Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je sob 15. pro 2018 2:12:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 16:20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. zář 2017 9:35:32
Bydliště: Zvole okres sumperk
Zdravim mam dotaz na cromu 1.9 jtd 110kw kterou jsem koupil v cervenci no vlastne jsme si koupily hned 3 kousky do rodiny ale to je ted jedno. ted k veci u me cromi je problem ze do 2000otacek nic moc od 2000otacek do 3500otacek jede jak pila ale pak sice jede ale jako by se dusila a neakceleruje spis slabe egr jsem vytahl vycistil vahu vzduchu jsem vymenil z druhe ktera jede krasne az na max tak uz nevim co vyskouset. A druha vec je startovani musim treba 3 nazhavit aby chytla a kdyz chytne jede auto jakoby na dva valce zhavicky jsou nove a delato stejne za tepla tak i kdyz je chladneji napadl me i starter jestly by nepomohlo udelat repas ale budu rad na vase rady dekuji

_________________
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 stříbrná
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 hnědá
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 šedá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: ned 17. zář 2017 18:44:39 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2016 12:37:13
ahoj
tiež som mal dočinenia s týmito problemami,tak by som šiel po týchto možnostiach,
čo sa týka slabého ťahu može to byť:
prasknutá podtlaková hadička k turbu /ľahký prístup zo spodu/
upchatý DPF filter /diagnostika/

a čo sa týka štartovania može byť:
slabá batéria
vadný sací modul/potrubie/,ak maš verziu zo swirl /vírivé/ klapkami,može byť zaseknutá.
poprípade tiahlo klapiek odpadnute.

Cromuľky pokiaľ viem nemajú všeobecne závady so štartermi.
ja osobne som vymenil sací modul za nový,nový alternátor+remene a kladka,
repas turba,batéria 90A 850Ah.snímač tlaku paliva na CR čerpadle.
štartuje na brnk a šlape super.mám verziu 2,4 jtd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: úte 26. zář 2017 11:50:31 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Ahoj čerstvá zkušenost.Stejný motor JTD 110KW.Podezření na odcházející dvojhmotu mělo za následek, že mladé které jsem stěhoval do Prahy(plánovaná cesta z Ovy na Olmík a HK- D11)TAk jsem do auta sedl nejprve já abych jaksi otestoval vibrace na začátku cesty a mladému Jarkovi řekl jak a co se ovládá. No, auto skoro zahřáté jsem mu předal a jeli jsme. Je fakt že cca 20 km si na to trochu zvykal, kdy se řadí a tak, ale ok, vyjeli jsme na dálnici, kde byl normální provoz.Před Olomoucí jsme si potřebovali na benzince odskočit a Jarko najednou, že mu to vůbec nejede a netáhne.NA benzince jsme se vyměnili šel jsem za volant a jeli jsme. Opravdu to nechtělo jet. PAk jsem odsledoval, že turbo začínal ozabírat až od asi 2500 otáček, takže abych jel tak podřadit na trojku vyhnat to ke 4tisícům a řadit výš, jakž takž jsem jeli až do velké zácpy u Moravské Třebové, kde jsme zkysli asi půl hodiny než jsme dojeli na úroveň objížďky.TAm jsme si zase odskočili a byla příležitost zkontrolovat motor- mimochodem spotřeba opravdu naloženého auta do té doby 5,8l/100km, teplota držela olej se neztrácel, kapaliny taky dost, i když z prostoru motoru takový nezvyklý smrad..Pokračovali jsme jakž takž dále- jo, do té doby ještě žádná výstražná kontrolka ani tak- nic.Dojeli jsme do Prahy a tam se to prudce zhoršilo. Stoupal jsem nahoru po Evropské, z 10 semaforů tak 8 červených a tam už jsem se neuměl ani rozjídět šlo to opravdu rapidně k horšímu nezabíralo turbo.
Měl jsem být dneska na urlaupu ve Varech ale to mi tak zkazilo náladu- auto nemám ještě ani 2 měsíce a takové trable...
Nechal jsem motor 6 hodin chladnout a v 9 večer vyrazil už méně naložený na cestu domů- tentokrát plánoval po D1.
Auto naskočilo motor se zahřál normálně- zvuk normální. Nejprve byla cesta více méně z kopce dolů na jižní spojku a nepozoroval jsem nic neobvyklého. Tedy až na to že jsem jel jakoby bez turba.Na výjezdu z Prahy opět- motor zahřátý normálně zvuky motoru norma, ale kontrolka motoru- hláška Check engine- tam už jsem si všímal- s rostoucí cestovní rychlostí problém- i když jsem šlapal na plynový pedál, on reagoval jen nějak- mohl jsem mít pedál na podlaze při pětce, ale otáčky nešly nad 3tisíce- ideální stupeň byl č. 4, držel jsem se za kamiony a snažil se jet 2-2600 otáček. Do kopců na vysočině to byl horor končil jsem s kamiony nalepenými za prdelí blikajícími a troubícími a nahoře jsem byl rád že jsem jel sedmdesátkou. U Humpolce asi jsem začal pozorovat změnu, auto opět začalo táhnout- ve tmě a v tom provozu, jakože i s těmi úzkými úseky se stejně nedalo to nějak rozhulákávat, ale bylo opět vyhráno. Mezi Brnem a Olmíkem doprava zřídla a dalo se opět jet 130-150- což jsem se snažil. Kontrolka motoru svítí pořád a auto se mi i přesto zdá trochu rozhozené- jakoby nástup turba nebyl plynulý občas jsem vnímal něco mezi vibracema a cukáním(velmi jemným).Resumé- spotřeba kdy jsem naotočku udělal Prahu byla 5,7l/100- tedy nic nenormálního. Řeknete DPF filtr? No lidi nevím. Prahu jsem udělal ještě koncem srpna, a tam si myslím ten filtr taky určitě regeneruje, a teď 17 jsme udělali se synem Olmík- taky po dálnici- další příležitost k regeneraci. Jinak jezdívám do práce 35 km tam 35 zpátky. NAftu- klidně mě kamenujte- dílem Benzina- a 90% vervu, dílem ORLEN(pro škarohlídy majitel Benziny)- taky Vervu.Mám poznatky, že i jiným lidem jede polská nafta pocitově lépe( prý nedávají biosložky)- mám vyměněný olej/i filtr, mám nový termostat a vyměněné rozvody, kabinový, vzduchový i palivový filtr.Nevěřím, že původ problému by bylo nekvalitní palivo. Teď se zvednu od kompu a vezu to do servisu(neznačkového) kde se mi pokusí zjistit, co je špatně. Jak budu vědět, podělím se s váma.ahojte


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: stř 27. zář 2017 8:18:33 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Takže jak jsem slíbil- první zjištění v servise bylo, že byl zaslepený EGR a ten v záslepce praskl. Když jsem jel do servisu, tak při akceleraci se mi v kabině ozýval zvuk jako kdybych naplno zapnul ventilátor.Takže zatím řeším i s bazarem, kde jsem auto před 2 měsíci koupil jak se k tomu postaví.Oni zatím kecy kecy, že je to tam stejně nanic, ale sakra to zřejmě byly takto ošuleny emise, a pokud nikde nebylo napsáno, že EGR je špatný, tak to nelze brát jako skrytou závadu ale zásah do vozidla ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: čtv 26. dub 2018 20:25:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. úno 2015 15:09:33
Bydliště: Křepice u Hustopečí
Ahoj,
každopádně to, že auto nešlo do vyšších otáček, bylo tím, že motor přepnul do nouzového režimu. To se např. stane po několika km po zmařené regeneraci DPF. (Začne regenerace, řidič si toho nevšimne, normálně zaparkuje a vypne motor. Regenerace se přeruší.)

_________________
Fiat CROMA II(194), 5/2007, 1.9JTD, 16V, 110kW, manuál


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz