Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je úte 24. dub 2018 17:15:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 16:20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. zář 2017 9:35:32
Bydliště: Zvole okres sumperk
Zdravim mam dotaz na cromu 1.9 jtd 110kw kterou jsem koupil v cervenci no vlastne jsme si koupily hned 3 kousky do rodiny ale to je ted jedno. ted k veci u me cromi je problem ze do 2000otacek nic moc od 2000otacek do 3500otacek jede jak pila ale pak sice jede ale jako by se dusila a neakceleruje spis slabe egr jsem vytahl vycistil vahu vzduchu jsem vymenil z druhe ktera jede krasne az na max tak uz nevim co vyskouset. A druha vec je startovani musim treba 3 nazhavit aby chytla a kdyz chytne jede auto jakoby na dva valce zhavicky jsou nove a delato stejne za tepla tak i kdyz je chladneji napadl me i starter jestly by nepomohlo udelat repas ale budu rad na vase rady dekuji

_________________
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 stříbrná
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 hnědá
Fiat croma 1.9 JTD 110KW r.v 2006 šedá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: ned 17. zář 2017 18:44:39 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2016 12:37:13
ahoj
tiež som mal dočinenia s týmito problemami,tak by som šiel po týchto možnostiach,
čo sa týka slabého ťahu može to byť:
prasknutá podtlaková hadička k turbu /ľahký prístup zo spodu/
upchatý DPF filter /diagnostika/

a čo sa týka štartovania može byť:
slabá batéria
vadný sací modul/potrubie/,ak maš verziu zo swirl /vírivé/ klapkami,može byť zaseknutá.
poprípade tiahlo klapiek odpadnute.

Cromuľky pokiaľ viem nemajú všeobecne závady so štartermi.
ja osobne som vymenil sací modul za nový,nový alternátor+remene a kladka,
repas turba,batéria 90A 850Ah.snímač tlaku paliva na CR čerpadle.
štartuje na brnk a šlape super.mám verziu 2,4 jtd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: úte 26. zář 2017 11:50:31 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Ahoj čerstvá zkušenost.Stejný motor JTD 110KW.Podezření na odcházející dvojhmotu mělo za následek, že mladé které jsem stěhoval do Prahy(plánovaná cesta z Ovy na Olmík a HK- D11)TAk jsem do auta sedl nejprve já abych jaksi otestoval vibrace na začátku cesty a mladému Jarkovi řekl jak a co se ovládá. No, auto skoro zahřáté jsem mu předal a jeli jsme. Je fakt že cca 20 km si na to trochu zvykal, kdy se řadí a tak, ale ok, vyjeli jsme na dálnici, kde byl normální provoz.Před Olomoucí jsme si potřebovali na benzince odskočit a Jarko najednou, že mu to vůbec nejede a netáhne.NA benzince jsme se vyměnili šel jsem za volant a jeli jsme. Opravdu to nechtělo jet. PAk jsem odsledoval, že turbo začínal ozabírat až od asi 2500 otáček, takže abych jel tak podřadit na trojku vyhnat to ke 4tisícům a řadit výš, jakž takž jsem jeli až do velké zácpy u Moravské Třebové, kde jsme zkysli asi půl hodiny než jsme dojeli na úroveň objížďky.TAm jsme si zase odskočili a byla příležitost zkontrolovat motor- mimochodem spotřeba opravdu naloženého auta do té doby 5,8l/100km, teplota držela olej se neztrácel, kapaliny taky dost, i když z prostoru motoru takový nezvyklý smrad..Pokračovali jsme jakž takž dále- jo, do té doby ještě žádná výstražná kontrolka ani tak- nic.Dojeli jsme do Prahy a tam se to prudce zhoršilo. Stoupal jsem nahoru po Evropské, z 10 semaforů tak 8 červených a tam už jsem se neuměl ani rozjídět šlo to opravdu rapidně k horšímu nezabíralo turbo.
Měl jsem být dneska na urlaupu ve Varech ale to mi tak zkazilo náladu- auto nemám ještě ani 2 měsíce a takové trable...
Nechal jsem motor 6 hodin chladnout a v 9 večer vyrazil už méně naložený na cestu domů- tentokrát plánoval po D1.
Auto naskočilo motor se zahřál normálně- zvuk normální. Nejprve byla cesta více méně z kopce dolů na jižní spojku a nepozoroval jsem nic neobvyklého. Tedy až na to že jsem jel jakoby bez turba.Na výjezdu z Prahy opět- motor zahřátý normálně zvuky motoru norma, ale kontrolka motoru- hláška Check engine- tam už jsem si všímal- s rostoucí cestovní rychlostí problém- i když jsem šlapal na plynový pedál, on reagoval jen nějak- mohl jsem mít pedál na podlaze při pětce, ale otáčky nešly nad 3tisíce- ideální stupeň byl č. 4, držel jsem se za kamiony a snažil se jet 2-2600 otáček. Do kopců na vysočině to byl horor končil jsem s kamiony nalepenými za prdelí blikajícími a troubícími a nahoře jsem byl rád že jsem jel sedmdesátkou. U Humpolce asi jsem začal pozorovat změnu, auto opět začalo táhnout- ve tmě a v tom provozu, jakože i s těmi úzkými úseky se stejně nedalo to nějak rozhulákávat, ale bylo opět vyhráno. Mezi Brnem a Olmíkem doprava zřídla a dalo se opět jet 130-150- což jsem se snažil. Kontrolka motoru svítí pořád a auto se mi i přesto zdá trochu rozhozené- jakoby nástup turba nebyl plynulý občas jsem vnímal něco mezi vibracema a cukáním(velmi jemným).Resumé- spotřeba kdy jsem naotočku udělal Prahu byla 5,7l/100- tedy nic nenormálního. Řeknete DPF filtr? No lidi nevím. Prahu jsem udělal ještě koncem srpna, a tam si myslím ten filtr taky určitě regeneruje, a teď 17 jsme udělali se synem Olmík- taky po dálnici- další příležitost k regeneraci. Jinak jezdívám do práce 35 km tam 35 zpátky. NAftu- klidně mě kamenujte- dílem Benzina- a 90% vervu, dílem ORLEN(pro škarohlídy majitel Benziny)- taky Vervu.Mám poznatky, že i jiným lidem jede polská nafta pocitově lépe( prý nedávají biosložky)- mám vyměněný olej/i filtr, mám nový termostat a vyměněné rozvody, kabinový, vzduchový i palivový filtr.Nevěřím, že původ problému by bylo nekvalitní palivo. Teď se zvednu od kompu a vezu to do servisu(neznačkového) kde se mi pokusí zjistit, co je špatně. Jak budu vědět, podělím se s váma.ahojte


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Slaby tah 110kw
PříspěvekNapsal: stř 27. zář 2017 8:18:33 
Offline

Registrován: úte 15. srp 2017 12:46:58
Takže jak jsem slíbil- první zjištění v servise bylo, že byl zaslepený EGR a ten v záslepce praskl. Když jsem jel do servisu, tak při akceleraci se mi v kabině ozýval zvuk jako kdybych naplno zapnul ventilátor.Takže zatím řeším i s bazarem, kde jsem auto před 2 měsíci koupil jak se k tomu postaví.Oni zatím kecy kecy, že je to tam stejně nanic, ale sakra to zřejmě byly takto ošuleny emise, a pokud nikde nebylo napsáno, že EGR je špatný, tak to nelze brát jako skrytou závadu ale zásah do vozidla ne?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz