Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

zamrzání řadící páky
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=520
Stránka 1 z 1

Autor:  skerena [ stř 01. pro 2010 18:41:33 ]
Předmět příspěvku:  zamrzání řadící páky

Ahoj.
Poraďte mi prosím. Na svém negarážovaném Fiat Croma 1,9JTD 110kW (2006) mám potíže se zamrzáním řadící páky. Nejde s ní skoro vůbec pohnout a je jedno, jestli je zařazena rychlost nebo neutrál. Po zahřátí motoru povolí i páka, rychlosti jdou řadit ztuha a páka se nevrací. Po "vytříkání" určitých míst WD40 se mi povedlo alespoň to, že sice páka zamrzá i nadále, ale jde s ní pohnout nahoru a dolů, do stran je problém přetrvávající.
Po úplném zahřátí motoru po nějaké době problém zcela opadne, páka řadí a vrací se bez problémů!
Děkuji všem za přínosnou radu.

Autor:  Lars2 [ ned 17. úno 2013 0:37:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

Ahoj. Podle mne by mohl bejt i olej v převodovce. Právě mne k tomu vede to že to po zahřáti nedělá. Nejen motor se zahřívá provozem ale i převodovka sice ne moc ale trochu ano. Dejme tomu že je prochladla na -10°C tak se po půl hodině jízdy zahřeje na +20°C určitě možná časově i dříve. To je ten rozdíl. Proto si myslím že by to mohlo bejt hustotou oleje.

Autor:  Pavel 3 [ ned 17. úno 2013 10:09:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

tohle dělají lanovody od šaltpáky jedině vyměnit a nebo to celý vyndat a pořádně promazat a rozhejbat. Olej v převodovce sice v mraze zhoustne ale rozhodně ne natolik vyzkoušet se to dá snadno stačí když to zase zatuhne odpojit od převodovky ty táhla a zkusit hejbat z těma řadícíma pákama přímo na převodovce. v těch lanovodech bude voda která zmrzne a proto s tím nejde pohnout

Autor:  Lars2 [ ned 17. úno 2013 11:48:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

Pavel 3 já přesně nevěděl jaký je systém přenosu do převodovky. To je dost možný když tam jsou lanovody tak to je nějpravděpodobnější

Autor:  Pavel 3 [ ned 17. úno 2013 12:11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

je to poměrně častej problém i u jinejch aut stačí špatná prachovka na konci toho bowdenu nateče tam voda a ta přes noc zamrzne teplem od motoru to pak zase rychle roztaje. Lanka tam jsou dvě jedno dělá pohyb dopředu - dozadu a druhý do stran většinou pomůže WDčko nebo nějakej rozmrazovač zámků dobrý je taky namazat nějakou vazelínou konce toho bowdenu nejlepší je dát nový ty lanka ale jsou dost drahý
Obrázek

Autor:  Lars2 [ ned 17. úno 2013 13:00:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

No to je jasný že to může dělat problémy když se tam dostane voda a zmrzne. Já myslel že tam je tam něco podobného jako bylo ve škodovkach přes tyč. Podle mne je to přes lanovody tak nevhodný systém přenosu protože se tam dostane voda a zmrzne. To se týká manuální převodovky?? U automatů nic takového není nebo snad ano???

Autor:  Pavel 3 [ ned 17. úno 2013 13:03:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

dneska má něco podobnýho prakticky každý auto s manuální převodovkou

Autor:  Simmy [ ned 17. úno 2013 15:12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: zamrzání řadící páky

hlavní výhoda je, že se nepřenáší vibrace z motoru dovnitř ... nedejbože, dkyž se uklepe silentblok jako u Cromy a pak kromě vibrací je slyšet ještě kravál

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/