Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

egr
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=11&t=1012
Stránka 1 z 1

Autor:  tomi6677 [ ned 19. srp 2012 0:32:52 ]
Předmět příspěvku:  egr

Chalani rád by som rozputal diskusiu o egr ci je ho lepšie zaslepit alebo radsej nechat tak ...a aké to može mat následky pre motor po jeho zaslepení...viem že na nete je toho popísané vela a 99 percent píše že je lepšie ked sa zaslepí čo si otom myslíte vy?

Autor:  Simmy [ úte 21. srp 2012 14:15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Následky to pro motor nemůže mít žádné, protože je to jen ekologická fičura. Zaslepit ho klidně můžeš, stejně funguje jen při některých jízdních režimech. Někdo říká, že to má vliv na spotřebu, ale já tomu nevěřím, na co to naopak vliv mít může, tak je pomalejší ohřátí motoru, které je například trochu poznat v zimě. Ale hromada TD jezdila mnoho let bez EGR a ničemu to nikdy nevadilo :)

Autor:  tomi6677 [ úte 21. srp 2012 17:03:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

čítal som aj komentár jedného maníka ktorý hovoril že sa po zaslepení neako dvýha teplota vo valcoch a tým sa výfukovými plynmi prehrieva aj turbína....inak je pravda že po zaslepení sa auto dlhšie zohrieva a zda sa mi že sa aj lepšie bralo odspodu totižto som mal egr uplne sasr.té takže ako keby bolo zaslepené ....a este sa mi zdá že po vyčistení to viecej dymí pri prudšej akceleracii :)

Autor:  Simmy [ úte 21. srp 2012 18:19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

nevidím důvod, proč by se měla zvyšovat teplota ve válci a už vůbec ne přehřívat turbína

při akceleraci by v tom neměl být žádný rozdíl, protože zrovna to je jeden z režimů, kdy je EGR mimo provoz, ale záleží co je pro tebe prudká akcelerace a na co je nastavená jednotka EGR no

Autor:  Michele [ ned 08. čer 2014 23:15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Ahoj,ma nekdo z vas nejaky navod jak postupovat pri vycisteni egr? Chtel bych ho vycistit,ale tento sem jeste nedelal,tak sem chtel nejakej navod.Fiat Croma 147kw
Obrázek

Autor:  Spiron [ pon 09. čer 2014 19:59:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Ahoj,nedávno jse ho dělal,pracička asi na hodinku.
Sundal jsem akorát vrchní kryt motoru a vyvěsil nádobku na chladicí kapalinu,ta je přesně naproti egr a i s mini račničkou jsem se tam nedostal,ale i vyvěšená mi pěkně pila krev :D
Erg drží na čtyřech šroubech k sání a další dva jsou k přírubě zespodu,je tam i kovové těsnění.
Pří čištění jsem sundal ten černý krám(čtyři šroubky)je v tom elektronika a zbytek jsem protáhnul čističem brzd.
Při zpětné montaži si chce trochu pohrát s tou spodní trubkou,pěkně napasovat,trubka se ma tendenci odtlačovat,šrouby musí jit lehce, at nestrhneš závit,zbyle čtyři do sáni jsou v pohodě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak doufám,že Ti to trošku pomuže :)
Ps...odpojit od něho konektor,jinak ho ven nedostaneš :D
Edit:Jestě jsem našel videonávod
https://www.youtube.com/watch?v=kDXKNLv4bF8

Autor:  Michele [ pon 09. čer 2014 22:28:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Spiron: dekuji za navod.Musim se na to brzy vrhnout. Je to jedinej dil,kterej sem necistil. M.

Autor:  VojtikGsxR750 [ pát 20. čer 2014 9:10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

egr jsem čistil podobným způsobem, rozborka v poho..čištěno čímkoli co rozpouští karbon..čističem na brzdy, čističem karburátorú a četl jsem někde že i čistič na krbová skla pomáhá :-)..já to naložil přes noc, pak důkladně vyčistil, vytřel a dle origo těsnění(horní i spodní) jsem si udělal stejná 2 těsnění,ale častečně zaslepená, vrtačkou jsem tam udělal cca 5 dírek, použil jsem pak tekuté těsnění na motor a jezdím s tím přes rok, a vše ok, žádné chyby..teď mě to asi čeká znovu, jen tak pro jistotu,ale upřímně, až bude mít Šarkan na Slovensku, v Ilavě akci na vyndání DPF i egr, popř vířivých klapek a k tomu vám udělá chip přímo na váš motor, zajedu si tam..cena za vše cca 200eur, je fakt suprová,a bude to celé udělané od člověka co je ikonou mezi komunitou Alfa/Fiat/Lancia,a bude navždy pokoj ;) .. jen tak pro zajímavost jejich stránky..www.alfatuning.sk

Autor:  Michele [ pát 20. čer 2014 9:57:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Ja v planu odstraneni filtru pevnych castic nemam,protoze dokud funguje neni treba s tim neco delat si myslim.Filtr se zanasi a regeneruje a stale do kola. Vykon je ok a na vycisteni egr se chystam zitra.

Autor:  Michele [ pát 20. čer 2014 10:17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Chapu to ale u tech co jezdi vyhradne jen po meste a nemaji v okoli aspon 50km dlouhou silnici,kde se nemusi zastavovat.Potom jedine udelat nucenou regeneraci,kterou sem i ja vyzkousel.

Autor:  VojtikGsxR750 [ pát 20. čer 2014 12:32:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Je to časovaná bomba v každém autě,kde se to montovalo dodatečně do motorů kde s tím původně nebylo počítáno..úplně nová auta mají už jiný principy snižování emisí,např. Mercedes..ja jezdím víceméně jen dlouhé trasy..v neděli do Prahy do práce,tam auto odstavim a na víkend zas domů a když mám tyden volna,a jsem doma, na nákupy jezdíme pritelcinym Stilem 1.8 16v..ale i tak když nevystihnes moment kdy se filtr zacne vypalovat,stačí jedna prudká akcelerace,nebo zastaveni na pumpě,regenerace se přeruší a filtr sám už není schopen vypálit..pro tyto případy mam u sebe pc s Diag a několikrát sem nucenou reg.delal na cestě ale je mi toho motoru lito..pres 5 min točit 3500ot, to se ho raději zbavím..a jak Cendler tak Sarkys to umí udělat tak ze vymontovanej filtr ti dají domu aby sis ho mohl zpetnr domontovat..pri prodeji, při zpřísnění STK a emisi atd..a není to 2x příjemné třebas z Moravy jet mohelničákem nahoru v plném zatížení v omezeným vykonu a zrovna nemít ntb..

Autor:  Michele [ pát 20. čer 2014 14:31:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

No to by me vubec nenapadlo delat NRG po ceste :o :D ,to snad ne?? To radeji fakt prodej ;) Nevim teda odkud do Prahy jezdis,ale regenerace se sama spusti pri stale rychlosti a nebo otacek,tak proc delat NRG?? To mas stale zanesene pres 100%??

Autor:  VojtikGsxR750 [ pát 20. čer 2014 20:31:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Jak říkám, ona sama se spustí když je filtr zanesen kolem 90% procent..pri 100 to delalo max když to bylo nové..jde o to ze pokud nemáš Diag, nevis jak moc je zanesen při které jízdě a kdy přesně se začne vypalovat..poznam to na aktualni spotřebě,ale toť cele, žádné info ze se neco deje a jak to nechtěně přerušíš, už se to samo nevypálí..ja auto kupoval čerstvé dotažené z IT před 3 roky,melo 72tis i dle Diag a servisky, dnes máme 130 tis a holt filtr se postupně zanáší karbonem který se nevypáli celej a vždy se o kousek víc zanese az přijde doba,kdy se nebude schopen sám regenerovat.,zkušenosti skoro všech co mají dpf v jakémkoli starším aute..a sorry,prodávat tak super auto jaké je croma v té výbavě co mam,jen kvůli dpf co začíná zlobit, to je slušně řečeno blbost..radeji ho od kluku znalych problemu nechám vyhodit,a budu jezdit vesele dal..a myslím ze ná to tu ceka většinu.. ze

Autor:  Michele [ pát 20. čer 2014 22:52:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

VojtikGsxR750 píše:
Jak říkám, ona sama se spustí když je filtr zanesen kolem 90% procent..pri 100 to delalo max když to bylo nové..jde o to ze pokud nemáš Diag, nevis jak moc je zanesen při které jízdě a kdy přesně se začne vypalovat..poznam to na aktualni spotřebě,ale toť cele, žádné info ze se neco deje a jak to nechtěně přerušíš, už se to samo nevypálí..ja auto kupoval čerstvé dotažené z IT před 3 roky,melo 72tis i dle Diag a servisky, dnes máme 130 tis a holt filtr se postupně zanáší karbonem který se nevypáli celej a vždy se o kousek víc zanese az přijde doba,kdy se nebude schopen sám regenerovat.,zkušenosti skoro všech co mají dpf v jakémkoli starším aute..a sorry,prodávat tak super auto jaké je croma v té výbavě co mam,jen kvůli dpf co začíná zlobit, to je slušně řečeno blbost..radeji ho od kluku znalych problemu nechám vyhodit,a budu jezdit vesele dal..a myslím ze ná to tu ceka většinu.. ze
No pro to,ja uz myslel,ze ho chces opravdu prodat. Tak si ho vaz a at ti to pekne jezdi.

Autor:  Michele [ sob 21. čer 2014 13:06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Hotovo.Jen ted pocituji,ze akcelerace pri plnem plynu je ted mozna opozdena.Udelal sem neco spatne? Nemyslim si ale.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Michele [ sob 21. čer 2014 15:27:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Cetl sem ted nejake recenze na vycisteni egr a zrejme je to spravne,ze je akcelerace zpozdena.Ma to tak zrejme byt.Pred cistenim sem pri proslapnuti plyn.pedalu akceleroval de facto okamzite,aspon sem mel ten dojem a ted po vycisteni asi 5 sekund nic a naraz auto vystreli jako strela. ;) Mate s tim nekdo zkusenost? Co ty Spirone,jak se Croma ted chova?

Autor:  Spiron [ pon 23. čer 2014 0:05:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

No,popravdě řečeno jsem žádnou extra změnu nezaznamenal,asi jsem tomu nevěnoval pozornost,ale někde jsem se dočetl,že po vyčišteni erg,nebo saní....filtru pevnych částic,se změni prutok vzduchu a řídicí jednotce chvíli trvá upravit hodnoty na optimalní stav(několik desítek kilometru).
Vzhledem k tomu že mám najeto nějakých 55tisic,at udělám cokoliv,poznám houbelec,protože to není ještě zajetý :D

Autor:  Lars2 [ pon 23. čer 2014 9:13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Podle mne to v tom že máš najeto "jen" okolo 55tis.km to nebude. Já ze své zkušenosti co mám (něco přes 500 tis. km) a aut nepočitaně vím že i dvě stejný auta se chovaji trochu jináč.
Záleží na stylu ježdění, kde auto jezdilo (město nebo mimo město připadně většinou po dálnici). Já s Cromičkou jezdím většinou po městě a když jedu mimo město nebo na dálnici tak ŘJ motorů a ŘJ převodovky chvilku trvá než se přeladí na jiný styl jízdy a to že ji to trvá i v řadu několika desítek km to může být pravda.

Autor:  Michele [ čtv 20. srp 2015 19:23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: egr

Tak o deštivém vikendu sem vyzkousel akcelerovat z 0-100km/h. Slušných 8-9sec. https://www.youtube.com/watch?v=TN73oPt7aY8

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/