Fórum FIAT Croma klub

... úlohou tohoto fóra je sjednotit všechny majitele a příznivce vozů FIAT Croma za účelem výměny zkušeností, poskytnutí rad a informací
Právě je pát 19. dub 2024 10:15:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 14:11:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Čaute,
tak toto je moja krásavica je to 96-ka s motorom 2,5D 55kw 75 HP. Pred touto 96-kou sme mali Mk1 z roku 1986 ale po nehode bola KO ale motor to prežil tak sme ho vymenili z tym vybehaným 2,0i. Túto 2,5 ku mame už asi 20 rokov a s toho v 96ke je 12 rokov pri vymene motora sa spravila kopletná GO/kružky,vložky,ložiská,rozvody,trisky,vodna pumpa,GO alternator,Go štarter,tlmiče,struny,kotuče,spojka,čapy atd.Oco mi ju podaroval na VP pred 2 rokmi a nechystám sa ju v žiadnom prípade nabliššich 20 rokov predat alebo niečo take som s nou maximalne spokojný u mna je to to najlepšie a a naj naj auto a vždy aj bude :DDD
A tu je v plnej kráse:

Obrázek



Obrázek




A tu je ten 26 ročný/veterán/ :D :


Obrázek

Keď je trochu volného času :D
1,SPOJKA

Obrázek


Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Mierne vylepšenia :D
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 14:34:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 16:11:25 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
vítám tě v klubu :)

to je ovšem krasavice ... prvně mě zaskočilo, co by dělal v 96 Cromě motor 2,5D, ale následující řádky vše prozradily :D no je vidět, že je o ni dobře postaráno, tak aby těch 20let ještě sloužila ;)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 16:58:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Diki :D , no dúfam že bude ešte dlho slúžiť :P a potreboval by som vediet že ked dam na cromu 16 palcove disky s rozmerom gum 205 /50 r 16 či s tym bude nejaký problém, lebo že vraj pri takomto rozmere ide tažko volant atd tak neviem :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 17:45:22 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
je to pravda, měl jsem přesně tento rozměr ... ty pneumatiky jsou prostě širší, takže se o něco hůř točí, víc to tahá za ruce, když jedeš v kolejích, i něco málo na dynamice to díky větší hmotnosti ztratilo, především to bylo o něco tvrdší, ale zase to lépe drželo, méně to plavalo a lépe to vypadalo ... každopádně jizdním vlastnostem to jedině ubírá, je to spíš kvůli vzhledu ... dívám se, že ty máš 14" kola, takže pokud nahodíš 15" s rozměrem 205/55/15 tak jsi taky na šířce 205, ale s pohodlnějším rozměrem :) ale jsou ty gumy hodně drahé ... nicméně s tvým motorem bych jednak zbytečně nezabíjel koně a druhak ani tak to není na velké závodění, takže bych se nějak nebál toho, že ti nebude stačít adheze tvych současných pneu :D

druhá věc je ta, jestli to náhodou u vás na Slovensku nebude problém s policií :)

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 19:35:56 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Taky vitam! Dalsi barva co sedi!A ten motor ti urcite vydrzi vic jak td.Diky turbicku nase td dostava vic zabrat a diky tomu ze lip jede laka k pridavani plynu.Uz jsem se vyradil,spokojil bych se i bez turba.Beztak me tama jen tece olej.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 19:47:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
SIMMY, diki za radu tak budu asi tie 15-ky 205/50 r 15 rozhodoval som sa medzi 16 a 15 tak diki že si mi potvrdil čo som si myslel, tam pojdu uplne nove elektrony alebo z bazaru nejake zachovalé ked to zrobim dam foto :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 19:56:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
A tak určite hladký DIESEL vydrží desatročia sa krutit, ani ho nejak velmi netrápim,len občas treba mu /prefúknuť/ ventily :D Ale ked mu dam podlahu a držim ho v otáčkach tak sa bere pekne nato že to je hladky DIESEL :D :D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 21:22:47 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
jen doplním, že správný rozměr pro 15" je pří šířce 205mm 205/55/R15

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: pát 18. kvě 2012 21:19:37 
Offline
Vrchní provokatér fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. úno 2011 21:57:50
Bydliště: Kroměříž
Covece,co ti rikaji na stk?Rok 86 a ma abs,pytel ve volantu,klima a vse v el.U nas v 86 u stodvace zacali davat navijeci pasy(dobra vec,prestal jsem tahat ty pasy po silnici privreny ve dverich) a stahovani zadnich oken klickou(taky dobra vec,slo tam v lete teplo misto dvema okny hned ctyrma).Mam to dost podobny.Krom abs a pytle.Karoserie 93 a motor s doklady 87.Pomaha veta:je to po strycovi,malo jezdil,moc se staral. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2012 21:38:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Caute, potreboval by som radu ohladom prevodoveho oleja.Kolko Lit. ide do prevodovky oleja ??? Mne sa zda že asi 2 ale nie som si isty a a jaka tam ma byt vyzkozita ??? Može ta ist takyto napr.: http://olejposta.sk/r_14926.html A je to motor 2,5 D ale prevodovka je TD . diki :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: pát 10. srp 2012 22:15:09 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
manuál udává 1,75 kg oleje TUTELA ZC 80/S (to jest SAE 80W) ... ale jinak je tam měrka :)

takže spíš toto http://olejposta.sk/r_14099.html

edit: ještě mi to nedalo a trochu sem to studoval a bacha na to, že některé oleje specifikace 80W (API GL4) nejsou určené pro hypoidní převody, což není dobře, takže bud si to pohlídat u té 80W a nebo by zřejmě neměl být žádný problém, když tam dáš tu 80W/90 (specifikace API GL5)

ale jak říkám, FIAT předepisuje tu 80W (API GL4) ... tu 80W/90 tu má zmíněnou taky, ale jen v přehledu olejů, nemá ji nikde uvedenou, kde má použití, jen píšou, že to je pro normální a samosvorné diferenciály ... to jen na objasnění, dle mého názoru teda tím olejem se specifikací API GL5 nic nepokazíš ... hlavně si pohlídat, aby byl pro hypoidní soukolí

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: sob 11. srp 2012 11:58:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Ok diki za radu takže tento tam može ist??? http://olejposta.sk/r_14099 lebo chcem tam dat kvalitny olej pretože ta prevodovka sa zatial drží a ma určite už cez 1 000 000 Km/prevodovka ešte z MK1 a bez zavady zatial. :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: sob 11. srp 2012 12:18:11 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
výrobce ho předepisuje :) no pokud jsem správně pochopil, tak ta 80W/90 je kvalitnější varianta

co se týče Castrolu, tak ho nemám rád, kvůli jeho motorovým olejům ... viděl jsem po něm pár motoráků a musím říct, že nic moc, takže když bych kupoval já, dal bych přednost jiné značce ... konec konců .. http://olejposta.sk/r_13187.html na tom malém množství tě to vyjde jen o pár korun dráž a naliješ tam přímo to, co předepisuje FIAT :)

EDIT: jinak tohle je náhrada za tu předepisovanou TUTELA ZC 80/S http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -80W-90-1l

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: úte 01. led 2013 1:18:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Caw, potreboval by som radu ohladom prepisu vačšich pneu do TP či s tym je problem alebo nie. Plánujem dať nove disky aj pneu s rozmermy 215 alebo 205/55 R 16. ale v TP mam len 185,195 R 15. A treba k novym elektronom nejaky certifikát??? diky :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: úte 01. led 2013 1:34:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
... a ešte jedna vec, :D ked by som dal na cromu celoolep čiernou foliou treba to zapisat do TP???
Niečo podobne tomuto :
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: úte 01. led 2013 9:46:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 26. bře 2011 15:11:42
Bydliště: Praha
nevím jak na slovensku ale myslím že to bude stejný jak v česku a tam musíš při změně barvy ať je jakákoliv žádat o změnu v TP ale to by neměl bejt problém horší to je z kolama pokud nejsou schválený pro ten typ auta tak ti to ani nepřepíšou. Kola pokud kupuješ normálně v obchodě tak by schválený bejt měly a nepotřebuješ na to žádný papíry ale aby ti změnili v TP rozměr disků a pneumatik tak musíš mít povolení výrobce

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Lancia Delta 1.6 HF turbo
Lancia Y 1.2 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 11:05:43 
Offline

Registrován: sob 26. pro 2009 8:01:50
Bydliště: Ložín, okr. Michalovce, SVK
ano musis a este k tomu nezabudaj aj na KO nechaj to tak auticko vyzera super tak ako je a netrep nato foliu aspon moj nazor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: stř 09. led 2013 22:03:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17. kvě 2012 11:42:08
Čaute, aký je origo rozmer pneu na Cromu 1996???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FIAT CROMA 2,5D- 1986
PříspěvekNapsal: stř 09. led 2013 22:09:02 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. úno 2009 3:34:46
Bydliště: Frenštát p.R.
195/60 R15

pro turbo i.e. + V6 pak 205/55 R15

_________________
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz