opravdu jen občas třeba 1x měsíčně najedu tak cca 1000,-km/měsíčně většinou po městě i když "poskakují v kolonách" tak jen někdy voda vaří výjmečně (termostat momentálně v motorů není je vymontovan, při nastartovaném motoru v nádobce voda nebublá ani když se zvýší otáčky až do maxima, v oleji voda taky není - emulze taktéž ne, hadice jsou měkké jen když se otáčky zvednou do maxima jen lehce ztuhnou jinak nic). Tak jsme patraly po přičině problému?? Asi v termospinači na chladiči co spíná saharu. Ještě mne napadla pukla hlava ale snad by se to projevilo jinak (bublala by voda při nastarovanem motorů připadně i jinak).

Si odpovim sam:

Variant bylo spousty ale ve skutečnosti to bylo vše jinak. Nakonec jsme problém vyřešily byla v haji autobaterie ale, uplně v haji. Denně se už ke konci musela dobijet vice jak 5 startu nesnesla a to nesmělo jit nic (žadnej ventilator žadny radio vubec nic) teď je to po vyměně je vše v pořadku. Podle mechanika to že to čas od času vařilo mohlo byt způsobeno tim že pravě byla baterie v haji a alternator zpomaloval motor v otačkach a tím ho zatěžoval a proto to blbě chladilo

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Svépomocné opravy - údržba vozu
PříspěvekNapsal: stř 17. říj 2018 15:05:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Taky sem něco hodím pěkného :-D.

Prvně jedu do servisu, protože se mi rozsvítily brzdy. říkám si, nechám udělat aspoň předek. Jen destičky, kotouče jsou ještě jakš takš v cajku. Nebyly. Takže s kontrolou vozidla a dolití oleje do převodovky, jsem v tom byl za desítku.

Odjel jsem a za chvíli něco začlo ťukat. A háá, v servisu mi říkali, že ramena už jsou v tahu (noname a vydržely cca 30 tisíc, ale podle mě by ještě 20 klidně daly). Tak ok, koupím ramena - pořádný. 5200 Kč. Nechal jsem to udělat. Vyjedu ze servisu, rozsvítily se brzdy a ťukání pokračovalo. Tak se ptám, hele, co to tam ťuká? Já myslel, že to byly ty ramena. Ne ne, to jsou tlumiče a horní uložení mi povídá mechoš.

Ok, koupil jsem tlumiče a horní uložení, a že to nechám taky udělat, protože po výměně ramen byla v tahu geoška.

Ale to už jsem si vybral zase jiný autoservis.

Tak jsem nechal udělat tlumiče a horní uložení. Mechoš mi povídá, svítily ti brzdy, tak jsem vyčistil čidlo. Říkám paráda.

Vyjedu ze servisu, brzdy se rozsvítily, ťukání pokračovalo a k tomu začlo vypínat servo.

No do pí*i, tohle už ne!

Jel jsem tedy do prodejny s dřevěnýma trámama, koupil za 3 kila trám 16x16 cm, asi dva metry dlouhý, pilou rozřízl a udělal si nájezdy.

Vlezu pod auto a po delším pátrání jsem zjistil, že to byla podělaná stabilizační tyčka. V ruce pevná, ale na autě to bouchalo.

Mimochodem, nejlepší zjišťování bouchání na spodku je když ležíte pod autem na trámech a drahá polovička stojí na prahu a rozhoupává celou tuhle těžkou krávu.

Mezi tím jsem si sám opět přidělal všechny spodní plasty (za to přidělání jsem dal mimochodem taky 3 kila v úplně jiném servisu a stejně mi uletěl kryt pod motor na dálnici).

A to servo? To vyřešil, místo odhadované opravy za 15 tisíc, měděný plíšek z objímky autožárovky, který jsem vrazil mezi kontakty hlavního silového přívodu k servu (dle návodu zde na foru).

Takže mám vlastně mimo pružin a ložisek kompletně nový podvozek včetně táhel řízení a čepů a tyček a poloos (originálních) a tlumičů a uložení a .. no ddo hajzlu, skoro nový auto.

Jen ty brzdy mi furt svítí dál a občas se ozve čidlo ABS na jednom ze zadních (asi) kol, protože jedna strana je taky nová.

Takže ježdění zdar.

PS: když budete chtít vědět něco o bouchání v podvozku, tak se ptejte :-D. Mám všechno tak naštudovaný, že jsem mohl být mechanikem. :-D

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz