Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

Baterka
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=21&t=1432
Stránka 1 z 1

Autor:  bambinot [ sob 31. led 2015 11:54:12 ]
Předmět příspěvku:  Baterka

Zdraví přátelé,
mám dotaz na JiFiho, máme totožné auta co se týče motorizace a roku výroby. Zajímalo by mě, jak silnou máš v autě baterku, já mám původní 54 Ah a zdá se mi, že je slabá. Zbyla mi po mém "čendovi" 73 Ah a tak jsem ji vyzkoušel. Auto točilo jak divý ale nechtělo naskočit. Tak to nechápu, že by měla Croma nějak limitovanou sílu baterie? Díky :roll:

Autor:  JiFi [ ned 01. úno 2015 14:39:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

ahoj, já měl taky tu 54A a byla slabá.. Koupil jsem nakonec teď Varta 77Ah http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/products/automotive/silver-dynamic/577-400-078a šlape jak divá, nemyslím si, že by měla Croma omezení... To jsme nezažil v žádném autě a to jsem měl jednou v tehdejší marejce i 100Ah. Proč ti nešla naskočit mě nenapadá důvod. Na starou ti to jede stále? Když odpojíš baterii tak dojde maximálně k výmazu chyb v diagnostice což určitě víš a vliv by to mít nemělo. Takže je mi divné, že by na to měla vliv baterie.

Autor:  bambinot [ ned 01. úno 2015 15:19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

zdravím kolego a díky za odpověď, je mi to taky divné, že na silnější baterku to nechytne :? , na tu 54-Ah to zatím jede, i když poslední asi 3-dny bylo -6 a točí trošku déle :( . Tak snad mi to ještě vydrží budu to řešit až bude tepleji.

Autor:  JiFi [ ned 01. úno 2015 15:41:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

tak zkus pak jinou ideálně bezúdržbovou a pokud ti to ani tak nepůjde, je potřeba pátrat dále... I přesto si myslím, že naskočit musí. Zatím se mi nestalo, že bych po výměně baterie nenastartoval.

Autor:  Lars2 [ ned 01. úno 2015 18:37:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

bambinot píše:
zdravím kolego a díky za odpověď, je mi to taky divné, že na silnější baterku to nechytne :? , na tu 54-Ah to zatím jede, i když poslední asi 3-dny bylo -6 a točí trošku déle :( . Tak snad mi to ještě vydrží budu to řešit až bude tepleji.

Ahoj
Nerad zasahuji ale mám k tomu taky co řici i když mám 2,4JTD ale stejnej rok 2006 a já mám 73Ah (teda v mánualu je že stači pro 2,4JTD 64Ah) tak řikam je to divny protože když daš silnějši tak ma většinou větší výkon nejduležitější je ale strovaci proud.Startovací proud totiž určuje, kolik proudu je baterie schopna krátkodobě dodat při startování vozidla. Baterie však musí v krátkém čase nejenom nastartovat motor, ale i napájet další spotřebiče ve vozidle, automobily vybavené větším množstvím spotřebičů jako jsou alarmy, autorádia, centrální zamykání a podobně tedy vyžadují baterii s vyšším startovacím proudem. Dieselové motory vyžadují proud větší, cca 600 A a výše. Vzhledem k faktu, že akumulátory nacházející se na trhu disponují výbornými dobíjecími vlastnostmi, je výhodnější pořídit baterii s nižší kapacitou, ale vyšším startovacím proudem. Kapacita a startovací proud totiž nejsou přímo úměrné veličiny, je tak možné mít kupříkladu baterii s kapacitou 60 Ah, která má větší startovací proud, nežli baterie s kapacitou 66 Ah.
Třeba tady je přiklad:
http://www.chci-autobaterie.cz/fiat-croma#auto5449

Autor:  bambinot [ ned 01. úno 2015 19:25:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

JiFi - mě se to taky ještě nestalo, abych po výměně za silnější baterii auto nenatočil, jak se říká - vše je jednou poprvé. Zatím natočíme a jezdíme, tak dobrý. :)

Lars2 - samozřejmě každý názor je vítán, ten článek jsem také četl, když jsem šmejdil na netu a díval se na baterie. Dost zajímavé a poučné čtení. :)

