Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pon 21. kvě 2018 4:17:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: egr
PříspěvekNapsal: ned 19. srp 2012 0:32:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
Chalani rád by som rozputal diskusiu o egr ci je ho lepšie zaslepit alebo radsej nechat tak ...a aké to može mat následky pre motor po jeho zaslepení...viem že na nete je toho popísané vela a 99 percent píše že je lepšie ked sa zaslepí čo si otom myslíte vy?

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2012 14:15:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
Následky to pro motor nemůže mít žádné, protože je to jen ekologická fičura. Zaslepit ho klidně můžeš, stejně funguje jen při některých jízdních režimech. Někdo říká, že to má vliv na spotřebu, ale já tomu nevěřím, na co to naopak vliv mít může, tak je pomalejší ohřátí motoru, které je například trochu poznat v zimě. Ale hromada TD jezdila mnoho let bez EGR a ničemu to nikdy nevadilo :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2012 17:03:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. úno 2009 16:19:00
Bydliště: Big Ujlak
čítal som aj komentár jedného maníka ktorý hovoril že sa po zaslepení neako dvýha teplota vo valcoch a tým sa výfukovými plynmi prehrieva aj turbína....inak je pravda že po zaslepení sa auto dlhšie zohrieva a zda sa mi že sa aj lepšie bralo odspodu totižto som mal egr uplne sasr.té takže ako keby bolo zaslepené ....a este sa mi zdá že po vyčistení to viecej dymí pri prudšej akceleracii :)

_________________
Fiat Croma 2.5TDs-74kw
http://saliky.webgarden.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2012 18:19:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
nevidím důvod, proč by se měla zvyšovat teplota ve válci a už vůbec ne přehřívat turbína

při akceleraci by v tom neměl být žádný rozdíl, protože zrovna to je jeden z režimů, kdy je EGR mimo provoz, ale záleží co je pro tebe prudká akcelerace a na co je nastavená jednotka EGR no

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: ned 08. čer 2014 23:15:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Ahoj,ma nekdo z vas nejaky navod jak postupovat pri vycisteni egr? Chtel bych ho vycistit,ale tento sem jeste nedelal,tak sem chtel nejakej navod.Fiat Croma 147kw
Obrázek

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pon 09. čer 2014 19:59:14 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. led 2014 22:01:52
Bydliště: Beroun
Ahoj,nedávno jse ho dělal,pracička asi na hodinku.
Sundal jsem akorát vrchní kryt motoru a vyvěsil nádobku na chladicí kapalinu,ta je přesně naproti egr a i s mini račničkou jsem se tam nedostal,ale i vyvěšená mi pěkně pila krev :D
Erg drží na čtyřech šroubech k sání a další dva jsou k přírubě zespodu,je tam i kovové těsnění.
Pří čištění jsem sundal ten černý krám(čtyři šroubky)je v tom elektronika a zbytek jsem protáhnul čističem brzd.
Při zpětné montaži si chce trochu pohrát s tou spodní trubkou,pěkně napasovat,trubka se ma tendenci odtlačovat,šrouby musí jit lehce, at nestrhneš závit,zbyle čtyři do sáni jsou v pohodě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak doufám,že Ti to trošku pomuže :)
Ps...odpojit od něho konektor,jinak ho ven nedostaneš :D
Edit:Jestě jsem našel videonávod
https://www.youtube.com/watch?v=kDXKNLv4bF8

_________________
Fiat Croma 2.4 JTD
Fiat Ducato 100 JTD
Fiat Grande Punto 1.2 ex
Fiat Punto Mk2 1.2 ex
Fiat Punto Mk1 1.1 ex


Naposledy upravil Spiron dne pon 09. čer 2014 23:01:32, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pon 09. čer 2014 22:28:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Spiron: dekuji za navod.Musim se na to brzy vrhnout. Je to jedinej dil,kterej sem necistil. M.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 9:10:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
egr jsem čistil podobným způsobem, rozborka v poho..čištěno čímkoli co rozpouští karbon..čističem na brzdy, čističem karburátorú a četl jsem někde že i čistič na krbová skla pomáhá :-)..já to naložil přes noc, pak důkladně vyčistil, vytřel a dle origo těsnění(horní i spodní) jsem si udělal stejná 2 těsnění,ale častečně zaslepená, vrtačkou jsem tam udělal cca 5 dírek, použil jsem pak tekuté těsnění na motor a jezdím s tím přes rok, a vše ok, žádné chyby..teď mě to asi čeká znovu, jen tak pro jistotu,ale upřímně, až bude mít Šarkan na Slovensku, v Ilavě akci na vyndání DPF i egr, popř vířivých klapek a k tomu vám udělá chip přímo na váš motor, zajedu si tam..cena za vše cca 200eur, je fakt suprová,a bude to celé udělané od člověka co je ikonou mezi komunitou Alfa/Fiat/Lancia,a bude navždy pokoj ;) .. jen tak pro zajímavost jejich stránky..www.alfatuning.sk

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 9:57:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Ja v planu odstraneni filtru pevnych castic nemam,protoze dokud funguje neni treba s tim neco delat si myslim.Filtr se zanasi a regeneruje a stale do kola. Vykon je ok a na vycisteni egr se chystam zitra.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 10:17:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Chapu to ale u tech co jezdi vyhradne jen po meste a nemaji v okoli aspon 50km dlouhou silnici,kde se nemusi zastavovat.Potom jedine udelat nucenou regeneraci,kterou sem i ja vyzkousel.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 12:32:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Je to časovaná bomba v každém autě,kde se to montovalo dodatečně do motorů kde s tím původně nebylo počítáno..úplně nová auta mají už jiný principy snižování emisí,např. Mercedes..ja jezdím víceméně jen dlouhé trasy..v neděli do Prahy do práce,tam auto odstavim a na víkend zas domů a když mám tyden volna,a jsem doma, na nákupy jezdíme pritelcinym Stilem 1.8 16v..ale i tak když nevystihnes moment kdy se filtr zacne vypalovat,stačí jedna prudká akcelerace,nebo zastaveni na pumpě,regenerace se přeruší a filtr sám už není schopen vypálit..pro tyto případy mam u sebe pc s Diag a několikrát sem nucenou reg.delal na cestě ale je mi toho motoru lito..pres 5 min točit 3500ot, to se ho raději zbavím..a jak Cendler tak Sarkys to umí udělat tak ze vymontovanej filtr ti dají domu aby sis ho mohl zpetnr domontovat..pri prodeji, při zpřísnění STK a emisi atd..a není to 2x příjemné třebas z Moravy jet mohelničákem nahoru v plném zatížení v omezeným vykonu a zrovna nemít ntb..

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 14:31:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
No to by me vubec nenapadlo delat NRG po ceste :o :D ,to snad ne?? To radeji fakt prodej ;) Nevim teda odkud do Prahy jezdis,ale regenerace se sama spusti pri stale rychlosti a nebo otacek,tak proc delat NRG?? To mas stale zanesene pres 100%??

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 20:31:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18. led 2014 9:30:55
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Jak říkám, ona sama se spustí když je filtr zanesen kolem 90% procent..pri 100 to delalo max když to bylo nové..jde o to ze pokud nemáš Diag, nevis jak moc je zanesen při které jízdě a kdy přesně se začne vypalovat..poznam to na aktualni spotřebě,ale toť cele, žádné info ze se neco deje a jak to nechtěně přerušíš, už se to samo nevypálí..ja auto kupoval čerstvé dotažené z IT před 3 roky,melo 72tis i dle Diag a servisky, dnes máme 130 tis a holt filtr se postupně zanáší karbonem který se nevypáli celej a vždy se o kousek víc zanese az přijde doba,kdy se nebude schopen sám regenerovat.,zkušenosti skoro všech co mají dpf v jakémkoli starším aute..a sorry,prodávat tak super auto jaké je croma v té výbavě co mam,jen kvůli dpf co začíná zlobit, to je slušně řečeno blbost..radeji ho od kluku znalych problemu nechám vyhodit,a budu jezdit vesele dal..a myslím ze ná to tu ceka většinu.. ze

_________________
Fiat Cromático 1.9 JTDm, DPF off, EGR off, chip by Šarkan - 180hp a 380Nm..
ex Suzuki Gsx-R 750 K4
ex Bmw 730i e32 LPG..to byla páni limuzínka
ex Subaru Impreza GT ve válečných WRC polepech.. 220koni a 4x4.. porno na silnicích..tu už nic nepřekoná..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 22:52:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
VojtikGsxR750 píše:
Jak říkám, ona sama se spustí když je filtr zanesen kolem 90% procent..pri 100 to delalo max když to bylo nové..jde o to ze pokud nemáš Diag, nevis jak moc je zanesen při které jízdě a kdy přesně se začne vypalovat..poznam to na aktualni spotřebě,ale toť cele, žádné info ze se neco deje a jak to nechtěně přerušíš, už se to samo nevypálí..ja auto kupoval čerstvé dotažené z IT před 3 roky,melo 72tis i dle Diag a servisky, dnes máme 130 tis a holt filtr se postupně zanáší karbonem který se nevypáli celej a vždy se o kousek víc zanese az přijde doba,kdy se nebude schopen sám regenerovat.,zkušenosti skoro všech co mají dpf v jakémkoli starším aute..a sorry,prodávat tak super auto jaké je croma v té výbavě co mam,jen kvůli dpf co začíná zlobit, to je slušně řečeno blbost..radeji ho od kluku znalych problemu nechám vyhodit,a budu jezdit vesele dal..a myslím ze ná to tu ceka většinu.. ze
No pro to,ja uz myslel,ze ho chces opravdu prodat. Tak si ho vaz a at ti to pekne jezdi.

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: sob 21. čer 2014 13:06:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Hotovo.Jen ted pocituji,ze akcelerace pri plnem plynu je ted mozna opozdena.Udelal sem neco spatne? Nemyslim si ale.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: sob 21. čer 2014 15:27:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Cetl sem ted nejake recenze na vycisteni egr a zrejme je to spravne,ze je akcelerace zpozdena.Ma to tak zrejme byt.Pred cistenim sem pri proslapnuti plyn.pedalu akceleroval de facto okamzite,aspon sem mel ten dojem a ted po vycisteni asi 5 sekund nic a naraz auto vystreli jako strela. ;) Mate s tim nekdo zkusenost? Co ty Spirone,jak se Croma ted chova?

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pon 23. čer 2014 0:05:11 
Offline
Mecenáš fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. led 2014 22:01:52
Bydliště: Beroun
No,popravdě řečeno jsem žádnou extra změnu nezaznamenal,asi jsem tomu nevěnoval pozornost,ale někde jsem se dočetl,že po vyčišteni erg,nebo saní....filtru pevnych částic,se změni prutok vzduchu a řídicí jednotce chvíli trvá upravit hodnoty na optimalní stav(několik desítek kilometru).
Vzhledem k tomu že mám najeto nějakých 55tisic,at udělám cokoliv,poznám houbelec,protože to není ještě zajetý :D

_________________
Fiat Croma 2.4 JTD
Fiat Ducato 100 JTD
Fiat Grande Punto 1.2 ex
Fiat Punto Mk2 1.2 ex
Fiat Punto Mk1 1.1 ex


Naposledy upravil Spiron dne pon 29. zář 2014 19:16:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: pon 23. čer 2014 9:13:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. úno 2013 18:50:06
Bydliště: Třebíč
Podle mne to v tom že máš najeto "jen" okolo 55tis.km to nebude. Já ze své zkušenosti co mám (něco přes 500 tis. km) a aut nepočitaně vím že i dvě stejný auta se chovaji trochu jináč.
Záleží na stylu ježdění, kde auto jezdilo (město nebo mimo město připadně většinou po dálnici). Já s Cromičkou jezdím většinou po městě a když jedu mimo město nebo na dálnici tak ŘJ motorů a ŘJ převodovky chvilku trvá než se přeladí na jiný styl jízdy a to že ji to trvá i v řadu několika desítek km to může být pravda.

_________________
Fiat Croma 2,4 JTD Emotion 147kw
viewtopic.php?f=10&t=1089
http://www.youtube.com/user/Lars1FK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: egr
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 19:23:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. úno 2014 20:35:53
Bydliště: Brno
Tak o deštivém vikendu sem vyzkousel akcelerovat z 0-100km/h. Slušných 8-9sec. https://www.youtube.com/watch?v=TN73oPt7aY8

_________________
Fiat Croma 2.4 MultiJet 2006,full optional con tetto panoramico, cerchi in lega da 18,vetri posteriori oscurati, sedili in pelle,navigatore, interf.telefono con comandi radio e cell al volante, 11x airbag,motore in perfette condizioni. Autocell.773684798


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz