Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=1596
Stránka 1 z 1

Autor:  moz010 [ stř 31. srp 2016 6:55:14 ]
Předmět příspěvku:  Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy

Zdravim, rad bych se zeptal, zda ma nekdo zkusenosti s motorizaci Cromy 03/2006 2.2i a kdy menit rozvodove retezy. V servise mi bylo receno, ze interval vymeny neni stanoven - "az bude problem tak se vymeni". Ptam se proto, ze u oplu s touto motorizaci odchazely napinaky retezu a nasledne roztrzeni. Dalsi dotaz bych smeroval na znacku rozvodovych retezu, zda objednat z Italie original ( = 30tis kc) nebo pouzit nejakou druhovyrobu FEBI, RUVILLE - nemam s nimi zkusenost. Diky

Autor:  kolenaty [ pon 10. dub 2017 20:10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy

Ahoj,
mám stejný motor, také jsem informaci nikde nenašel.
Nicméně u Opelu by měl být problém až u novějšího typu motoru se stejným obsahem. Ten ale Fiat nepoužíval.
Zkusím to poptat u Fiatu a Opelu, schválně, co řeknou.
Jinak třeba u FAV nebo FEL se řetěz po 180 - 220tkm lehce vytáhl a chrastil. Bylo to fakt slyšet. A pak byl ještě pořád na výměnu relativně čas.
Není to většinou na týden a konec.
Když něco zjistíš, ozvi se.

Petr
Croma 2.2 16V r. 2006

Autor:  kolenaty [ čtv 13. dub 2017 4:39:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Croma 03/2006 2.2mpi rozvodove retezy

Objevil jsem tohle:

Otec majitele Vectry C s benzin. motorem 2.2 16V postihnutého havárií motoru prosí touto cestou o pomoc formou poskytnutí potřebných informací.
Nejprve sumár info posbíraných na webu :
Pohon rozvodu řetězem by měl být spolehlivější, jako pohon řemenem.
Pozitiva pro spolehlivost: Interval výměn komponent u rozvodu s řetězem by měl být ca 2x delší jako u řemene, řetěz by se měl nejprve vytahat, degradovat zuby na řetězovém kolečku a to by mělo upozornit majitele zvýšenou hlučností rozvodu.
Negativa pro spolehlivost:
Poškození motoru jsou prý při selhání řetězu horší, jako při selhání ozubeného řemenu. Motor po opravě prý už bude mít horší běh a horší spotřebu paliva .
Napínací kladka je často (u naší Vectry je) přitlačována hydraulickou silou (asi tlakem vyvozovaným čerpadlem oleje v motoru)a zde je asi větší možnost selhání, jako u obyčejné pružiny.
Je něco tak strašného možné?: diskuze na webu zde: http://www.opel-f...mp;start=0
uvádí že rozvody řetězem na Oplu C do r.výroby 2006 měly až dvě konstrukční závady:
- selhávání funkce hydraulického napínání napínací kladky
- selhávání funkce rozstřikovací trysky, která maže řetěz
Při havárii rozvodu u naší Vectry došlo k zničení až poloviny ventilů z 16. Pokud zaplatíme krvavý účet za opravu naší Vectry 2.2 16V, chci mít jistotu, že systém hydraulického napínání kladky bude už ve vyhovujícím provedení, jak to má mít Vectra C z výroby po r. 2006.
Dále chci, aby bylo auto vybaveno signalizací správného napnutí řetězu (prý už to některé modely mají). Jak je takový detektor vyřešen ? - prosím o popis a info.
Díky za pomoc, informace budou jistě zajímavé i pro další majitele auta tohoto typu.
Upravil/a VGT dne 17.02.2011 16:47

tady je link:
http://www.vectra.cz/forum/viewthread.p ... d_id=10582

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/