Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 19. dub 2024 6:46:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: čtv 23. dub 2015 12:33:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2015 12:28:15
Bydliště: Hrádek (Plzeňský kraj)
Ahoj,

nedávno jsem si koupil Fiata Cromu r.v. 2005, motor 2.2 108 kW, najeto 215 000km. Auto jsem koupil za 78 000, dalších 30 000 jsem do něj vrazil v autorizovaném servisu, abych měl jistotu, že je auto hotové, udělané a aktuálně bez problémů. Další návštěvy jsem plánoval už v běžných servisech.

Fiat je pro mě novinkou, nikdy jsem po italských autech nešel, nikdy jsem ho neměl. A první problém, který mě zaujal, je motor. Automobil jsem kupoval s tím, že v inzerátu bylo označení JTS. (pomineme, jakou má tento motor pověst).

Každopádně všude nacházím informaci, že motor je od Opelu a je to MPI, i na stránkách s náhradními díly nacházím, že je to 2.2 MPI.

Chtěl bych se zeptat, jak to tedy je, zda je tento Fiat JTS, nebo MPI, protože pokud vím správně, tak JTS vstřikuje přímo do spalovací komory, MPI do sacího potrubí, takže se nemůže jednat o totožný motor.

Dost mě mate, že vlastně nevím, co mi honí auto a nejsem zkušený automechanik, abych to poznal sám.

Díky všem za info!!

_________________
Fiat Croma 2.2 MPI, 108 kW, r.v. 2005, šedá metalíza
https://youtu.be/iW-jl8jYkto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: čtv 23. dub 2015 17:39:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Ahoj

U Cromy 2,2 jde skutečně o Mpi od Opela, ale jinak je Croma dobry auto :D :)

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: čtv 23. dub 2015 21:42:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2015 12:28:15
Bydliště: Hrádek (Plzeňský kraj)
Díky moc, už to mám potvrzené i z autorizovaného servisu:

Dobrý den,
Ad1) ve vašem voze máte motor 2,2 108Kw což je motor vyráběný v kooperaci s Oplem a GM. Jedná se o motor MPI - 4. svíčky.

Ad 2) Ano rozvod motoru je poháněn řetězem výměna řetězu vč. napínacích lišt by stála cca 17000,-kč

Ad 3) Pískání od motoru po nastartování může způsobovat plochý řemen

Ad 4) (dotaz na to, že čas od času motor krátce po rozjezdu či zastavení samovolně vypne): Výpadek kontroly trakce a pomocných systémů mohlo být způsobené buďto následným poklesem napětí na akumulátoru, př. poškozením el.instalace

Ad 5) (dotaz na zlobící okénko spolujezdce - zavřít jde až na pětkrát, souvisle se zavře pouze při zavírání klíčkem): U okénka spolujezdce může být problém že při vytahování okna bude docházet k příčení okna což může způsobovat tento problém

_________________
Fiat Croma 2.2 MPI, 108 kW, r.v. 2005, šedá metalíza
https://youtu.be/iW-jl8jYkto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: čtv 23. dub 2015 22:09:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Croma motory JTS neměla. Nevím, jak konkrétně u benzínů, ale u naft má každá automobilka pro stejný motor své vlastní marketingové označení, takže třeba 939A2000 je u Fiatu JTD, u Opelu CDTi a u SAABu DiT.

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: pát 24. dub 2015 19:26:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Motory typu Common Rail najdeme napříč celého spektra automobilové trhu. Ford motory se systémem CR označuje TDCi, Peugeot a Citroen HDI, Mazda používá označení MZR-CD, Opel – CDTI, Fiat – JTD, Mercedes – CDI, Renault – dCi, Hyundai – CRDi atd.

První generace systému CR pracuje na principu hlavního vstřiku paliva pod vysokým tlakem, který dosahuje 140 až 160 MPa. Hlavnímu vstřiku předchází předstřik zanedbatelného množství paliva, které pohřeje spalovací prostor a umožňuje dosáhnout nižší spotřeby paliva.

Druhá generace pracuje na stejném principu, avšak s vyššími vstřikovacími tlaky – 180 až 200 MPa. Navíc druhá generace používá ještě třetí fázi, tzv. „dovstřik“, která stanovuje konečné množství vstříknutého paliva pro jeden spalovací cyklus ve válci.

Třetí generace systému s Piezo-Inline inovativní technikou a tlakem v systému 1600 až 2000 barů se používá v současné době. Zvýšení tlaku spolu s elektromagneticky ovládanými vstřikovači umožňují jemněji rozprášit palivo ve spalovacím prostoru, čím se zlepšuje jeho spalování. Třetí generace přináší nižší emise výfukových plynů a vyšší výkon při nižší spotřebě.

Chystaná čtvrtá generace systému CR firmy Bosch se v motorech objevíla roku 2008, kde je poprvé aplikována hydraulicky zesilující vstřikovač paliva – nafty. Tento vstřikovač pracuje s převodovým pístem, který zesiluje systémový tlak panující v liště a umožňuje dosáhnout vstřikovacích tlaků až do 2500 barů. Tato technika u osobních vozů otevírá možnost pracovat v samotném řídícím systému se zjevně nižším tlakem, který je snadněji ovladatelný, a požadovaný maximální tlak vytvářet teprve až ve vstřikovači. Přičemž požadovaný konstrukční prostor u vstřikovače odpovídá velikosti vstřikovače druhé generace. Tato inovace by měla přinést především šetrnější postup spalování s méně patrnými teplotními špičkami a příslušně redukovanou tvorbou kysličníku dusíku. K zlepšení dochází také u přípravy směsi, čímž se redukuje vznik částic. Čtvrtá generace CR umožňuje vícenásobný vstřik, a tím je možné řídit regeneraci filtrů částic.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: pát 24. dub 2015 19:58:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20. čer 2014 16:36:17
Bydliště: Ústí nad Labem
Larsi, já nechtěl jmenovat různé motory od různých automobilek, já jmenoval jen různá pojmenování pro jeden a tentýž motor Fiat (Alfa Romeo ve skutečnosti) dodávaný taky GM :-)

_________________
[EX] Fiat Nuova Croma 1.9 Multijet 16V C.A. 110 kW Dynamic 12/2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 18:06:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Beban píše:
Larsi, já nechtěl jmenovat různé motory od různých automobilek, já jmenoval jen různá pojmenování pro jeden a tentýž motor Fiat (Alfa Romeo ve skutečnosti) dodávaný taky GM :-)


Aha tak to promiň já to blbě pochopil ale v podstatě jde o podobne motory (použivajici podobnou techniku)

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 12:59:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. dub 2015 19:44:40
Bydliště: Praha
Naše JTD 110 jsou totožné v Oplech

_________________
1.9 JTD, 110 KW automat, r.v. 11/2005, 186 000 km, DPF - OFF. EX Fiat Marea Weekend, 2.4 JTD. r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz