Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

olej 5w 30 nebo 5w 40?
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=1244
Stránka 1 z 2

Autor:  mirek.caha [ čtv 17. říj 2013 12:15:19 ]
Předmět příspěvku:  olej 5w 30 nebo 5w 40?

Zdravím , jakej dáváte olej do multijetu 150k s - někde se uvádí Selenia WR Pure Energy 5W-30 a někde zase Selenia WR Diesel 5W-40 , díky Mirek.

Autor:  Simmy [ čtv 17. říj 2013 15:21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

záleží myslím na tom, jestli máš filtr pevných částic .. tam pak potřebuješ 5W30 low SAPS (popelotvorné látky v oleji) ... jinak je vhodný 10W40 (ten by ale DPF odpravil)

Autor:  Lars2 [ pát 18. říj 2013 16:52:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Přesně jak povida Simmy zaleži jestli maš nebo nemaš DPF Já mám 2,4JTD multijet s DPF a davam 5W/30 pro Turbodiesely

Autor:  mirek.caha [ pát 18. říj 2013 17:29:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

ahoj , jasně mám DPF, dám 5w -30 a samozřejmě že selenii , díky

Autor:  Michele [ sob 29. bře 2014 0:11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Ja mam v planu koupit tento olej od Total.Pristi mesic jdu do toho. Moderní formule garantuje podporu úspory paliva a optimalizuje účinnost a prodlužuje životnost zařízení snižujících emise (částicové filtry, EGR).
Obrázek

Autor:  Michele [ sob 26. dub 2014 22:06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Dnes po vymene.
Obrázek

Autor:  Michele [ sob 21. úno 2015 23:50:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Pristi mesic me čeka opet vymena motoroveho oleje a vsech filtru. Olej budu kupovat opet Total 5W30. ;) Croma se jiste tesi a ja taky.Najeto 10000km za rok.

Autor:  amiga [ ned 22. úno 2015 10:00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Michele píše:
Pristi mesic me čeka opet vymena motoroveho oleje a vsech filtru. Olej budu kupovat opet Total 5W30. ;) Croma se jiste tesi a ja taky.Najeto 10000km za rok.

ten total miodporucali aj v internet. obchode,ked namali seleniu..ze to je priama nahrada a je lacnejsia..je urcena pre Renault hlavne..ale ja ked uz nemam DPF,tak kupujem 5w40

Autor:  Pavel1 [ úte 24. úno 2015 8:05:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

To Michele: No a já blbec jsem kupoval Selenii 5W30 a dal jsem za ni kolem 1800! :evil: Tady se dívám, že ten Tvůj olej se dá koupit kolem 650kč. Pokud to funguje, taky bych příště do toho šel!

Autor:  VojtikGsxR750 [ pon 16. bře 2015 20:29:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Ohledně olejů sem toho nastudoval dosti i ze zahraničních fór a od lidí co tomu opravdu rozumí a výsledek je takový..když mas DPF, doporučuje se 5w30 s midSAPS(nizkopopilkovy olej kvůli zanaseni dpf), a kdo nemá DPF, tak 5w40,popr 10w40, ale všichni se shoduji v jednom.. 5w30 chrani dpf,ale trpí turbo,pac ten olej je víc jak voda, nezanechava film, 5w40 chrani vic turbo, hlavne v režimu plného vykonu a ze jsou na to vysokootackove motory jtd stavěny,ale vic se zanasi dpf..a teď je na každým z vás zda obětující dpf, nebo turbo..ja osobně se bez dpf obejdu,bez turba NE.. Osobně používám Mobil1 0w40 New Life a je to přímá náhrada Selenie..ma i schválení norem Fiat M2,N2 a Z2,a nebojím se Cromuli motat do plnejch, u te řídké 5w30 jsou případy zničení turba!!.. Do stiloušů co máme doma pouzivame Shell Helix 5w a 10w40, taktéž maji schválení Fiat..

Autor:  Michele [ pon 16. bře 2015 21:43:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Ja osobne se neobejdu bez turba,ale ani bez FAP.Klidne si ten popel z vyfuku hltej,protoze je skodlivejsi nez saze ze starych motoru TD.Ja mam deti a nepotrebuji jim kratit zivot tim,ze odrezu FAP.Jestli si teda procital i fora v zahranici,tak budes vedet,ze je opravdu skodlivejsi.Saze,ktere vdechnes do plic bez FAP ti na plicich bohuzel zustanou. Snad nejsem jedinej co je proti odrezani FAP.

Autor:  Spiron [ úte 17. bře 2015 8:40:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Michele neboj se, nejsi jedinej,taky nejsem zastáncem odřezání FAP.
V Německu po tom jedou jak po uzeným a je jen otázkou času kdy se to bude kontrolovat i u nás a ty firmy co to dnes houfně řežou,postaví své podnikání naopak a budou to montovat zpět za dvojnasobné peníze.
Druhá věc je,když vám někdo skočí pod auto,nebo dojde k nehodě se zraněním,vždy se prověřuje zda bylo vozidlo v řadnem tech.stavu...vím že Fap na to vliv nemá,ale neníli tam a má tam být v řádnem stavu nebylo,byl provedený zásah s kterým výrobce nepočítal,tudiž auto na cestě nemělo co dělat...dusledky si každý umí spočítat sám.
A v neposlední řadě mám rad čístý vzduch,třídím odpad a jezdím s Fap :D

Autor:  VojtikGsxR750 [ úte 17. bře 2015 12:34:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Tak nevim zda sem na hlavu já, nebo vy pánové..ja někde psal že mam vyříznutý dpf-ko?? Mam dpf, na aute 135tis km a filtr se mi vypaluje poctive po 800-1000km..ja s nim nemám jediný problém, takže zde kroťte svoje ecoluzione emoce..ja to psal vzhledem k tomu čeho si vic vážím na autě..budu raději šetřit turbo kvalitním olejem k němu určeným, doklepáváni motoru po jízdě a vlažný zahrivani studeného motoru než kupovat řídkou olejosračku jen aby se nezacpával filtr,ale že motor neni v krajních mezích správně mazán, to užse nepíše..a navíc croma je euro4, a dpf nema na emise žádný vliv,jen na pevne částice které se neměří,mozna za x let,ale to uz budu mít zas něco novějšího,kde to bez toho aneb nenastartujete..takže pokud tam necham jen origo obal, nemaj šanci na to přijít,ani na stk,ani policajti..u novějších Fiatů,psa koncern atd, které už jsou euro 5, uz budete nahraní, už vám to bez něj hodi jine hodnoty..dokud funguje,nemam s nim problem,vypalováni si hlídám a počítám km,ale ve vztahu k autu kupuju 0w/5w/40 kvůli vhodnosti k turbu a motoru..nechava silnější film,ale vic ucpava dpf nenavratnym a nevypalitelnym humusem..takze neni potřeba tu hned vyjizdet že mate rodiny a ja tu jezdím s avii :lol: ,taky mam půlroční dcerku a tridime odpad :roll: ..a uz vidím jak kdyz vám odejde dpf,a ze to odchází ve velkým hlavne ve starších autech,kde to bylo "domontovavano" na klasicky motor, kupujete nový za 30-50tis Kc :roll: .. Mozna se najdou levnejsi verze, ale je mi jasný co vydrží..

Autor:  Michele [ úte 17. bře 2015 14:12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Ahoj,nic proti tobe,jen sem napsal svuj nazor.Kdybych byl nucen menit FAP,tak koupim ten levnejsi,ale bez nejedu.Tak at ti jezdi kamarade.Treba tady; http://aukro.cz/filtr-castic-dpf-vectra ... ed-top-box

Autor:  bambinot [ úte 17. bře 2015 18:40:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Zdravím přátelé,
já mám taky DPF-ko, ale přesto používám 5W-40 Shell Helix Ultra. Jezdím vesměs mimo město a Cromule je pořád v zápřahu, zatím pohoda. :)

Autor:  Spiron [ úte 17. bře 2015 20:23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

VojtikGsxR750 nebyla to reakce na Tvuj příspěvek,ale jen odpověd Michelemu,že jsem zastánce mít Fap ON.
Pokud to vyznělo nějak jinak tak se omlouvám,nemam v umyslu nikoho soudit zda má,nebo nemá něco na autě On nebo Off.
Jinak k oleji jen toto:
používám Selenii wr 5w40,měním cca co 10tk to vychází jednou ročně.

Autor:  Beban [ stř 18. bře 2015 0:55:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

VojtikGsxR750 píše:
Ohledně olejů sem toho nastudoval dosti i ze zahraničních fór a od lidí co tomu opravdu rozumí a výsledek je takový..když mas DPF, doporučuje se 5w30 s midSAPS(nizkopopilkovy olej kvůli zanaseni dpf), a kdo nemá DPF, tak 5w40,popr 10w40, ale všichni se shoduji v jednom.. 5w30 chrani dpf,ale trpí turbo,pac ten olej je víc jak voda, nezanechava film, 5w40 chrani vic turbo, hlavne v režimu plného vykonu a ze jsou na to vysokootackove motory jtd stavěny,ale vic se zanasi dpf..a teď je na každým z vás zda obětující dpf, nebo turbo..ja osobně se bez dpf obejdu,bez turba NE.. Osobně používám Mobil1 0w40 New Life a je to přímá náhrada Selenie..ma i schválení norem Fiat M2,N2 a Z2,a nebojím se Cromuli motat do plnejch, u te řídké 5w30 jsou případy zničení turba!!.. Do stiloušů co máme doma pouzivame Shell Helix 5w a 10w40, taktéž maji schválení Fiat..


Popravdě - chtěl bych vidět zdroje, připadá mi to jako jedna paní povídala. Viskozita oleje je totiž jenom jednou z jeho vlastností - a po pravdě ani zdaleka tou nejdůležitější. U moderních motorů s prodlouženými servisními intervaly (Croma má 35 000 km) jsou mnohem důležitější přesné certifikace výrobce, který předpokládám líp než "odborníci" na internetu ví, proč doporučuje konkrétní olej. Viskozita se navíc mění v průběhu životního cyklu oleje. Obecně u 5W30 (syntetika) viskozita zhruba po stovce kilometrů vyskočí a pak pomalu stoupá celou dobu jeho životnosti. U 10W40 (polosyntetika) naopak po prvních 100 km viskozita dramaticky klesne a pak pozvolna klesá. Oba oleje mají stejnou viskozitu kolem 5 000 najetých kilometrů, kdy 5W30 dál roste a 10W40 dál klesá. Na tom je myslím hezky vidět, že pokud je to, co tvrdíš, pravda, je to rozhodně pravda jen v malé části životního cyklu oleje. Motory JTD navíc rozhodně nejsou vysokootáčkové - ne že by vytáčet nešly nebo to nebyla zábava, ale v praxi to není moc potřeba. Ostatně je vidět, že nemáš automat, ten by ti ukázal, na kolik otáček umí JTD jezdit :-)

Takže za mě: Do Cromy patří Selénia WR Diesel Pure Energy 5W-30 přesně podle doporučení výrobce. Pětilitrovka se dá koupit za 1400 s poštovným. Nevidím skutečný důvod na oleji šetřit, dávat olej pro motory bez DPF či bez patřičné certifikace Fiatu. S mým nájezdem měním jednou za rok (cca 30 000), to si klidně ty tři stovky navíc připlatím. Zvlášť když předtím v Marejce jsem měnil Selénii WR Diesel 5W40 co 10 000 kilometrů :-) Až chcípne DPF, koupím nový - už kvůli tomu, abych s autem mohl i dál třeba do Německa.

Autor:  siky99 [ pon 23. bře 2015 19:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

5W-40 je taky v poho i pro DPF. Splňují normy jak Fiatu, tak C3. Jinak nechávat olej v motoru 35000 km je (pokud teda auto nejezdí bez vychladnutí motoru) větší zvěrstvo, jak použít nějak mírně odlišnej od normy a měnit ho po 10-15tkm. Jo a C3-10 mají vlastnosti jako všechny jiné a navíc jsou pro DPF. Jen první cé trojky byly háklivější na vlhkost. Ovšem tvrdit, že 5W-30 oddělá turbo, to už je silná káva... :roll:

Autor:  Spiron [ úte 31. bře 2015 16:41:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Beban píše:
VojtikGsxR750 píše:
Ohledně olejů sem toho nastudoval dosti i ze zahraničních fór a od lidí co tomu opravdu rozumí a výsledek je takový..když mas DPF, doporučuje se 5w30 s midSAPS(nizkopopilkovy olej kvůli zanaseni dpf), a kdo nemá DPF, tak 5w40,popr 10w40, ale všichni se shoduji v jednom.. 5w30 chrani dpf,ale trpí turbo,pac ten olej je víc jak voda, nezanechava film, 5w40 chrani vic turbo, hlavne v režimu plného vykonu a ze jsou na to vysokootackove motory jtd stavěny,ale vic se zanasi dpf..a teď je na každým z vás zda obětující dpf, nebo turbo..ja osobně se bez dpf obejdu,bez turba NE.. Osobně používám Mobil1 0w40 New Life a je to přímá náhrada Selenie..ma i schválení norem Fiat M2,N2 a Z2,a nebojím se Cromuli motat do plnejch, u te řídké 5w30 jsou případy zničení turba!!.. Do stiloušů co máme doma pouzivame Shell Helix 5w a 10w40, taktéž maji schválení Fiat..


Popravdě - chtěl bych vidět zdroje, připadá mi to jako jedna paní povídala. Viskozita oleje je totiž jenom jednou z jeho vlastností - a po pravdě ani zdaleka tou nejdůležitější. U moderních motorů s prodlouženými servisními intervaly (Croma má 35 000 km) jsou mnohem důležitější přesné certifikace výrobce, který předpokládám líp než "odborníci" na internetu ví, proč doporučuje konkrétní olej. Viskozita se navíc mění v průběhu životního cyklu oleje. Obecně u 5W30 (syntetika) viskozita zhruba po stovce kilometrů vyskočí a pak pomalu stoupá celou dobu jeho životnosti. U 10W40 (polosyntetika) naopak po prvních 100 km viskozita dramaticky klesne a pak pozvolna klesá. Oba oleje mají stejnou viskozitu kolem 5 000 najetých kilometrů, kdy 5W30 dál roste a 10W40 dál klesá. Na tom je myslím hezky vidět, že pokud je to, co tvrdíš, pravda, je to rozhodně pravda jen v malé části životního cyklu oleje. Motory JTD navíc rozhodně nejsou vysokootáčkové - ne že by vytáčet nešly nebo to nebyla zábava, ale v praxi to není moc potřeba. Ostatně je vidět, že nemáš automat, ten by ti ukázal, na kolik otáček umí JTD jezdit :-)

Takže za mě: Do Cromy patří Selénia WR Diesel Pure Energy 5W-30 přesně podle doporučení výrobce. Pětilitrovka se dá koupit za 1400 s poštovným. Nevidím skutečný důvod na oleji šetřit, dávat olej pro motory bez DPF či bez patřičné certifikace Fiatu. S mým nájezdem měním jednou za rok (cca 30 000), to si klidně ty tři stovky navíc připlatím. Zvlášť když předtím v Marejce jsem měnil Selénii WR Diesel 5W40 co 10 000 kilometrů :-) Až chcípne DPF, koupím nový - už kvůli tomu, abych s autem mohl i dál třeba do Německa.


Ja mám v knížce udržby WR 5W-40 přesně podle doporučení výrobce 8-)

Autor:  VojtikGsxR750 [ sob 09. kvě 2015 15:02:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej 5w 30 nebo 5w 40?

Já automat mám :) , a vim kam to točí..za druhe i já mam v knížce origo 5w40 selenia wr diesel.. 5w30 pure energy je psana v knížkách az pozdější roky výroby,prave kvůli dpf, jelikož je ten olej řidčí a nezanasi tolik dpf-ko.. Ja dávám mobil 1 pac je to kvalitni olej,dodržuje normu Fiat ,tak jako treba Shell, a mám ho za třetinu co Selenii a když měním olej téměř 2xrocne, nájezd cca 30tis km/rok, je to už znát..a teď sem měl auto v servisu, fouklé těsnění na turbu..šnek byl venku a pan vedouci, říkal že bylo jako nový..takže tak.. ;)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/