Autor:  Spiron [ pon 02. úno 2015 0:00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

Přidám trochu do mlýna,mám 100Ah a vše funguje jak má 8-)

Autor:  colien [ ned 22. lis 2015 14:17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

Presne tak moje baterie ma taky nizssi hodnotu Ah ale naopak z nej de vyssi prud. tudiz nezalezi na tom kolik mAh nebo Ah ma dana batérie ale na tom kolik zo sebe umi dostat, stejne sem to mnel i u batérie do kamery

vse baterie funguji na stejnem principu su to jen baterie.

Autor:  zahynko [ pon 04. led 2016 10:34:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

Presne ako pise lars, jediny smerodatny udaj pri startovani je startovaci prud... pokial nedostane starter dostatocny prud proste auto nechyti... a tocit moze vladat aj pol dna pretoze ma baterka velke Ah... Ah ovplyvnuje len to ako dlho mozes napriklad v aute pocuvat hudbu len na baterku, alebo ked nechas zapnute svetla ako rychlo sa vybyje... dalsia vec je ze ked je velmi velke Ah ta to ide aj do spotreby lebo ti ju neustale dobija... tento problem mal kamos na punte... mal silnu baterku a proste mu alternator nevladal ju dobyt... cize isiel nonstop co tiez neni dobre...
priklad slabeho startovacieho prudu ti viem povedat na mojej crome... mal som bezudrzbovu kontrolka svietila na zeleno, bola zmerana a funkcna, ale odysiel jeden clanok a tak prisla o startovaci prud... radio som mohol mat zapnute aj den a v poho, ale proste nevladala roztocit starter na pozadovanu uroven...

Autor:  Lars2 [ pát 08. led 2016 2:13:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

zahynko píše:
Presne ako pise lars, jediny smerodatny udaj pri startovani je startovaci prud... pokial nedostane starter dostatocny prud proste auto nechyti... a tocit moze vladat aj pol dna pretoze ma baterka velke Ah... Ah ovplyvnuje len to ako dlho mozes napriklad v aute pocuvat hudbu len na baterku, alebo ked nechas zapnute svetla ako rychlo sa vybyje... dalsia vec je ze ked je velmi velke Ah ta to ide aj do spotreby lebo ti ju neustale dobija... tento problem mal kamos na punte... mal silnu baterku a proste mu alternator nevladal ju dobyt... cize isiel nonstop co tiez neni dobre...
priklad slabeho startovacieho prudu ti viem povedat na mojej crome... mal som bezudrzbovu kontrolka svietila na zeleno, bola zmerana a funkcna, ale odysiel jeden clanok a tak prisla o startovaci prud... radio som mohol mat zapnute aj den a v poho, ale proste nevladala roztocit starter na pozadovanu uroven...


přesně jak povidaš i ja mam podobny zkušenosti

Autor:  siky99 [ ned 21. úno 2016 15:07:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

Když odejde článek, tak je logické, že baterie nestartuje. Nová nebo plně funkční musí do -6 natočit auto bez rozdílu kapacity (u nafty 60Ah a víc) a startovacího proudu. Samozřejmě musí jít o baterii pro startování, ne trakční pro elkáry. Dotyčný ale psal, že točí jak zběsilá, tak nevím. Rozhodně vyšší kapacita nebrání startu. Jedině, že točí dlouho a pomalu, diesel potřebuje startovací otáčky, jinak může točit třeba 10min a stejně nechytne. Tož asi tak.
Ještě k tomu startovacímu proudu. Měří se běžně podle 3. norem a každá je diametrálně odlišná, takže pozor na to.
Nejčastěji se používají evropské (EN), německé (DIN) a americké (SAE) normy. Požadavky na měření dle jednotlivých norem se různí. Proto např. u 55Ah baterie je startovací proud podle DIN 280A, podle EN 460A a podle SAE až 500A.

Autor:  Spiron [ ned 21. úno 2016 22:34:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Baterka

To je zajímavé,budu se muset mrknout jakou tam mám nornu na baterii a jakou v návodu 8-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/