Fórum FIAT Croma klub
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/

Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?
http://fiatcromaklub.cz/domains/fiatcromaklub.cz/viewtopic.php?f=19&t=1450
Stránka 1 z 1

Autor:  ZdenekV [ čtv 23. dub 2015 12:33:59 ]
Předmět příspěvku:  Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Ahoj,

nedávno jsem si koupil Fiata Cromu r.v. 2005, motor 2.2 108 kW, najeto 215 000km. Auto jsem koupil za 78 000, dalších 30 000 jsem do něj vrazil v autorizovaném servisu, abych měl jistotu, že je auto hotové, udělané a aktuálně bez problémů. Další návštěvy jsem plánoval už v běžných servisech.

Fiat je pro mě novinkou, nikdy jsem po italských autech nešel, nikdy jsem ho neměl. A první problém, který mě zaujal, je motor. Automobil jsem kupoval s tím, že v inzerátu bylo označení JTS. (pomineme, jakou má tento motor pověst).

Každopádně všude nacházím informaci, že motor je od Opelu a je to MPI, i na stránkách s náhradními díly nacházím, že je to 2.2 MPI.

Chtěl bych se zeptat, jak to tedy je, zda je tento Fiat JTS, nebo MPI, protože pokud vím správně, tak JTS vstřikuje přímo do spalovací komory, MPI do sacího potrubí, takže se nemůže jednat o totožný motor.

Dost mě mate, že vlastně nevím, co mi honí auto a nejsem zkušený automechanik, abych to poznal sám.

Díky všem za info!!

Autor:  Lars2 [ čtv 23. dub 2015 17:39:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Ahoj

U Cromy 2,2 jde skutečně o Mpi od Opela, ale jinak je Croma dobry auto :D :)

Autor:  ZdenekV [ čtv 23. dub 2015 21:42:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Díky moc, už to mám potvrzené i z autorizovaného servisu:

Dobrý den,
Ad1) ve vašem voze máte motor 2,2 108Kw což je motor vyráběný v kooperaci s Oplem a GM. Jedná se o motor MPI - 4. svíčky.

Ad 2) Ano rozvod motoru je poháněn řetězem výměna řetězu vč. napínacích lišt by stála cca 17000,-kč

Ad 3) Pískání od motoru po nastartování může způsobovat plochý řemen

Ad 4) (dotaz na to, že čas od času motor krátce po rozjezdu či zastavení samovolně vypne): Výpadek kontroly trakce a pomocných systémů mohlo být způsobené buďto následným poklesem napětí na akumulátoru, př. poškozením el.instalace

Ad 5) (dotaz na zlobící okénko spolujezdce - zavřít jde až na pětkrát, souvisle se zavře pouze při zavírání klíčkem): U okénka spolujezdce může být problém že při vytahování okna bude docházet k příčení okna což může způsobovat tento problém

Autor:  Beban [ čtv 23. dub 2015 22:09:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Croma motory JTS neměla. Nevím, jak konkrétně u benzínů, ale u naft má každá automobilka pro stejný motor své vlastní marketingové označení, takže třeba 939A2000 je u Fiatu JTD, u Opelu CDTi a u SAABu DiT.

Autor:  Lars2 [ pát 24. dub 2015 19:26:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Motory typu Common Rail najdeme napříč celého spektra automobilové trhu. Ford motory se systémem CR označuje TDCi, Peugeot a Citroen HDI, Mazda používá označení MZR-CD, Opel – CDTI, Fiat – JTD, Mercedes – CDI, Renault – dCi, Hyundai – CRDi atd.

První generace systému CR pracuje na principu hlavního vstřiku paliva pod vysokým tlakem, který dosahuje 140 až 160 MPa. Hlavnímu vstřiku předchází předstřik zanedbatelného množství paliva, které pohřeje spalovací prostor a umožňuje dosáhnout nižší spotřeby paliva.

Druhá generace pracuje na stejném principu, avšak s vyššími vstřikovacími tlaky – 180 až 200 MPa. Navíc druhá generace používá ještě třetí fázi, tzv. „dovstřik“, která stanovuje konečné množství vstříknutého paliva pro jeden spalovací cyklus ve válci.

Třetí generace systému s Piezo-Inline inovativní technikou a tlakem v systému 1600 až 2000 barů se používá v současné době. Zvýšení tlaku spolu s elektromagneticky ovládanými vstřikovači umožňují jemněji rozprášit palivo ve spalovacím prostoru, čím se zlepšuje jeho spalování. Třetí generace přináší nižší emise výfukových plynů a vyšší výkon při nižší spotřebě.

Chystaná čtvrtá generace systému CR firmy Bosch se v motorech objevíla roku 2008, kde je poprvé aplikována hydraulicky zesilující vstřikovač paliva – nafty. Tento vstřikovač pracuje s převodovým pístem, který zesiluje systémový tlak panující v liště a umožňuje dosáhnout vstřikovacích tlaků až do 2500 barů. Tato technika u osobních vozů otevírá možnost pracovat v samotném řídícím systému se zjevně nižším tlakem, který je snadněji ovladatelný, a požadovaný maximální tlak vytvářet teprve až ve vstřikovači. Přičemž požadovaný konstrukční prostor u vstřikovače odpovídá velikosti vstřikovače druhé generace. Tato inovace by měla přinést především šetrnější postup spalování s méně patrnými teplotními špičkami a příslušně redukovanou tvorbou kysličníku dusíku. K zlepšení dochází také u přípravy směsi, čímž se redukuje vznik částic. Čtvrtá generace CR umožňuje vícenásobný vstřik, a tím je možné řídit regeneraci filtrů částic.

Autor:  Beban [ pát 24. dub 2015 19:58:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Larsi, já nechtěl jmenovat různé motory od různých automobilek, já jmenoval jen různá pojmenování pro jeden a tentýž motor Fiat (Alfa Romeo ve skutečnosti) dodávaný taky GM :-)

Autor:  Lars2 [ sob 25. dub 2015 18:06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Beban píše:
Larsi, já nechtěl jmenovat různé motory od různých automobilek, já jmenoval jen různá pojmenování pro jeden a tentýž motor Fiat (Alfa Romeo ve skutečnosti) dodávaný taky GM :-)


Aha tak to promiň já to blbě pochopil ale v podstatě jde o podobne motory (použivajici podobnou techniku)

Autor:  Zzzipp [ stř 29. dub 2015 12:59:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fiat 2.2 - JTS nebo MPi?

Naše JTD 110 jsou totožné v Oplech

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/